7 sposobów, jak wypromować swojego bloga za darmo. | worldmaster.pl
#

Nikt nie chce widzieć pod swoimi treściami zerowej liczby odwiedzin. Wielu blogerów zmaga się z pytaniem, jak wypromować swojego bloga za darmo, aby budować społeczność? Skuteczna reklama bloga to zadanie, przed którym dziś stajemy. Z chęcią pokażę Ci moje 7 sposobów na to, jak reklamować swojego bloga i czerpać z tego mnóstwo przyjemności.

jak wypromować swojego bloga za darmo

Jak wypromować bloga za darmo?

Pełen entuzjazmu zakładasz bloga. Poświęcasz długie godziny na wybieranie i komponowanie szablonów, które spełnią Twoje oczekiwania. Całymi dniami tworzysz teksty, które potem pieczołowicie publikujesz na blogu. Z szybko bijącym sercem udostępniasz je odbiorcom i z zapartym tchem obserwujesz, jak…

Nic się nie dzieje?!

Gdyby samo pisanie bloga było gwarancją zyskania widowni, prawdopodobnie mielibyśmy w Polsce kilka milionów „ekspertów” od blogowania. A przecież wystarczy tylko trochę znać blogosferę, żeby wiedzieć, że blog zapewnia dochód materialny wyłącznie nielicznym.

Samo utworzenie i pisanie bloga to za mało. Liczy się jeszcze jego promocja. Reklama bloga wymaga zaangażowania, ale jest możliwa dla wszystkich. I to za darmo. Oczywiście istnieją metody płatnych działań marketingowych jak: kampanie reklamowe na Facebooku, czy kampanie Google Ads. Jednak jeśli jesteś pasjonatem, który nie chce nadmiernie inwestować pieniędzy w tworzenie treści, to warto zapoznać się 7 sposobami na to, jak wypromować swojego bloga za darmo.

1.     Media społecznościowe, czyli promocja bloga dla każdego.

Zanim spojrzymy na statystyki z 2019 roku, lepiej usiądź.

Dane raportu „Digital 2019” pokazują, że w 2019 roku media społecznościowe zrzeszały 3,484 MILIARDA użytkowników. To prawie 50% populacji na całej kuli ziemskiej. Co więcej, średnio poświęcamy na nie aż 2 godziny i 16 minut KAŻDEGO DNIA!

Chyba nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe są jednym z najlepszych sposobów, jak reklamować swojego bloga, prawda?

  • Facebook – dane z tego samego raportu wskazują, że z Facebooka korzysta ponad 2 miliardy użytkowników. Kiedyś służył wyłącznie do nawiązywania relacji, dziś jest silnym medium, służącym do promocji zarówno małych, jak i ogromnych przedsiębiorstw. Promocja bloga na Facebooku nie musi być płatna. Za darmo możesz informować o nowych wpisach, zapraszać do odwiedzin, nawiązywać relacje, inicjować dyskusje lub rozważyć założenie własnej strony.
  • Instagram ­– korzysta z niego ponad miliard użytkowników i jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Reklama bloga na Instagramie może polegać na pokazaniu pracy nad kolejnymi tekstami od kulis, przeprowadzeniu relacji na Instastory, udostępniania w profilu linku do najnowszego tekstu i budowania własnego portfolio.
  • LinkedIn – to taki „biznesowy Facebook”, który wie, jak wypromować bloga za darmo. To właśnie tam nawiążesz cenne relacje ze specjalistami z branży. Aktywność i komentowanie, udostępnianie swoich tekstów, a także możliwość pisania artykułów bezpośrednio na LinkedIn powoduje, że promocja bloga na tym medium może być strzałem w dziesiątkę.
  • Tik-Tok – marketing internetowy i reklama bloga na Tik-Toku wymaga pewnego wyczucia smaku. Możesz potraktować to medium, jako formę zabawy i rozrywki dla swoich odbiorców. Zbliżyć się do nich i pokazać, że za każdym Twoim tekstem, stoi człowiek z krwi i kości.

reklama bloga

2.     Grupy na Facebooku: miejsce na dyskusje.

Grupy na Facebooku mają ogromny potencjał w budowaniu społeczności. Dołącz do jednej z grup, odpowiadającej tematyce Twojego bloga. Rozmawiaj z osobami, które również interesują się obszarem Twoich zainteresowań i pokazuj, że jesteś blogerem, który wie, o czym pisze. Grupy na Facebooku to jeden z lepszych sposobów na to, jak reklamować bloga za darmo.

A może stworzysz własną grupę?

Obserwuję, jak bardzo rozrasta się społeczność Worldmaster i jak szybko staje się potężnym narzędziem, służącym do zawiązywania trwałych relacji, wymiany zdań i poglądów. Doświadczam na własnej skórze, że grupa na Facebooku to przede wszystkim sposób na poznanie i zrozumienie swoich odbiorców.

Pamiętaj jednak, że grupa to nie targowisko. Szanuje jej regulamin i unikaj nachalnych reklam.

3.     Jak reklamować bloga za darmo? Pisz artykuły gościnne.

Gdy zaczynasz, istnieje mnóstwo blogów, które mają większą widownię niż Ty. Zrób własne badanie rynku i zobacz, w jaki sposób inni blogerzy tworzą treści i angażują czytelników. To również świetna metoda, żeby znaleźć miejsce, w którym zamieścisz swój autorski tekst.

W jaki sposób?!

Wyślij maila z zapytaniem i zaproponuj artykuł gościnny. Nie masz nic do stracenia! Zyskać możesz za to nową społeczność, której dasz się poznać, jako autor godny uwagi. Mierz jednak siły na zamiary. Prośba o artykuł gościnny na najpopularniejszych blogach w Polsce może nie być najlepszym posunięciem…

Przynajmniej na samym początku.

4.     Pozycjonowanie treści: walka o pierwszą stronę Google.

pozycjonowanie treści na blogu

Marketing internetowy to dynamicznie rozwijająca się branża. W jej skład wchodzi m.in.: copywriting, czyli pisanie tekstów o charakterze reklamowym i pozycjonowanie treści. Wpływa ono na miejsce w wynikach wyszukiwania Google.

Spójrzmy prawdzie w oczy. Kto z nas odwiedza drugą stronę w wyszukiwarce Google? Nie wspominając już o kolejnych…

Na pozycjonowanie wpływa wiele czynników, np. słowa kluczowe, opisy „meta”, nagłówki, tytuł, przejrzystość tekstu, adres url, zastosowanie linków, obrazy i grafiki, czy dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.

Im lepiej pozycjonujesz treść, tym wyżej w wyszukiwarce się ona znajduje i tym więcej odbiorców trafia na Twojego bloga.

5.     Newslettery: klasyczna reklama bloga.

Budowanie listy mailingowej to jeden ze starszych, ale wciąż skutecznych sposobów na to, jak wypromować swojego bloga za darmo.

Nie wystarczy jednak tylko zaprosić do zapisów na listę mailingową. Daj swoim odbiorcom coś unikatowego, co skłoni ich do dołączenia do Twoich najbardziej zaangażowanych odbiorców. Wielu blogerów oferuje darmowe poradniki, krótkie e-booki lub narzędzia do rozwiązywania codziennych problemów.

Newslettery to świetny sposób, aby w personalny i bezpośredni sposób informować swoich czytelników o nowościach na blogu!

jak reklamować bloga

6.     Wartościowa treść to kotwica dla odbiorców.

O ile tworzenie wartościowej treści nie spowoduje, że cały świat usłyszy o Twoim blogu, o tyle z łatwością zainteresuje Twoich odbiorców. Promocja bloga za pomocą wartościowych artykułów, które dają rozwiązania problemów, to absolutna podstawa.

Zastanów się… Po co Ci reklama bloga (nawet płatna), skoro nie masz nic ciekawego i wartościowego do zaoferowania? Ludzie nie są idiotami. Szukają materiałów, które im pomagają, a nie oszukują i zabierają czas.

Wartościowa treść to trwały fundament, na którym możesz budować własną markę osobistą.

7.     Worldmaster: nie pytaj, jak wypromować swojego bloga.

Masz pasję? Prowadzisz bloga lub chcesz zacząć? Tworzysz treści, którymi chcesz się dzielić? Worldmaster jest dla Ciebie.

Jesteśmy na portalu, który umożliwia reklamę bloga za darmo. Wystarczy, że założysz bezpłatne konto i możesz tworzyć treści, które docierają do nowych kręgów zainteresowanych. To jak pisanie artykułów gościnnych, ale bez proszenia, szukania i martwienia się o reklamę. Worldmaster zapewnia pozycjonowanie treści, promocję w mediach społecznościowych i w oficjalnej grupie na Facebooku, a często także płatne kampanie reklamowe w social media.

To miejsce dla ludzi z pasją. Możesz jednocześnie prowadzić swojego bloga i zostać autorem Worldmaster. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na zyskanie zaufanych i oddanych odbiorców.

7 sposobów na darmową reklamę bloga

Kreuj reklamę na własnych zasadach.

Jest wiele dróg do celu o nazwie: „jak wypromować swojego bloga za darmo”. Wcale nie musisz się ograniczać do jednego sposobu lub tych, zaproponowanych przeze mnie. Reklama bloga to test Twojej kreatywności i zaangażowania. Jeśli poświęcisz odpowiednią ilość czasu na skuteczne działania, gwarantuję, że z biegiem czasu przestaniesz pisać do zerowej liczby odbiorców. Bądź jednak cierpliwy! Wdrażaj efektywne rozwiązania, twórz wartościowe treści i nie poddawaj się w przekazywaniu swojej pasji. Budowa społeczności wymaga czasu, ale…

Przecież nigdzie Ci się nie spieszy, prawda?

Jeśli zastanawiasz się, czy blog się opłaca i przeliczasz, ile możesz na nim zarobić, to nigdy nie powinieneś go zakładać. Nie potrzebujesz bloga, ale pieniędzy, a te możesz zdobyć w inny, łatwiejszy sposób. Prawdziwa opłacalność własnej przestrzeni do tworzenia treści nie jest liczona w złotówkach.

Content Marketing i Social Media – nastała przyszłość!

Kiedyś „Nasza Klasa” służyła do wyszukiwania szkolnych kolegów, Facebook do nawiązywania nowych relacji, Instagram nawet nie istniał, a blogowanie było dla zagorzałych pasjonatów, opisujących swe przygody.

social media czy własny blog?

Dziś widzimy królowanie Tik Toka! Instagram i Facebook są platformami, na których można budować markę osobistą, a LinkedIn pozwala na pozyskiwanie partnerów biznesowych. Blogowanie natomiast jest postrzegane, jako sposób na zarabianie pieniędzy i zyskiwanie popularności, zamiast dzielenia się swoją pasją.

Co poszło nie tak? Dlaczego coraz częściej pada pytanie, czy opłaca się mieć bloga, zamiast jak prowadzić go w rzetelny sposób? Kierując się jedynie zyskami materialnymi z tworzenia internetowych treści, równie dobrze można byłoby zapytać:

Ile mogę zarobić na partnerze?

Czym jest blog?

Blog to Twój życiowy partner i towarzysz podróży.

Jeśli go szczerze kochasz i szanujesz – nigdy go nie opuścisz, choćbyście oboje mieli żyć w ubóstwie. Wspólnie pokonujecie życiowe wyboje, podejmujecie problematyczne decyzje i troszczycie się o siebie nawzajem.

Kiedy kogoś kochasz, nie pytasz, ile zarabia. Nie zastanawiasz się nad zyskiem. Nie myślisz o pieniądzach, tylko inwestujesz całego siebie w związek z ukochaną osobą. Razem gruntujecie swoją relację, angażujecie się we wspólne dobro i cieszycie się, że jesteście niezależni od gotówki. Paradoksalnie im mniej o niej myślicie, tym silniejsza jest Wasza relacja i tym więcej przestrzeni budujecie, aby…

Zarabiać pieniądze wspólnymi siłami.

czy opłaca się mieć bloga?

Dokładnie tak samo jest z blogiem, stroną internetową, fanpagem Facebooku i tworzeniem jakichkolwiek treści w Internecie. Spójrz na to z perspektywy życiowego partnera, którego kochasz bez względu na okoliczności. Wtedy zniknie pytanie, czy opłaca się mieć bloga, a zastąpi je zaangażowanie w drodze do wspólnego celu.

Czy opłaca się mieć bloga?

Dopiero gdy zamkniesz oczy, zobaczysz prawdziwą opłacalność Twojego bloga.

Nie widać jej od razu. Potrzebujesz czasu i szerszej perspektywy, aby dostrzec, ile zyskujesz na posiadaniu własnego miejsca w Internecie. Uwierzcie mi, że jako jeden z twórców portalu Worldmaster, codziennie obserwuję, jaką siłę ma tworzenie wartościowych treści i dzielenie się swoją pasją.

Czy opłaca się mieć bloga? Oczywiście, ponieważ:

  • Realizujesz się w dziedzinie, którą kochasz.
  • Budujesz miejsce, w którym możesz dzielić się wiedzą, pasją i swoim życiem.
  • Konstruujesz przestrzeń, gdzie inni mogą mile i wartościowo spędzać czas.
  • Tworzysz społeczność, zorientowaną na to, co Cię interesuje.
  • Poznajesz nowe osoby, które mają podobne hobby do Ciebie.
  • Poszerzasz swoją perspektywę patrzenia na świat.
  • Uczysz się systematyczności i rzetelności, bo przecież nie chcesz dostarczać odbiorcom chłamu, prawda?
  • Zdobywasz wiedzę z zakresu content marketingu i pisania interesujących treści.
  • Nabywasz umiejętności twórczego pisania.
  • Stymulujesz swoją kreatywność, pamięć oraz wyobraźnię.

Dopiero konsekwencją powyższych korzyści jest:

  • Wizerunek eksperta.
  • Marka osobista.
  • Szansa na zarobienie pieniędzy.
  • Fundament, na którym możesz zbudować coś większego.

W tej beczce miodu jest jednak łyżka dziegciu.

Nie można tak po prostu przeskoczyć między jednym a drugim brzegiem korzyści. Oddziela je rwąca i zdradliwa rzeka Chciwości. Pokonać ją można wyłącznie przez konstrukcję potężnego i długiego mostu. Aby go zbudować, potrzebujesz dwóch, podstawowych składników:

  • Odbiorców
  • Ciężkiej pracy

Własny blog – o czym trzeba wiedzieć?

Prowadzenie bloga – podobnie jak współżycie z partnerem, nie zawsze jest usiane płatkami róż. Czasami unosimy się nad ziemią w przypływie radości, a chwilami chodzimy po ostrych kamieniach, raniących nam stopy. Wszystko ma swoją cenę.

blogowanie

Pomyślcie jednak, jak fantastycznie musi smakować nagroda, gdy już uiścimy stosowną zapłatę i zbudujemy most, łączący dwa, oddalone od siebie brzegi.

Nie warto więc zastanawiać się, czy blog się opłaca. Lepiej zainwestować ten czas w poszukiwanie strategii marketingowej, dokształcanie się, czytanie wartościowych treści i szukanie rozwiązań, które pozwolą Wam stać się znakomitymi blogerami na pełen etat z oddanymi odbiorcami.

Jak ich jednak zdobyć? Jak zainteresować innych konkretną treścią?

Marketing internetowy, jako dźwignia sukcesu.

Nie będę Cię oszukiwał.

Choćbyś był niczym Picasso blogowanie lub Mozart pisania, a nie miał żadnych odbiorców, to nigdy nie wyjdziesz poza próg własnych, szumnych określeń.

Założenie bloga jest banalnie proste. Pięć minut i możesz zacząć kreować treść, ale… Do kogo? Masz prawo tworzyć pamiętnik lub dziennik, spisując dla siebie swoje przeżycia, ale przecież jesteś tutaj, bo chcesz się dowiedzieć, czy opłaca się mieć bloga, prawda?

Uruchomienie bloga w Internecie nie jest wystarczające. Liczebność twórców internetowych różnorodnych dziedzin jest tak ogromna, że sama treść nie jest już dostateczna.

Potrzebujesz skutecznego marketingu internetowego. Kampanii reklamowych, zorientowanych na Twoją grupę docelową. Efektywnych strategii marketingowych, ukierunkowanych nie tylko na pozycjonowanie treści, ale również na Twoje kanały social media. Potrzebujesz budowy miejsca, które będzie Twoim domem. Takiego, które dostarczy Twoją treść odpowiednim widzom, dla których jesteś ważny.

A jeśli nie umiesz budować? Jeśli nie wiesz, od czego zacząć?

Wtedy warto skorzystać z pomocy osób, które wychodzą naprzeciw ludziom z pasją i umożliwiają dzielenie się swoimi zainteresowaniami z innymi. Spełnieniem każdego artysty jest móc tworzyć, nie martwiąc się o reklamę, promocję, marketing i pozyskiwanie odbiorców. Zastanów się, gdzie jest Twój dom?

Kto może Ci go ofiarować?

czy opłaca się mieć bloga?

Blog, czy bierność?

Nie musisz słuchać moich rad ani korzystać z możliwości posiadania własnego miejsca w sieci za darmo. Możesz opuścić tę stronę, zamknąć okno przeglądarki i dalej zastanawiać się, czy blog się opłaca.

Możesz jednak stać się twórcą internetowym w przeciągu kilkunastu sekund i zyskać bloga, który będzie Twoim wiernym towarzyszem podróży.

Decyzja podjęta? No to w drogę!

Marka osobista w Internecie zabija marzenia i pasję. Personal Branding traktowany w sposób nadrzędny, powoduje zatracenie najcenniejszych wartości dla twórcy, którym jest dobro odbiorców. Marka osobista powinna być wyłącznie efektem ubocznym tworzenia wartościowej treści. Jak tego dokonać?

Marka osobista nie jest całym światem.

Wszyscy wiedzą, czym jest marka osobista w Internecie. Wystarczy, że umieścisz w wyszukiwarce hasła: „marka osobista” lub „personal branding”, a otrzymasz mnóstwo artykułów na temat:

  • Czym jest marka osobista?
  • Jak budować markę osobistą?
  • Jak tworzyć markę osobistą w biznesie?
  • Personal Branding w (wstaw nazwę branży)

Wiele z nich to naprawdę cenne wskazówki i porady! Jednak paradoksalnie im mocniej chcesz zbudować silną markę, tym bardziej przysłania Ci ona chęć bezinteresownego przekazywania wartościowej treści. Cokolwiek piszesz, nagrywasz i udostępniasz – staje się wtedy tylko narzędziem do budowy marki osobistej.

marka osobista w Internecie

Co z chęcią pomagania?

Ludzie, dbający o zdrowe odżywianie, doświadczają efektów ubocznych w postaci utraty kilogramów na wadze. Tak samo jest z tworzeniem treści! Naprawdę silna marka osobista w Internecie to tylko skutek, przekazywanej wartości.

Nie pisz bloga po to, żeby się „pokazać”. Pisz bloga po to, żeby pomagać!

Marka osobista na Worldmaster.

Portal Worldmaster to aż 27 kategorii tematycznych. Autorzy piszą na temat rozwoju, zdrowia, kuchni, kryptowalut, czy biznesu. Jestem pewien, że zdecydowana większość z nich nie myśli o marce osobistej, tylko chęci pomagania innym!

Wejdźmy do „Kuchni”, gdzie znajdziemy wiele ciekawych przepisów i porad. Sprawdźmy „Motoryzację”, dzięki której zadbamy o jakość swoich opon. Zobaczmy „Rozwój”, w którym jest już prawie 100 artykułów, zmieniających życie.

Celem autorów Worldmaster nie jest marka osobista w Internecie, a mimo to każdy z nich jest coraz bardziej rozpoznawalny w swoich kręgach…

Wszystko za sprawą wartościowej treści! Kochamy ludzi, którzy bezinteresownie dają nam cenne materiały. Im więcej od siebie dajesz, tym więcej otrzymujesz! Jeśli chcesz tworzyć „czysty” przekaz, przestań skupiać się na marce osobistej.

Od czego zacząć tworzenie wartościowych treści w Internecie?

Blogi rosną jak grzyby po deszczu, a media społecznościowe tracą funkcję budowania relacji na rzecz dzielenia się wiedzą i zainteresowaniami. Jesteś jednak w miejscu, które jest żywym dowodem, że silna marka osobista w Internecie oparta na wartości jest możliwa.

Nie stworzę dla Ciebie kolejnego poradnika, w którym znajdziesz dokładnie tę samą treść, powielaną przez kolejnych specjalistów. Podzielę się z Tobą moją wiedzą, wyniesioną z doświadczenia w branży marketingu i biznesu.

Zacznij od siebie. Kim jesteś?

personal branding michał wosztyl

Banalne? Być może… Jednak problemy zaczynają się, gdy podejdziesz  do tego poważnie.

Odpowiedz na pytania:

  • Jakie są moje wartości?
  • Jakie mam mocne, a jakie słabe strony?
  • Czy cel jest zgodny z moimi zasadami?
  • Komu chcę pomóc?
  • Jak chcę pomóc?
  • Jaka misja mi przyświeca?

Niektórzy szukają odpowiedzi przez całe życie. Bądź cierpliwy!

Prawdziwa marka osobista jest oryginalna.

Jeśli nie jesteś biotechnologiem albo fizykiem kwantowym to istnieje duża szansa, że ktoś był już przed Tobą. Ktoś napisał już książkę w tematyce Twoich treści, ktoś stworzył poradnik, ktoś nagrał film, ktoś na tym zarobił…

Skoro jednak każdy z nas jest inny, dlaczego pojawiają się treści tak bardzo do siebie podobne? Znajdź własny sposób na przekazanie treści! Masz do opowiedzenia własną historię! Marka osobista oparta na ślepym naśladownictwie to szybka droga do katastrofy.

Nie stawiaj sobie pomników. Lepiej zwróć uwagę na:

  • Co wyróżnia Cię z otoczenia?
  • W jakich sytuacjach czujesz się najlepiej?
  • Jak zachowujesz się w momentach, kiedy nikt Cię nie widzi?
  • Co ciekawego możesz przekazać innym?
  • Jaką historię chcesz opowiedzieć?

Wnioski wykorzystaj do tworzenia wartościowych treści!

oryginalna marka osobista w Internecie

Twórz – nie kopiuj.

Worldmaster to mnóstwo historii opowiedzianych językiem setek autorów. Znajdź dwa artykuły, które (jeśli nawet poruszają podobne tematy) są do siebie bardzo zbliżone. Nie ma ich!

Jeśli chcesz tworzyć wartościowe treści, nie możesz kopiować i powielać!

Najlepsze treści nie powstają w laboratorium copywriterów. One są tworzone w danej chwili, dla danej grupy odbiorców! Marketing internetowy nie polega na transformowaniu jednego tekstu w dziesiątki innych, różniących się wyłącznie zamianą słów na synonimy.

Prawdziwe tworzenie to dawanie życia swoim treściom. Zapewniasz je poprzez udostępnianie, dostosowywanie do konkretnego medium, zmienianie i dopasowywanie do konkretnej grupy odbiorców.

Jesteś Twórcą. Po co więc kopiujesz?

Sprzedawanie zostaw sprzedawcom!

Dobry copywriting nie opiera się na sprzedaży, ale zainteresowaniu odbiorcy poprzez wartościową treść. Copywriter pozostawia odbiorcy wolność wyboru.

Niestety wielu twórców internetowych chce tylko sprzedawać… W ten sposób powstają bloki tekstowe, które można byłoby sprowadzić do krótkiego, banalnego zdania:

Nazywam się Jan Kowalski, zajmuję się sprzedażą owoców i chcę, żebyś je ode mnie kupował.

Rozumiem chęć zarabiania i budowania marki osobistej w Internecie, ale jeśli już na początku myślisz, ile możesz zarobić na pisaniu lub nagrywaniu, to lepiej w ogóle tego nie rób.

Szkoda Twojego czasu i zdrowia!

Odpowiedz na pytania:

  • Co mnie motywuje do tworzenia?
  • Jakie marzenia pragnę zrealizować?
  • Czy jeśli wiedziałbym, że nigdy nie zarobię na tym grosza, nadal bym to robił w wolnym czasie?

Gdyby ideą portalu Worldmaster było zarabianie, nigdy by nie powstał. A jak widać – jest tutaj i ma się bardzo dobrze.

personal branding

Systematyczność ponad perfekcją.

Perfekcja jest możliwa w filmach, książkach fantasy i opowieściach wujka Ryszarda podczas rodzinnego przyjęcia. W normalnym życiu nie występuje!

Znajdź balans między przekazywaniem wartościowej treści a tkwieniem trzecią godzinę nad „szlifowaniem” jednego zdania. Wielu początkujących copywriterów nigdy nie przejdzie na wyższy poziom, bo pielęgnują w sobie cechę perfekcjonizmu. Mnóstwo twórców internetowych ma do opowiedzenia fantastyczną historię, ale nigdy tego nie zrobią, bo ślęczą nad mało ważnymi szczegółami.

Zasada Pareta mówi, że 20% Twoich wysiłków, przynosi 80% zysków. Pamiętaj o tym, gdy po raz setny będziesz zmieniał szyk wyrazów w tym samym zdaniu.

Silna marka osobista w Internecie dla silnych ludzi.

Marka osobista w Internecie wymaga samozaparcia, dyscypliny i silnej tożsamości. Musisz się pilnować, abyś wraz z pierwszymi sukcesami nie zwrócił się ku pustym ideałom i żądzy „sławy”. Prawdziwą markę osobistą kreujesz nie tylko podczas pracy zawodowej, ale w ciągu całego życia – od narodzin, aż do śmierci.

Ludzie nienawidzą pracować. Ciągle szukają sposobów, jak pokochać swoją pracę. Zastanawiają się, czy praca może być pasją i próbują robić wszystko, aby zamienić pasję w codzienny obowiązek. Pokochanie swojej pracy nie jest łatwe, ale możliwe. Jeśli więc zastanawiasz, jak przekuć swoje hobby w codzienność, a marzenia w rzeczywistość…

Jesteś we właściwym miejscu.

Czy praca może być pasją?

Mnóstwo najpopularniejszych blogerów, influencerów, youtuberów i znanych twórców internetowych zaczynało swoją karierę od pasji. To ona pchała ich do nagrywania kolejnego filmiku, napisania następnego tekstu na bloga, czy zainwestowania w marketing, aby móc dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Zapewne nie zastanawiali się, ile mogą na tym zarobić… Robili po prostu to, co kochają.

Pomyśl o rzeczy, którą robisz, mimo że nikt Ci za to nie płaci.

Prowadzisz bloga na temat swoich wypieków? Uwielbiasz szydełkować i co zimę robisz dla całej rodziny wełniane szaliki? A może „po godzinach” planujesz swój własny biznes w Internecie?

czy praca może być pasją?

Zapewne snujesz marzenia, zastanawiając się, jak pokochać swoją pracę i czy praca może być pasją. Pragniesz, aby Twój biznesplan okazał się przepustką do wolności, a niszowy blog platformą, gromadzącą tysiące odbiorców. Chcesz tego, ponieważ wiesz, że to zapewni Ci spełnienie, satysfakcję oraz szczęśliwe życie.

Niestety często na marzeniach się kończy…

Dlaczego ludzie tworzą markę osobistą?

Skoro już tutaj jesteśmy, rozejrzyj się… Co widzisz?

Wielu pasjonatów, którzy dzielą się swoimi zainteresowaniami, doświadczeniami oraz wiedzą w dziedzinach, które kochają. Otrzymują darmową przestrzeń, własne miejsce oraz reklamę, dzięki której mogą zamienić hobby w swoją pracę. Nikt im za to nie płaci, a mimo to Worldmaster gromadzi setki ludzi z pasją, od której wszystko się zaczyna.

Pasja jest iskrą. Trzeba ją tylko wyzwolić.

Nie szukajmy więc odpowiedzi na pytanie, czy praca może być pasją. Zastanówmy się, jak odszukać swoją pasję, jak realizować ją pomimo stałego zatrudnienia, jak ostatecznie zamienić ją w swoją pracę i…

Czy w ogóle warto to robić?

czy praca może być pasją?

Jak pokochać swoją pracę?

Nie rób rewolucji. Zacznij od ewolucji!

Jeśli pracujesz w korporacji, a po godzinach zajmujesz się sprzedażą maseczek antysmogowych, bo pasjonuje Cię temat ochrony zdrowia przed zanieczyszczeniami środowiska, nie rzucaj stałego zatrudnienia. Najpierw zacznij od prostego pytania:

  • Dlaczego chcę to zrobić? Dlaczego pragnę zmiany?

Powoli inwestuj coraz więcej czasu w swoje zainteresowania i sprawdzaj, czy w ogóle możesz utrzymać się ze swojej pasji. Twórz treści, bazuj na content marketingu i pytaj swoich odbiorców o opinie. Dzięki temu zyskasz dostęp do wiedzy, która pozwoli Ci podjąć właściwą decyzję. Jednak zanim do niej dojdzie, musisz zacząć od początku…

1. Znajdź pasję.

Możesz mieć mnóstwo zainteresowań, ale jedno musi być dla Ciebie najważniejsze. Zastanów się, co wywołuje w Tobie najwięcej entuzjazmu? Jaka czynność powoduje, że się w niej zatracasz i nie zwracasz uwagi na mijający czas? Co wywołuje w Tobie szeroki uśmiech zadowolenia i radosną ekscytację?

jak znaleźć pasję

Każdą pasję można zamienić w dochodową pracę! Jeśli wątpisz, pamiętaj, że w ubiegłym roku media obiegła informacja, że jedna z warszawskich firm szuka osób, których praca polegać będzie na… Spaniu.

2. Przeanalizuj swoje umiejętności oraz kompetencje.

W branży kreatywnej (np. copywriting) działa wielu twórców bez planu i celu swojej kariery, która po krótkim czasie upada. Są to osoby, które zbyt szybko uczyniły ze swojej pasji pracę i nie poradziły sobie z rzeczywistością. Jeśli nie chcesz do nich dołączyć, dokładnie przeanalizuj swoje mocne i słabe strony.

Zastanów się, w czym jesteś najlepszy, a z czym masz problem? Może jesteś mistrzem wymyślania chwytliwych sloganów, ale brakuje Ci cierpliwości?

jak zaplanować karierę

Dzięki wyniesionej wiedzy możesz wprowadzić techniki naprawcze, które rozwiną Twoje umiejętności, poprawią słabe strony i uczynią z Ciebie człowieka gotowego do uczynienia kolejnego kroku.

3. Sprawdź, czy możesz pracować i rozwijać swoją pasję.

Wiele zawodów umożliwia realizowanie swoich pasji „po godzinach”. Zastanów się, czy w Twoim przypadku jest to możliwe. W końcu nie wszyscy mają takie szczęście, aby od razu znaleźć się w miejscu, które kochają. Często wymaga to wielokrotnego sprawdzenia i nieustannego zbierania doświadczeń.

4. Buduj portfolio.

Nie zrażaj się!

Na początku wiele prac wykonasz za darmo lub „półdarmo”. Twoją jedyną zapłatą, będzie dobre słowo, cenna wskazówka, doświadczenie i systematycznie zapełniające się portfolio. Zaufaj mi, że to procentuje. Regularnie obserwuję autorów na portalu Worldmaster, którzy tydzień po tygodniu powiększają swoje portfolio i widzę, jak fantastycznie się rozwijają. Każda kolejna treść pozwala im budować bazę zaufanych odbiorców, poszerzać horyzonty i tworzyć osobistą markę w sieci.

5. Podejmij ryzyko.

Przyjdzie moment, w którym znajdziesz pasję i będziesz pewien swoich umiejętności. Nakreślisz już plan działania, zbudujesz szerokie portfolio i zaczniesz zarabiać pieniądze. Wtedy staniesz przed wyborem, czy warto oddać się pasji na pełen etat? Odrzuć wątpliwości i nie bój się ryzyka. Nie przegap swojej szansy!

Uśmiech, radość, pozytywne podejście do życia oraz ludzi, to jest to co w sobie cenie i pielęgnuje!

Wracam do Was…

Opublikowany przez Michala Wosztyl Sobota, 22 lutego 2020

Czy warto zamieniać pasję w pracę?

Pamiętacie słowa Konfucjusza?

Wybierz pracę, którą kochasz, i nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu.

Ludzie traktują je zbyt dosłownie. Uważają, że jeśli znajdą pracę w swojej pasji, zawsze będzie „wesoło i kolorowo”. Niestety… Nie będzie.

praca - pasja, czy obowiązek?

Każda praca wymaga poświęcenia, zaangażowania i czasu, aby zrealizować swoje cele. Pasja, zamieniona w pracę, może pochłaniać tak mocno, że skończy się przepracowaniem, wypaleniem zawodowym oraz pracoholizmem. Czy wobec tego warto zastanawiać się, czy praca może być pasją? Czy może lepiej znaleźć pracę, która da nam po prostu satysfakcję i nie zabierze pasji?

Trudny związek pasji i pracy.

Zagadnienie pracy i pasji jest trudne. Wymaga mnóstwa uwagi oraz ostrożności. Z jednej strony warto przekonać się na własnej skórze, czy praca może być pasją, ale z drugiej należy uważać, aby w ferworze walki tej pasji nie zatracić… Nieważne, czy jesteś początkującym blogerem, vlogerem, copywriterem, czy interesujesz się mechaniką samochodową. Podejdź rzetelnie do swojej kariery – zaplanuj ją, sprawdź swoje umiejętności w praktyce, zbuduj portfolio i dopiero wtedy podejmij decyzję.

Pamiętaj, że pasja nie musi być pracą, abyś był szczęśliwy, a praca nie musi być pasją, aby dawała satysfakcję.

Barbara Pasek na See Bloggers: dziennikarz, czy Influencer?

Podczas wydarzenia See Bloggers w 2019 roku przeprowadziliśmy długą i interesującą rozmowę z Barbarą Pasek: znaną dziennikarką, blogerką, life coachem, a przede wszystkim… Szczęśliwym człowiekiem. W konwersacji z Pawłem Obolewiczem, Barbara podzieliła się z nami swoimi spostrzeżeniami na temat poszukiwania pasji.  Poznaliśmy zalety w byciu internetowym twórcą i autentyczności w mediach społecznościowych. Dowiedzieliśmy się, na czym polega niezależność w pracy dziennikarza. Co więcej, Barbara Pasek powiedziała, co uważa za najlepsze w wydarzeniu See Bloggers 2019.

Ponadto wnikliwe pytania Pawła pozwoliły nam poznać zdanie znanej dziennikarki na temat przyszłości świata influencerów oraz naszego portalu! Czy Worldmaster jest godny uwagi? Dlaczego jeden z artykułów o rozwoju osobistym zwrócił uwagę dziennikarki i wymaga zmiany tytułu?

Barbara Pasek to osoba, której nie sposób opisać w kilku zdaniach.  Dziennikarz, czy Influencer? Blogerka, czy Life Coach? Sami poznajcie Barbarę, która specjalnie dla Worldmaster, dzieli się sobą, swoim powołaniem do dziennikarstwa oraz cennymi poradami na temat życia. Zapraszamy!

 

#kolejne artykuły