Nikt nie chce widzieć pod swoimi treściami zerowej liczby odwiedzin. Wielu blogerów zmaga się z pytaniem, jak wypromować swojego bloga za darmo, aby budować społeczność? Skuteczna reklama bloga to zadanie, przed którym dziś stajemy. Z chęcią pokażę Ci moje 7 sposobów na to, jak reklamować swojego bloga i czerpać z tego mnóstwo przyjemności.
Jak wypromować bloga za darmo?
Pełen entuzjazmu zakładasz bloga. Poświęcasz długie godziny na wybieranie i komponowanie szablonów, które spełnią Twoje oczekiwania. Całymi dniami tworzysz teksty, które potem pieczołowicie publikujesz na blogu. Z szybko bijącym sercem udostępniasz je odbiorcom i z zapartym tchem obserwujesz, jak…
Nic się nie dzieje?!
Gdyby samo pisanie bloga było gwarancją zyskania widowni, prawdopodobnie mielibyśmy w Polsce kilka milionów „ekspertów” od blogowania. A przecież wystarczy tylko trochę znać blogosferę, żeby wiedzieć, że blog zapewnia dochód materialny wyłącznie nielicznym.
Samo utworzenie i pisanie bloga to za mało. Liczy się jeszcze jego promocja. Reklama bloga wymaga zaangażowania, ale jest możliwa dla wszystkich. I to za darmo. Oczywiście istnieją metody płatnych działań marketingowych jak: kampanie reklamowe na Facebooku, czy kampanie Google Ads. Jednak jeśli jesteś pasjonatem, który nie chce nadmiernie inwestować pieniędzy w tworzenie treści, to warto zapoznać się 7 sposobami na to, jak wypromować swojego bloga za darmo.
1. Media społecznościowe, czyli promocja bloga dla każdego.
Zanim spojrzymy na statystyki z 2019 roku, lepiej usiądź.
Dane raportu „Digital 2019” pokazują, że w 2019 roku media społecznościowe zrzeszały 3,484 MILIARDA użytkowników. To prawie 50% populacji na całej kuli ziemskiej. Co więcej, średnio poświęcamy na nie aż 2 godziny i 16 minut KAŻDEGO DNIA!
Chyba nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe są jednym z najlepszych sposobów, jak reklamować swojego bloga, prawda?
- Facebook – dane z tego samego raportu wskazują, że z Facebooka korzysta ponad 2 miliardy użytkowników. Kiedyś służył wyłącznie do nawiązywania relacji, dziś jest silnym medium, służącym do promocji zarówno małych, jak i ogromnych przedsiębiorstw. Promocja bloga na Facebooku nie musi być płatna. Za darmo możesz informować o nowych wpisach, zapraszać do odwiedzin, nawiązywać relacje, inicjować dyskusje lub rozważyć założenie własnej strony.
- Instagram – korzysta z niego ponad miliard użytkowników i jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Reklama bloga na Instagramie może polegać na pokazaniu pracy nad kolejnymi tekstami od kulis, przeprowadzeniu relacji na Instastory, udostępniania w profilu linku do najnowszego tekstu i budowania własnego portfolio.
- LinkedIn – to taki „biznesowy Facebook”, który wie, jak wypromować bloga za darmo. To właśnie tam nawiążesz cenne relacje ze specjalistami z branży. Aktywność i komentowanie, udostępnianie swoich tekstów, a także możliwość pisania artykułów bezpośrednio na LinkedIn powoduje, że promocja bloga na tym medium może być strzałem w dziesiątkę.
- Tik-Tok – marketing internetowy i reklama bloga na Tik-Toku wymaga pewnego wyczucia smaku. Możesz potraktować to medium, jako formę zabawy i rozrywki dla swoich odbiorców. Zbliżyć się do nich i pokazać, że za każdym Twoim tekstem, stoi człowiek z krwi i kości.
2. Grupy na Facebooku: miejsce na dyskusje.
Grupy na Facebooku mają ogromny potencjał w budowaniu społeczności. Dołącz do jednej z grup, odpowiadającej tematyce Twojego bloga. Rozmawiaj z osobami, które również interesują się obszarem Twoich zainteresowań i pokazuj, że jesteś blogerem, który wie, o czym pisze. Grupy na Facebooku to jeden z lepszych sposobów na to, jak reklamować bloga za darmo.
A może stworzysz własną grupę?
Obserwuję, jak bardzo rozrasta się społeczność Worldmaster i jak szybko staje się potężnym narzędziem, służącym do zawiązywania trwałych relacji, wymiany zdań i poglądów. Doświadczam na własnej skórze, że grupa na Facebooku to przede wszystkim sposób na poznanie i zrozumienie swoich odbiorców.
Pamiętaj jednak, że grupa to nie targowisko. Szanuje jej regulamin i unikaj nachalnych reklam.
3. Jak reklamować bloga za darmo? Pisz artykuły gościnne.
Gdy zaczynasz, istnieje mnóstwo blogów, które mają większą widownię niż Ty. Zrób własne badanie rynku i zobacz, w jaki sposób inni blogerzy tworzą treści i angażują czytelników. To również świetna metoda, żeby znaleźć miejsce, w którym zamieścisz swój autorski tekst.
W jaki sposób?!
Wyślij maila z zapytaniem i zaproponuj artykuł gościnny. Nie masz nic do stracenia! Zyskać możesz za to nową społeczność, której dasz się poznać, jako autor godny uwagi. Mierz jednak siły na zamiary. Prośba o artykuł gościnny na najpopularniejszych blogach w Polsce może nie być najlepszym posunięciem…
Przynajmniej na samym początku.
4. Pozycjonowanie treści: walka o pierwszą stronę Google.
Marketing internetowy to dynamicznie rozwijająca się branża. W jej skład wchodzi m.in.: copywriting, czyli pisanie tekstów o charakterze reklamowym i pozycjonowanie treści. Wpływa ono na miejsce w wynikach wyszukiwania Google.
Spójrzmy prawdzie w oczy. Kto z nas odwiedza drugą stronę w wyszukiwarce Google? Nie wspominając już o kolejnych…
Na pozycjonowanie wpływa wiele czynników, np. słowa kluczowe, opisy „meta”, nagłówki, tytuł, przejrzystość tekstu, adres url, zastosowanie linków, obrazy i grafiki, czy dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
Im lepiej pozycjonujesz treść, tym wyżej w wyszukiwarce się ona znajduje i tym więcej odbiorców trafia na Twojego bloga.
5. Newslettery: klasyczna reklama bloga.
Budowanie listy mailingowej to jeden ze starszych, ale wciąż skutecznych sposobów na to, jak wypromować swojego bloga za darmo.
Nie wystarczy jednak tylko zaprosić do zapisów na listę mailingową. Daj swoim odbiorcom coś unikatowego, co skłoni ich do dołączenia do Twoich najbardziej zaangażowanych odbiorców. Wielu blogerów oferuje darmowe poradniki, krótkie e-booki lub narzędzia do rozwiązywania codziennych problemów.
Newslettery to świetny sposób, aby w personalny i bezpośredni sposób informować swoich czytelników o nowościach na blogu!
6. Wartościowa treść to kotwica dla odbiorców.
O ile tworzenie wartościowej treści nie spowoduje, że cały świat usłyszy o Twoim blogu, o tyle z łatwością zainteresuje Twoich odbiorców. Promocja bloga za pomocą wartościowych artykułów, które dają rozwiązania problemów, to absolutna podstawa.
Zastanów się… Po co Ci reklama bloga (nawet płatna), skoro nie masz nic ciekawego i wartościowego do zaoferowania? Ludzie nie są idiotami. Szukają materiałów, które im pomagają, a nie oszukują i zabierają czas.
Wartościowa treść to trwały fundament, na którym możesz budować własną markę osobistą.
7. Worldmaster: nie pytaj, jak wypromować swojego bloga.
Masz pasję? Prowadzisz bloga lub chcesz zacząć? Tworzysz treści, którymi chcesz się dzielić? Worldmaster jest dla Ciebie.
Jesteśmy na portalu, który umożliwia reklamę bloga za darmo. Wystarczy, że założysz bezpłatne konto i możesz tworzyć treści, które docierają do nowych kręgów zainteresowanych. To jak pisanie artykułów gościnnych, ale bez proszenia, szukania i martwienia się o reklamę. Worldmaster zapewnia pozycjonowanie treści, promocję w mediach społecznościowych i w oficjalnej grupie na Facebooku, a często także płatne kampanie reklamowe w social media.
To miejsce dla ludzi z pasją. Możesz jednocześnie prowadzić swojego bloga i zostać autorem Worldmaster. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na zyskanie zaufanych i oddanych odbiorców.
Kreuj reklamę na własnych zasadach.
Jest wiele dróg do celu o nazwie: „jak wypromować swojego bloga za darmo”. Wcale nie musisz się ograniczać do jednego sposobu lub tych, zaproponowanych przeze mnie. Reklama bloga to test Twojej kreatywności i zaangażowania. Jeśli poświęcisz odpowiednią ilość czasu na skuteczne działania, gwarantuję, że z biegiem czasu przestaniesz pisać do zerowej liczby odbiorców. Bądź jednak cierpliwy! Wdrażaj efektywne rozwiązania, twórz wartościowe treści i nie poddawaj się w przekazywaniu swojej pasji. Budowa społeczności wymaga czasu, ale…
Przecież nigdzie Ci się nie spieszy, prawda?