Jeśli zastanawiasz się, czy blog się opłaca i przeliczasz, ile możesz na nim zarobić, to nigdy nie powinieneś go zakładać. Nie potrzebujesz bloga, ale pieniędzy, a te możesz zdobyć w inny, łatwiejszy sposób. Prawdziwa opłacalność własnej przestrzeni do tworzenia treści nie jest liczona w złotówkach.
Content Marketing i Social Media – nastała przyszłość!
Kiedyś „Nasza Klasa” służyła do wyszukiwania szkolnych kolegów, Facebook do nawiązywania nowych relacji, Instagram nawet nie istniał, a blogowanie było dla zagorzałych pasjonatów, opisujących swe przygody.
Dziś widzimy królowanie Tik Toka! Instagram i Facebook są platformami, na których można budować markę osobistą, a LinkedIn pozwala na pozyskiwanie partnerów biznesowych. Blogowanie natomiast jest postrzegane, jako sposób na zarabianie pieniędzy i zyskiwanie popularności, zamiast dzielenia się swoją pasją.
Co poszło nie tak? Dlaczego coraz częściej pada pytanie, czy opłaca się mieć bloga, zamiast jak prowadzić go w rzetelny sposób? Kierując się jedynie zyskami materialnymi z tworzenia internetowych treści, równie dobrze można byłoby zapytać:
Ile mogę zarobić na partnerze?
Czym jest blog?
Blog to Twój życiowy partner i towarzysz podróży.
Jeśli go szczerze kochasz i szanujesz – nigdy go nie opuścisz, choćbyście oboje mieli żyć w ubóstwie. Wspólnie pokonujecie życiowe wyboje, podejmujecie problematyczne decyzje i troszczycie się o siebie nawzajem.
Kiedy kogoś kochasz, nie pytasz, ile zarabia. Nie zastanawiasz się nad zyskiem. Nie myślisz o pieniądzach, tylko inwestujesz całego siebie w związek z ukochaną osobą. Razem gruntujecie swoją relację, angażujecie się we wspólne dobro i cieszycie się, że jesteście niezależni od gotówki. Paradoksalnie im mniej o niej myślicie, tym silniejsza jest Wasza relacja i tym więcej przestrzeni budujecie, aby…
Zarabiać pieniądze wspólnymi siłami.
Dokładnie tak samo jest z blogiem, stroną internetową, fanpagem Facebooku i tworzeniem jakichkolwiek treści w Internecie. Spójrz na to z perspektywy życiowego partnera, którego kochasz bez względu na okoliczności. Wtedy zniknie pytanie, czy opłaca się mieć bloga, a zastąpi je zaangażowanie w drodze do wspólnego celu.
Czy opłaca się mieć bloga?
Dopiero gdy zamkniesz oczy, zobaczysz prawdziwą opłacalność Twojego bloga.
Nie widać jej od razu. Potrzebujesz czasu i szerszej perspektywy, aby dostrzec, ile zyskujesz na posiadaniu własnego miejsca w Internecie. Uwierzcie mi, że jako jeden z twórców portalu Worldmaster, codziennie obserwuję, jaką siłę ma tworzenie wartościowych treści i dzielenie się swoją pasją.
Czy opłaca się mieć bloga? Oczywiście, ponieważ:
- Realizujesz się w dziedzinie, którą kochasz.
- Budujesz miejsce, w którym możesz dzielić się wiedzą, pasją i swoim życiem.
- Konstruujesz przestrzeń, gdzie inni mogą mile i wartościowo spędzać czas.
- Tworzysz społeczność, zorientowaną na to, co Cię interesuje.
- Poznajesz nowe osoby, które mają podobne hobby do Ciebie.
- Poszerzasz swoją perspektywę patrzenia na świat.
- Uczysz się systematyczności i rzetelności, bo przecież nie chcesz dostarczać odbiorcom chłamu, prawda?
- Zdobywasz wiedzę z zakresu content marketingu i pisania interesujących treści.
- Nabywasz umiejętności twórczego pisania.
- Stymulujesz swoją kreatywność, pamięć oraz wyobraźnię.
Dopiero konsekwencją powyższych korzyści jest:
- Wizerunek eksperta.
- Marka osobista.
- Szansa na zarobienie pieniędzy.
- Fundament, na którym możesz zbudować coś większego.
W tej beczce miodu jest jednak łyżka dziegciu.
Nie można tak po prostu przeskoczyć między jednym a drugim brzegiem korzyści. Oddziela je rwąca i zdradliwa rzeka Chciwości. Pokonać ją można wyłącznie przez konstrukcję potężnego i długiego mostu. Aby go zbudować, potrzebujesz dwóch, podstawowych składników:
- Odbiorców
- Ciężkiej pracy
Własny blog – o czym trzeba wiedzieć?
Prowadzenie bloga – podobnie jak współżycie z partnerem, nie zawsze jest usiane płatkami róż. Czasami unosimy się nad ziemią w przypływie radości, a chwilami chodzimy po ostrych kamieniach, raniących nam stopy. Wszystko ma swoją cenę.
Pomyślcie jednak, jak fantastycznie musi smakować nagroda, gdy już uiścimy stosowną zapłatę i zbudujemy most, łączący dwa, oddalone od siebie brzegi.
Nie warto więc zastanawiać się, czy blog się opłaca. Lepiej zainwestować ten czas w poszukiwanie strategii marketingowej, dokształcanie się, czytanie wartościowych treści i szukanie rozwiązań, które pozwolą Wam stać się znakomitymi blogerami na pełen etat z oddanymi odbiorcami.
Jak ich jednak zdobyć? Jak zainteresować innych konkretną treścią?
Marketing internetowy, jako dźwignia sukcesu.
Nie będę Cię oszukiwał.
Choćbyś był niczym Picasso blogowanie lub Mozart pisania, a nie miał żadnych odbiorców, to nigdy nie wyjdziesz poza próg własnych, szumnych określeń.
Założenie bloga jest banalnie proste. Pięć minut i możesz zacząć kreować treść, ale… Do kogo? Masz prawo tworzyć pamiętnik lub dziennik, spisując dla siebie swoje przeżycia, ale przecież jesteś tutaj, bo chcesz się dowiedzieć, czy opłaca się mieć bloga, prawda?
Uruchomienie bloga w Internecie nie jest wystarczające. Liczebność twórców internetowych różnorodnych dziedzin jest tak ogromna, że sama treść nie jest już dostateczna.
Potrzebujesz skutecznego marketingu internetowego. Kampanii reklamowych, zorientowanych na Twoją grupę docelową. Efektywnych strategii marketingowych, ukierunkowanych nie tylko na pozycjonowanie treści, ale również na Twoje kanały social media. Potrzebujesz budowy miejsca, które będzie Twoim domem. Takiego, które dostarczy Twoją treść odpowiednim widzom, dla których jesteś ważny.
A jeśli nie umiesz budować? Jeśli nie wiesz, od czego zacząć?
Wtedy warto skorzystać z pomocy osób, które wychodzą naprzeciw ludziom z pasją i umożliwiają dzielenie się swoimi zainteresowaniami z innymi. Spełnieniem każdego artysty jest móc tworzyć, nie martwiąc się o reklamę, promocję, marketing i pozyskiwanie odbiorców. Zastanów się, gdzie jest Twój dom?
Kto może Ci go ofiarować?
Blog, czy bierność?
Nie musisz słuchać moich rad ani korzystać z możliwości posiadania własnego miejsca w sieci za darmo. Możesz opuścić tę stronę, zamknąć okno przeglądarki i dalej zastanawiać się, czy blog się opłaca.
Możesz jednak stać się twórcą internetowym w przeciągu kilkunastu sekund i zyskać bloga, który będzie Twoim wiernym towarzyszem podróży.
Decyzja podjęta? No to w drogę!