Car defence - samoobrona w samochodzie (szkolenie) | worldmaster.pl
#

Czy mieliście kiedyś sytuację na drodze, która podniosła Wam adrenalinę?

Agresja na drodze to w dzisiejszych czasach to nic nadzwyczajnego.

Czy wiecie, że budowanie pewności siebie i rozwijanie umiejętności specjalnych daje większą szansę na przetrwanie sytuacji kryzysowych?

Car defence – samoobrona w samochodzie

Zapraszam Cię na wyjątkowe szkolenie CAR DEFENCE, gdzie znajdziesz odpowiedzi na tak zwane trudne pytania i nauczysz się racjonalnie rozwiązywać problemy.

Program szkolenia został zaprojektowany specjalnie pod kierowców, by zwiększyć bezpieczeństwo podróżowania.

Car defence to program, który buduje Wasze umiejętności w sposób progresywny. Przeznaczony dla początkujących jak i osób z doświadczeniem. Program podzieliliśmy na dwa dni, tak by wprowadzić Was w tematy unikając kolekcjonowania technik.

▪️ Szybkość,
▪️ Prostota,
▪️ Skuteczność.

Oto kilka wybranych zagadnień:

Dzień 1️⃣

▪️ Wykład,
▪️ Zasady bezpieczeństwa w sytuacjach na drodze i około samochodowych,
▪️ Samochód, jako narzędzie ucieczki oraz opuszczenie strefy niebezpiecznej.
▪️ Szybkie ruszanie i zamykanie się w samochodzie,
▪️ Skalowanie reakcji i analiza otoczenia,
▪️ Opuszczenie pojazdu i wypinanie z pasów.
▪️ Obrona przed wyciąganiem z samochodu.
▪️ Mechanika ataku w zamkniętej przestrzeni.
▪️ Obrona przed agresorem nieuzbrojonym po stronie pasażera oraz znajdującym się za nami,
▪️ Ofensywne opuszczanie pojazdu.
▪️ Sytuacje samochodowe oraz około samochodowe.

Dzień 2️⃣

▪️ Trening zaawansowany,
▪️ Agresor uzbrojony
▪️ Nóż,
▪️ Broń palna,
▪️ Kij,
▪️ Sytuacje samochodowe oraz około samochodowe.
▪️ Symulacje i testy wg HSRT (HIGH STRESS REACTION TRAINING)

Każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz materiały wideo kręcone podczas szkolenia do użytku własnego.

Szkolenie otwiera drogę do kursu instruktorskiego Car Defence

⚠️Uwaga nie ma możliwości udziału tylko w drugim dniu szkolenia, gdyż pierwszy jest absolutną bazą do działań zaawansowanych.

➡️ Szkolenie odbędzie się w Łodzi. Będzie ono przeprowadzone na otwartym parkingu celem zapewnienia maksimum bezpieczeństwa oraz odległości między uczestnikami. Każdy uczestnik przyjeżdża swoim samochodem. Maksymalnie dwie osoby na jeden samochód.

Termin 🗓

➡️ 19-20. 09.2020

▪️ 19.09.2020 godziny 11:00 – 14:00, przerwa, 16:00 – 18:00

▪️ 20.09.2020 godziny 11:00 – 14:00, przerwa, 14:30 – 16:00

Przerwa 30 min

➡️ Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia specjalistycznego szkolenia.

Zapewniamy:
▪️ Sprzęt treningowy,
▪️ Tarcze,
▪️ Atrapy broni białej i palnej,
▪️ Wodę,
▪️ Ubezpieczenie,
▪️ Zdrowe przekąski,
▪️ Certyfikat ukończenia szkolenia.

Koszt:
▪️ 1 dzień 250 zł
▪️ 2 dni 350 zł

Główny prowadzący:
Jarosław Rogowski szef szkolenia GKMA

⚠️Uwaga rejestracja na szkolenie i rezerwacja miejsca odbywa się poprzez wpłacenie zaliczki w wysokości 100 zł do 12.09.2020

CONTACT-COMBAT Sport i Rekreacja
71 1940 1076 3097 9655 0000 0000
W tytule prosimy podać:
▪️ Imię,
▪️ Nazwisko,
▪️ Nr PESEL celem ubezpieczenia

Wszelkie dodatkowe informacje:
Jarosław Rogowski

513 210 270

kontakt@gkma.pl

5 SPOSOBÓW, BY ZOSTAĆ DOCENIONYM. NA TO ZASŁUGUJESZ!

Kiedy czujesz się doceniony, lepiej pracujesz. Jesteś bardziej zaangażowany w projekty, pracę i potrafisz wykonywać wszystko z radością i pewnością. Co robić kiedy jednak nie jest się docenionym?

👉 Musisz sam sobie przyjść na ratunek.
Przede wszystkim dlaczego chcesz być docenionym? Co Ci to da? I nie mów proszę, że nie potrzebujesz, że najważniejsze to czuć się samemu przez siebie docenionym, bo to totalna bzdura! Oczywiście, że to jest bardzo ważne i jednocześnie to inni potwierdzają Twoją przydatność. A pewność siebie? Gdzie możesz sprawdzić, jak nie w obecności innych ludzi?

👉 Coraz więcej wyzwań, stresu, każdy z nas czuje się czasem przygnieciony. Antidotum na to jest w większości docenianie. Ludzie doceniani czują się doskonale sami ze sobą, są szczęśliwi i uśmiechnięci. Chwilami nawet jak dobrze pracujesz i robisz wszystko, nie czujesz się nagrodzony.
Sprawdźmy więc jakie są źródła doceniania (zarówno siebie, jak i przez innych):

Czy doceniam innych ludzi?

Zgodnie z założeniem- zaczynaj od siebie. Jeżeli chcesz, żeby ludzie zachowywali się w określony sposób w stosunku do Ciebie, zachowuj się tak w stosunku do innych. Ludzie powtarzają zachowania. Mamy neurony lustrzane, dzięki którym jesteśmy w stanie być empatyczni. Zauważaj co inni ludzie robią dobrze i mów im o tym. Wyślij czasem maila, bądź smsa z pochwałą lub słowami podziwu. Będziesz zaskoczony, co zrobią. 😉 Zapytaj siebie- co takiego wnoszą inni ludzie dobrego do mojego życia?

Czy naprawdę słucham (słyszę)? 👂

Nasze wewnętrzne filtry potrafią bardzo mocno zakrzywić naszą rzeczywistość. Dla przykładu ktoś mówi do Ciebie „świetna robota”, a Ty z wrodzoną skromnością odpowiadasz „oj tam, to było łatwe”. Pewnie 🎁‼️ Skromność przede wszystkim, przecież nie odpowiesz „dziękuję , to było trudne i pracochłonne zadanie, jednak udało mi się to załatwić w najlepszy możliwy sposób”- Oj nie. Tak przecież nie wypada! Duma z siebie- to coś co może być dla Ciebie zbawienne. Posłuchaj uważnie co ktoś do Ciebie mówi, często nie słyszysz słów wdzięczności, bo w swojej głowie już ustawiłeś jak to powinno wyglądać. Doskonałym przykładem jest tutaj jak mężczyzna daje kwiaty kobiecie i spodziewa się oklasków. Słuchaj, bądź dumny z siebie, podziękuj.

A skąd do cholery oni mają wiedzieć co robisz?

Wykonujesz kawał dobrej, solidnej roboty. Doskonałe projekty, zarabiasz dla firmy, jesteś kreatywny. I co? I nic! Nawet jednego słowa wdzięczności! Tylko skąd mają wiedzieć co robisz? Upewnij się, że kanały informacyjne (Twoje) są odpowiednio przygotowane i otwarte. Porozmawiaj z ludźmi co robisz, bez zbędnego wyolbrzymiania. Powiedz jaki wnosisz wkład w zespół. Skup się na pracy i zespole, a nie na sobie.

A może jestem zbyt wspaniały? (Serio)

Możliwe, że pokazujesz jaką „łatwizną” jest Twoja praca i wszystko co robisz. Jak czarodziej, który machnie swoją różdżką i zrobione. A skoro to takie łatwe to nie potrzebujesz ani wsparcia, ani docenienia. Im ciszej siedzisz, nie mówisz o tym co robisz, tym mniej zasługujesz na nagrodę. Sprawdź kto najwięcej zarabia, dostaje podwyżki? Ci, którzy pracują dobrze i jednocześnie dają do zrozumienia, co robią i w jaki sposób. Nie mówię tutaj o przechwałkach, czy wyolbrzymianiu, raczej trzymaniu się faktów, a nie ocen. Każdy może się czasem wkurzyć, może zabraknąć cierpliwości, być nieprzygotowanym. Mieć zły dzień.

W jaki sposób wynagradzam siebie?

Jak traktujesz ludzi, których cenisz, kochasz, podziwiasz? Mówisz im komplementy, spełniasz oczekiwania, chwalisz, czasem mówisz co robią źle. Kupujesz prezenty 🎁 sprawiasz, żeby czuli się dobrze. To naprawdę świetnie. A Ty? Wszystko zaczyna się od Ciebie. Docenianie zaczyna się od Ciebie. Miłość, wdzięczność itp. To wszystko zaczyna się od Ciebie!
Jak traktujesz siebie? Co mówi Twój głos wewnętrzny? Kiedy sprawiłeś sobie prezent? 🎁 Tylko nie pakuj się w skrajności. 😉

Następnym razem kiedy poczujesz się niedoceniony zrób sobie listę, co w sobie cenisz najbardziej- cenisz, a nie krytykujesz. Co robisz dobrze? Na pewno jest tego sporo. Zacznij od malutkich rzeczy. Pod koniec dnia daj sobie minutę i zapytaj siebie- co takiego dzisiaj zrobiłem ciekawego? W czym mogę być lepszy jutro?

Rozwijaj się i bądź happy 😀 Podziel się tym wpisem z innymi, żeby mogli doceniać samych siebie.

Czy warto wchodzić w czyjeś buty? Pewnie będzie niewygodnie

Wejdź w cudze buty. Poczuj się w czyjejś skórze. Bądź empatyczny. Zrozum go. Zrozum ją. Popatrz na to z ich perspektywy. Słyszymy to wielokrotnie. Tylko po co mielibyśmy to w ogóle robić? Jakie jest cel próby rozumienia innych ludzi?

Bo całkowicie nigdy ich nie zrozumiesz. Dlaczego? To akurat dosyć proste. Każdy ma inne wychowanie, doświadczenie i przekonania. A to czyni nas takimi, jakimi jesteśmy. Właśnie to kształtuje nasze zachowania.

Empatia- a co to jest?

Tyle mówi się o tym, że trzeba wczuć się w drugiego człowieka, być empatycznym. Dla mnie to jedna z najważniejszych umiejętności w relacjach międzyludzkich.

Wchodząc w cudze buty mam jedno na myśli-  rzecz w tym, aby doprowadzać rzeczy do końca razem z innymi ludźmi i za ich sprawą. Razem możesz znacznie więcej, zarówno prywatnie, pracując w korporacji, w niewielkiej firmie, czy prowadząc biznes.

Żeby to uczynić potrzebujesz kilku rzeczy. Po pierwsze empatii, a to umiejętność zrozumienia ludzi bez względu na sytuacje. Prowadziłem kiedyś szkolenie, na którym była pani pracująca na co dzień z kobietami, które doznały przemocy domowej. Mówi do mnie:

“Nie możesz poczuć tego, co czuła tamta kobieta, która doznała przemocy”.

Miała absolutnie rację. Bo nie mogę.

Nie poczuję tego samego. Mogę jedynie starać się rozumieć sytuację, zdając sobie sprawę, że spotkało ją coś złego. Współczuć, nie oznacza czuć to samo. Oznacza za to, że możemy pomóc tej drugiej osobie, albo współpracować.

Dotyczy to każdej sytuacji. Empatia to zrozumienie człowieka w każdej sytuacji. Ilu ludzi wybiera zrozumienie tylko w sytuacji, która im pasuje? To nie jest empatia.

Perspektywa. Liczą się inni ludzie

Jeżeli wejdziemy w czyjeś buty, spojrzymy z cudzej perspektywy może okazać się, że ludzie robią coś właściwego i to z właściwych pobudek. To działa w ten sposób: kogoś oceniamy po zachowaniu, siebie po intencjach.

A gdyby tak spróbować znaleźć intencje drugiego człowieka?  Jeżeli oceniasz kogoś, grupę ludzi na podstawie jednej historii to jesteś w ogromnym błędzie.

John Maxwell, mój mentor i nauczyciel mówi o 3 perspektywach: drugiej osoby, swojej własnej, wspólnej. Okazuje się zawsze, że każda z tych perspektyw przynosi coś zupełnie innego, a jednocześnie powoduje, że tworzy się coś dobrego.

Wszyscy mamy to samo niebo nad sobą, a każdy ma inną perspektywę.

Jeżeli chcesz wczuć się w drugiego człowieka musisz nauczyć się słuchać. Słuchać nie po to, żeby odpowiedzieć, ale po to, żeby zrozumieć.

Otwartość

Tim Hansel, pisarz. Autor między inny książki  ” When I relax, I feel Guilty” ( w tłumaczeniu “czuje się winny, kiedy odpoczywam”  pisze o tym w ten sposób:

“Trudno jest coś przyjąć, gdy ma się zaciśnięte pięści.
Nie można objąć, gdy ma się skrzyżowane ramiona.
Trudno jest widzieć z zamkniętymi oczami.
Trudno jest odkrywać, gdy ma się zamknięty umysł.
A serce, które zamknęło się na dawanie, nie wie, że tym samym zamknęło się również na możliwość otrzymania miłości.”

Dlatego musimy się otwierać na innych. Trudne założyć cudze buty, mając na nogach własne.

Jeżeli pracujesz z ludźmi to warto zacząć od zwykłego przywitania się. Jeżeli jesteś liderem, przywódcą-możesz też oszacować ich talent i możliwości pytając sam siebie:

„Czy potrafią zrobić to, czego od nich oczekuję?”.

To jest pytanie z ich perspektywy, bo dotyczy ich talentu. Drugie pytanie:

„Czy chcą to zrobić”.

Będą chcieli jeżeli ich poprowadzisz i będziesz umiał wejść w ich buty. Jak na oba pytania odpowiedź będzie twierdząca to współpraca prawdopodobnie będzie owocna.

Dziękuję, że to czytasz. Podziel się tą wiedzą, otwierając się na innych.

👉Pewnie pamiętasz jak w dzieciństwie mówiono Ci: Słuchaj mamy, taty, babci, dziadka, cioci i tak dalej. Wtedy słuchanie oznaczało dla nas milczenie. Masz coś powiedziane i to jest mądre i właściwe. Nie chcę w żaden sposób podważać mądrości i wartości osób, które nam je przekazywały. Jednak słuchanie to zupełnie inny proces.

Wcale nie oznacza tego, że nic nie mówisz. Słuchanie to nie jest milczenie. To raczej zrozumienie. To wejście w cudze buty i empatyczne spojrzenie na świat drugiego człowieka.

„Nic co powiesz niczego Cię nie nauczy” mówi mój mentor John C. Maxwell. I to się zgadza. Dostajesz tylko wtedy coś, kiedy słuchasz.

Słuchaj uważnie. Czy to w ogóle możliwe? 

Zdarzyła Ci się taka sytuacja, kiedy rozmawiasz z kimś, a ktoś po zakończonej rozmowie mówi „Świetnie się z Tobą gada”, „ Jak Ty doskonale rozumiesz ludzi”. Tymczasem powiedziałeś może 2-3 zdania. Podczas kiedy rozmówca dziesiątki, a może setki.

Co zrobiło różnicę? Te 2-3 zdania. Słuchanie to nie jest bezmyślne potakiwanie, czy sztuczne przytakiwanie. To prawdziwe zainteresowanie drugą osobą. Bardzo tego brakuje w dzisiejszym świecie. Szczerego, prawdziwego zainteresowania.

❗️Bądź ostatnim, który mówi.❗️

Masz swoje zdanie – to oczywiste i bardzo potrzebne. Jak bardzo możesz jednak je wzbogacić, kiedy poznasz zdanie innych? Co zyskasz? Perspektywę, nowe możliwości, większą kreatywność. Wdzięczność. Zyskasz większy wpływ o nieporównywalnie lepszej jakości. Słuchaj- klientów, żony, dzieci, współpracowników, męża, przyjaciół. Stopa zwrotu z inwestycji jest ogromna.

Jak słuchać? Kiedy idziesz na spotkanie i opowiadasz o ofercie, korzyściach, wspaniałym produkcie. Choćby nie wiem jak wspaniałe by to było- już jest za późno. Nie twierdzę, że nie należy mówić o korzyściach, czy o ofercie. O wiele większe korzyści wyciągniesz zadając pytania. Dowiesz się czego tak naprawdę potrzeba Twoim klientom, wspólnikom, partnerom.

Kiedy do współpracowników, rodziny, przyjaciół zaczynasz mówić jako pierwszy – już za późno. Poznaj ich poglądy, zapytaj dlaczego myślą właśnie w ten sposób. Za każdym poglądem czy myślą, leży przyczyna. Im bliżej ją poznasz, tym lepiej dla relacji.

Mówisz na końcu, masz wgląd w sytuację, wiesz czego pragną ludzie. Wiesz jakie są ich bolączki. To dużo prostsze niż zgadywanie, niż wrzucanie setek prawdopodobnych scenariuszy do głowy. Bądź ciekaw ludzi. Pytaj. Dzięki ciekawości, właściwym pytaniom zwiększasz ich poczucie własnej wartości. Bądź ostatnim, który mówi.

Zaczniesz dzięki temu budować jeszcze lepsze relacje. Ludzie będą za Tobą szli. Zwiększysz ich poczucie własnej wartości. Zwiększy się też Twoje. Żyjemy w czasach, w których ludzie myślą dobrze o sobie dosyć rzadko. Jeżeli ich wysłuchasz, będziesz szczerze zainteresowany ich sukcesami- dostaniesz w zamian o wiele więcej.

Nelson Mandela jeden z największych przywódców na świecie był wychowywany przez Indian. Zapytany kiedyś, czego najważniejszego nauczył się od nich, odpowiedział – „Wódz zawsze sadzał wszystkich w kręgu i był ostatnim, który mówił”

Jakie są Twoje doświadczenia w słuchaniu?

Napisz w komentarzu. Podziel się też tym wpisem, bo uważam, że to naprawdę ważne. Dziękuję, że to czytasz. Dobrze, ze jesteś. Chcę słuchać, co masz do powiedzenia. A może się nie zgadzasz z tym wpisem? To dobrze. Napisz o tym, tylko z różnic możemy czegoś się uczyć.

Mechanizm “all for free”,
powstał tak jak szampan …”przypadkiem”!!

Szampan powstał, tak jak wiele innych rzeczy i zjawisk – przypadkiem. Przede wszystkim bąbelki były początkowo produktem ubocznym białego wina. Potem twórca napoju Pierre Perignon znalazł sposób na wyciskanie jasnego soku z ciemnych winogron.

Jednak po pewnym czasie okazało się, że wino w trakcie fermentacji “dziwnie się zachowuje”. Dlatego początkowo uznano to za jego poważną wadę, z którą jak na złość nie potrafiono sobie  do pewnego momentu poradzić. Innymi słowy, próba zaradzenia temu problemowi doprowadziła do stworzenia musującego białego wina, które posmakowało jego twórcom. Alkohol wypełniony bąbelkami szybko stał się hitem wśród francuskiej i angielskiej arystokracji.

ale to nie o szampanie jest ta historia!

Podobnie przypadkiem zapewne, ograliśmy “regułę wzajemności”  Roberta Cialdiniego

Czy “all for free” stało się już niebezpieczną regułą?

Ostatecznie sami musicie sobie odpowiedzieć na pytanie, z uwagi na różnorodność doświadczeń, ale ja obstawiam, że TAK!

Jak do tego mogło dojść – spytacie?!. Spróbuję Wam wytłumaczyć, choć wynik może się wielu nie spodobać.

Jednak zacznijmy od początku. Zatem, profesor psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie badający obszary psychologii społecznej – Robert Beno Cialdini, jest ojcem pewnych znanych reguł społecznych.

Jest on najbardziej znanym, autorem książki Wywieranie wpływu na ludzi. Powstała ona, jako rezultat ponad 15 lat badań. Zawiera w sobie 6 kluczowych reguł. Jednak nawet sam Cialdini, znając mechanizmy ludzkich zachowań, chyba się tego nie spodziewał, że “ktoś z jego wina wytworzy szampana”.

 

Tą szczególną spośród zdefiniowanych przez R. Cialdiniego regułą, której chciałabym się przyjrzeć, jest reguła wzajemności, jak już wcześniej wspomniałam.

Reguła ta mówi nam o tym, że w przypadku otrzymania od kogoś jakiegoś dobra (rzeczy/usługi/przysługi) czujemy się zobowiązani odwdzięczyć się darczyńcy.

Innymi słowy zaciągamy w ten oto sposób “dług mentalny” wobec osoby, która nas obdarowuje. Przyjęcie bezinteresownego prezentu sprawia, że czujemy się zobowiązani również obdarować tą osobę prezentem. Proste?, proste!

Jednak na tym nie koniec. Dług ten stanowi dla naszej “głowy” spore obciążenie. W naturalnym procesie wymiany dążymy bowiem do równowagi. Dlatego nasz umysł kombinuje szybko, jak tu pozbyć się długu poprzez rewanż.

Znacie to zapewne dobrze z życia i z pewnością nie od chwili, kiedy wzięliście do ręki książkę Pana profesora R. Cialdiniego.

Od czego się wszystko zaczęło w praktyce?

Pamiętacie jak na deptakach czy np. rynkach dużych miast oglądaliśmy takie obrazki, albo przepracowywaliśmy osobiście opisane poniżej zdarzenia?

Młody chłopak/dziewczyna (nieistotne dla sprawy), który/a dosłownie wciska Ci do ręki np. próbkę perfum, cudownej pasty do zębów, etc. zachwalając jednocześnie Twój wygląd, uśmiech, gust. Po kilku chwilach dodaje, że perfumy kosztują 200 zł, ale tą próbkę dostaniesz wyjątkowo i tylko teraz za darmo. Jednak pod warunkiem, że np. przyjdziesz na organizowane przez niego następnego dnia spotkanie pokazowe i przyprowadzisz ze sobą kolegów/koleżanki.

wersja A – dajesz się wciągnąć w tę grę! Nie starcza Ci wymówek, przyjemność bycia obdarowanym, ciekawość co dostaniesz więcej, jest silniejsza od logiki i już po Tobie! Wpadłeś zgodnie z regułą wzajemności w mechanizm, który jest znany, jak produkcja Szampana :)!

wersja B – odmawiasz i oddajesz próbkę. Widok dezorientacji na jego twarzy – bezcenny. Właśnie nie pozwoliłeś, by zastosowano na Tobie regułę wzajemności.

Ale co z tym szampanem zapytacie? 🙂

– już odpowiadam

Ponieważ umysł ludzki pracuje, z różnym skutkiem bez przerwy, to nie przegapił takiej okazji w procesie swojego rozwoju, jaka mu się nadarzyła. Dlatego, zwłaszcza w modelowanym procesie  kognitywnego podejmowania decyzja, któremu jesteśmy systematycznie poddawani odkrył pewną szczelinę.

Potem wykopał tunel do naszej podświadomości, a właściwie znieczulił na ugotowanie “regułę wzajemności” wg własnego przepisu. Przepisu bardziej smacznego dla naszych zmysłów. Innymi słowy, korzystając z mechanizmu długu mentalnego, o którym pisałam powyżej, powolutku uczynił magnetycznym przyciąganie za jego pomocą chyba wszystkiego w naszym życiu.

Zjedz kawałek serka w markecie – i weź go do koszyczka idąc do kasy (albo dwa). Weź i poczuj się wyróżniony!

Dorzucimy Ci rok ubezpieczenia, (które i tak już jest wkalkulowane w cenie), ale chyba nie odmówisz sobie zakupu droższej wersji auta? Taka okazja!

Jak weźmie Pani 3 sztuki, jedna gratis i jeszcze dostanie Pani kartę lojalnościową, tylko proszę nam zostawić swojego maila.

ram tam tam… i tak to się zaczęło…ram tam tam… zwyczajne “daję Ci”!

szampan

I o co jej chodzi?,   źle było ktoś powie?… no skąd dla wielu, z wielu powodów idealnie. Jednak to nie koniec!

Zapytacie ponownie i co z tym szampanem!!!?

właśnie pokazuję krok po kroku jak się robił! Cierpliwości! Już mamy mnóstwo bąbelków, a degustatorzy smakują pierwsze testowane gatunki!

 

“all for free” – największe pragnienie konsumenta!

Innymi słowy, któż by nie chciał być obdarowywany lub rozpieszczany? Kto byłby gotów odrzucić wyrazy  docenienia, wyróżnienia, uwodzenia?  Kto nakarmiony, pogłaskany, obdarzony wyrazami szacunku, odrzucił by udział w tej grze, by wreszcie odebrać jeszcze za uczestnictwo w tym spektaklu nagrodę?

Świadomie? – niewielu!

I wszystkim się wydawało, że to najlepsza i najkrótsza droga do konsumenta – dóbr wszelakich!

Nawet studia mogłeś skończyć bez nadmiernego wysiłku, bylebyś tylko zechciał je zacząć.

 

Jednak nie taki klient “głupi”, jak go malują! i uczy się pilniej niż sobie myśleliście…

Kim jest dzisiaj – świadomy klient? Jaka jest jego definicja?

 

Jak wpadliśmy we własną sieć ?

w sposób najprostszy z możliwych, miękko, czule  i na własne życzenie. I ani słowa na konsumenta proszę!

Nasz konsument/klient, zorientował się dość szybko o co chodzi. To nam dłużej zajęło, żeby zrozumieć, że on już wie! Dlatego całe zastępy dyrektorów kreatywnych i sztaby marketingowe łamały sobie tęgie głowy, by go jednak zaskoczyć!

Gra trwa do dziś. Co prawda jest “chyba” oficjalnie nieco młodsza od najstarszego szampana, ale wystarczająco dorosła, że pytać o zgodę!

Widzicie już więcej bąbelków? U niektórych już nawet powstało coś więcej  w wielkich ochładzanych zbiornikach pod odpowiednim ciśnieniem.  Nasze “nawarzone” wino, w procesie konsekwentnego społecznego dojrzewania “reguły wzajemności w “umysłach” konsumenta, mocno weszło “w reakcję z cukrem i drożdżami” powyżej zalecanych 30 dni.

szampan

Zatem wypijmy za błędy…do dna!, staropolskim obyczajem!

Czy istnieje droga powrotna?!

Tak!, jak skok z urwiska bez zabezpieczeń, zwłaszcza w niepewnych czasach!

“all for free” rządzi… się swoimi prawami!

Sama się już często zastanawiam, kto dla kogo jest większym dłużnikiem, nie tylko “mentalnym”.

Mechanizm, który sobie wyhodowaliśmy społecznie i biznesowo, ukształtował już chyba dwa pokolenia! Będą chyba potrzebne cztery, żeby się zmienił, chyba że kognitywiści oszukają nasze przeznaczenie.

Pytanie czy ta gra ma dobre zakończenie? I dla kogo?

No chyba, że biorąc pod uwagę pojawiające się coraz ostrzejsze zarysy kryzysu, otworzymy ostatnie butelki szampana i wypijemy na zgodę i zaczniemy od nowa. Innymi słowy od nowa zaczniemy budować historię wymiany na rozsądnych i uczciwych warunkach. To nieco utopijna wizja zdaniem behawiorystów, ale “historia kołem się toczy”

Kiedy w czymkolwiek zaburzona zostaje równowaga, skutki bez względu na zjawisko są generalnie takie same.

 

Jestem pewna, że nawet sam R. Cialdini, ogłaszając światu, wyniki swoich badań, chyba nie domyślał się, jakie daje nam narzędzia  do ręki. Zresztą nie on jeden. Pobawiliśmy się 3 dekady,  super!, ale teraz trzeba posprzątać!

Też może być wesoło, kiedy będziemy musieli oduczyć konsumenta jego przekonań, nawyków. Znów go będzie trzeba edukować i budować jego rynkową świadomość. Tyle tylko, że oduczanie jest o wiele trudniejsze niż nauczanie.

Pozdrawiam, życząc miłej lektury i jednak mniej szampana w przyszłości, bo kto wie co z tego wyniknie.

#kolejne artykuły