Jak używać Instagram Stories do pozyskiwania większej ilości odbiorców? W jaki sposób zwiększyć zasięg postów na Instagramie? Jak wybić się na Instagramie!
Instagram, stał się nie tylko portalem dla fotografów i pasjonatów piękna. Od niedawna jest również miejscem dla popularnych marek i mniejszych firm. Chociaż nie o wszystkich możliwościach możemy przeczytać, portal ma kilka rozwiązań, które mamy szansę wykorzystać, w celu dotarcia do nowych odbiorców. Jedną z nich jest pozyskanie dodatkowych wyświetleń wprost z relacji w InstaStory.
Nic dziwnego, że twórcy Instagrama dodają nam coraz nowszych opcji. Jest miejscem, w którym warto pokazywać swój produkt, usługę lub treści. Jednym z polecanych przeze mnie opcji, jest możliwość oznaczania produktów na naszych postach, wprost z fanpage na Facebooku (zakładka Sklep).
Poniżej przyjrzymy się sposobom promowania poprzez InstaStory. Za jego pośrednictwem wysyłamy materiały w postaci zdjęć lub filmów, które znikają po 24h, lub trafiają do tz. wyróżnionych relacji, gdy zechcemy, aby publikacja promowała nasz profil.
Udostępnianie i tworzenie wyróżnionych relacji w Instagramie
Na czym polega InstaStory?
Opcja została skopiowana od Snapchata. We wspomnianej aplikacji, możemy dzielić się ze znajomymi zdjęciami oraz nagraniami wideo, realizowanych tu i teraz. Tę samą możliwość, do swojej aplikacji dodał Instagram, a wraz z nim pojawiły się rozwiązania, które na nasze szczęście nie są dopracowane w 100%.
Na gotowy materiał, mamy możliwość nałożenia filtrów, lokalizacji czy innych dodatków. Opublikowany plik znika po 24/h. od wybrania opcji “Wyślij” (nawet jeśli jest offline, niestety wtedy nie wszystkie nakładki na materiały w InstaStory są możliwe).
Jak wykorzystać InstaStory w promocji organicznej?
Możemy robić własne kampanie w formie wideo na komputerze, aby następnie wgrać jako wideo do naszej relacji z telefonu. Do tego możemy je promować płatnie lub organicznie. Ważne, żeby cel został spełniony. Ten drugi sposób promocji, daje nam całkiem niezłe szanse na dotarcie do nowych osób zupełnie za darmo, jeśli oczywiście ruszymy głową i odpowiednio poznamy działanie aplikacji. Czas powiedzieć o tym więcej.
Jak wykorzystuję InstaStory u siebie? Za pośrednictwem InstaStory, opowiadam o swoich działaniach i nowych artykułach na blogu. Ostatnio poinformowałem o wykonanych przeze mnie darmowych ćwiczeniach.
Do wypowiedzi w nagraniu, dodaję link za pomocą edytora tekstu (dostępne przy tworzeniu relacji), pod który chowam element lokalizacji (najczęściej Polska lub Warszawa) i najważniejsze co ściąga dodatkowe wyświetlenia! Odpowiedni hashtag… Wtedy nasza relacja jest dostępna dla osób, które odwiedzą lub zaobserwowali hashtag.
Gdy hashtag jest gotowy, zmniejszam go, aby ukryć pod linkiem (w formie tekstu), razem z lokalizacją. Chwilę po publikacji moją relację obejrzało 80 osób z hashtagów i dziesięciu obserwatorów profilu. Sprawdziłem wynik po 24h. i jest ok. 500 osób, które wyświetliły relację. Gdybym opublikował w weekend, prawdopodobnie byłoby znacznie więcej.
Czy wiesz że…?
Dodawanie wielu hashtagów w komentarzach, również się dobrze sprawdza. Do sprawdzania najpopularniejszych w danej dziedzinie, używam portalu All-Hashtag.com, w którym wpisuję np. motywacja, wakacje, turystyka, itd. Pod tym kątem system dobierze dla Ciebie hashtagi, które są pokrewnie popularne.
Kiedy warto korzystać z Instagrama?
Jest darmowym portalem społecznościowym, który idealnie nadaje się do dzielenia się swoimi produktami lub usługami. Dzięki temu, pojawiamy się w kolejnym miejscu, będąc przy tym zapamiętywani.
Instagram świetnie sprawdza się w budowaniu swojej marki osobistej. Jest obecnie na 3 miejscu, pod względem najpopularniejszych źródeł odwiedzin mojego bloga. Poznaję na nim kolejnych ludzi gotowych wesprzeć moje działania lub zacząć współpracę. Pokazuję, jak spędzam dzień i w jaki sposób pracuję. Dzięki temu jestem bliżej z obserwatorami, którzy wiedzą, co się dzieje w moim otoczeniu, a dzięki temu chętniej się angażują, gdy ich pomoc staje się niezbędna.
Autor: Patryk Tarachoń
Jestem autorem e-booka ,,Social-Media i Blogowanie”. Prowadzę blog o kompleksach, poniżaniu, relacjach międzyludzkich i sprawach dnia codziennego, który znajdziesz pod adresem: PatrykTarachon.pl.