Ustaw swoje auto, czyli co daje geometria kół? | worldmaster.pl
#

Geometria kół, czy zbieżność? A może jedno i drugie? Twój samochód to zbiór elementów, które wymagają indywidualnej pielęgnacji. Geometria kół jest zabiegiem, gwarantującym bezpieczną podróż. Co się stanie, gdy go zaniedbasz? Dlaczego jest on taki ważny i co daje geometria kół?

Co to jest geometria kół?

Zacznijmy od początku.

Geometria kół jest pojęciem szerszym niż ustawianie zbieżności. Polega na optymalnym ustawieniu kół oraz zawieszenia auta w sposób, zapewniający bezpieczeństwo, doskonałe prowadzenie, ekonomiczną jazdę oraz komfort podróżowania. Na ustawianie geometrii kół składa się:

  • Kąt pochylenia
  • Regulacja zbieżności kół
  • Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy
  • Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy

Każdy z elementów pełni inną funkcję w Twoim samochodzie, ale wszystkie tworzą spójny mechanizm. Jego zaburzenie wiąże się z przykrymi konsekwencjami, które możesz ominąć, korzystając z pomocy specjalistów.

co daje geometria kół?

Zbieżność kół – jak sprawdzić?

Na pewno nie samemu…

Wielu „specjalistów” oferuje „eksperckie” usługi za butelkę wyskokowego trunku. Decyzja należy do Ciebie, ale pracę „po znajomości” zostawilibyśmy na inną okazję…

Zbieżność kół to jeden z najważniejszych elementów ustawiania geometrii. Polega na właściwym ustawieniu kół przednich i tylnych względem siebie. Prawidłowe ustawienie kół na jednej osi to skierowanie ich nieznacznie przodem do siebie (zbieżność dodatnia) z dokładnością od minus trzech do siedmiu milimetrów.

Zbieżność kół poprawia sterowność i stabilność auta oraz zapewnia jego lepszą przyczepność. Nadal będziesz się zastanawiał, jak samemu ustawić zbieżność kół w samochodzie?

Kąt pochylenia.

Stań przed swoim autem i spójrz na jego koła. Czy są skierowane prosto do nawierzchni?

Właśnie tym zajmuje się kąt pochylenia, który określa kąt, zawarty między pionem a płaszczyzną koła. Kąt dodatni powstaje wtedy, gdy odstaje górna część koła, a ujemny, gdy odstaje część dolna. W praktyce oba koła powinny dolegać do nawierzchni podczas wykonywania skrętu.

Niewłaściwe ustawienie skutkuje nierównomiernym zużyciem opon oraz ściąganiem auta w jedną ze stron.

 

kąt pochylenia

Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy.

Skup się!

Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy występuje między: sworzniem zwrotnicy a prostą pionową koła. Nowsze pojazdy posiadają sworznie kuliste (tzw. przeguby), które tworzą kąt pochylenia sworznia zwrotnicy określanego prostą, biegnącą przez oś obrotu sworzni kulistych podczas wykonywania skrętu.

Podczas ustawiania tego parametru najważniejszy jest promień zataczania, czyli odległość punktów, stworzonych przejściem przez jezdnię osi zarówno kąta pochylenia, jak i sworznia zwrotnicy.

Jak więc łatwo się domyślić, prawidłowe ustawienie kąta osi sworznia zwrotnicy jest możliwe tylko wtedy, gdy właściwie ustawimy kąt pochylenia kół.

Kąt wyprzedzenia osi  sworznia zwrotnicy.

Czy po wykonaniu skrętu Twoje koła samoczynnie wracają do jazdy na wprost?

Jeśli nie, to prawdopodobnie masz złe ustawienie kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy, który wspomaga stabilizację i sterowność auta szczególnie podczas dużych prędkości oraz wykonywania skrętów.

Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy zawarty jest między prostą pionową koła a osią sworznia zwrotnicy. Kąt dodatni występuje, gdy punkt przecięcia osi sworznia z nawierzchnią jest przed punktem zetknięcia się opon z jezdnią. Ujemy natomiast, gdy punkt przecięcia osi występuje za stykiem kół z powierzchnią.

Co daje geometria kół?

Właściwe ustawienie geometrii kół oraz jej sprawdzenie przez profesjonalny warsztat samochodowy wiąże się szeregiem korzyści, o których każdy kierowca powinien wiedzieć:

  • Auto posiada lepszą przyczepność do nawierzchni drogi.
  • Zużycie opon jest równomierne.
  • Samochód zużywa mniej paliwa
  • Dłuższa przydatność opon, układu kierowniczego oraz zawieszenia

Powyższe korzyści przekładają się na bezpieczeństwo i komfort wszystkich pasażerów. Nasze Centrum Ogumienia w Lubinie od lat zajmuje się geometrią kół. Z doświadczenia wiemy, że zaniedbanie tego elementu wiąże się nawet z zagrożeniem życia…

kąt pochylenia

Źle ustawiona geometria.

Wiele problemów z prowadzeniem auta bierze się z zastanawiania się:

Geometria kół, czy zbieżność?

Zamiast gdybania, od razu przejdź do działania. Źle ustawiona geometria kół prowadzi do:

  • Niezachowania prostego toru jazdy
  • „Ściągania” auta na jedną ze stron
  • Spóźnionej reakcji auta na ruchy kierownicą
  • Pisku opon (nawet przy łagodnym zakręcie)
  • Zużycie układu zawieszenia oraz kierowniczego
  • Większego spalania paliwa

Efektem jest utrata bezpieczeństwa, niski komfort jazdy oraz narażanie na utratę życia lub zdrowia siebie, pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Nie bądź egoistą. Pomyśl o innych!

geometria kół, czy zbieżność

Kiedy robić geometrię kół?

Podobnie, jak w przypadku odgrzybiania klimatyzacji, geometria kół powinna być wykonywana przynajmniej raz w roku. W Centrum Ogumienia w Lubinie zawsze zalecamy sprawdzanie zbieżności kół oraz całej geometrii podczas sezonowej zmiany opon.

Pamiętaj, że jazda autem samoczynnie zmienia kąty ustawienia, chociażby poprzez nierówną nawierzchnię!

Geometria kół, czy zbieżność?

Jesteś odpowiedzialny za swój samochód. Rozumiemy, że jego mycie jest dla Ciebie bardzo ważne, ale może pora zadbać o elementy, które naprawdę mają znaczenie? Właściwie ustawiona geometria kół to gwarancja bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wykonuj ją regularnie, ale nie samemu! Skorzystaj z pomocy specjalistów i zainwestuj w bezpieczeństwo.

Odgrzybianie klimatyzacji to obowiązek każdego kierowcy! Zadbaj o komfort jazdy, zatroszcz się o zdrowie  i oczyść auto z zanieczyszczonego powietrza. Na Twoich barkach znajduje się zdrowie Twoich bliskich i pasażerów. Dlaczego więc świadomie ich trujesz? Jak najszybciej skorzystaj z dostępnych rozwiązań i odetchnij pełną piersią. Od czego jednak zacząć? Jak odgrzybiać klimatyzację?

Przychodzi auto do lekarza…

Zaczyna się od nieprzyjemnego zapachu, przypominającego pleśń, a potem jest tylko gorzej…

jak odgrzybiać klimatyzację

3 lata i 11 miesięcy – statystycznie tyle czasu spędzamy w samochodzie w ciągu życia. Wskazały na to badania, wykonane przez CSA Research dla kampanii reklamowej Citroena w 2016 roku.

Czy naprawdę chcesz przez cztery lata życia wdychać pleśń i faszerować się trującymi bakteriami, które niszczą Twoje drogi oddechowe? Naprawdę wolisz oddychać zanieczyszczonym powietrzem, zamiast zainwestować w odgrzybianie klimatyzacji? To bardzo prosty zabieg, który polega na wykorzystaniu metod dezynfekujących kanały wentylacyjne, które usuwają szkodliwe bakterie. W ten sposób znika nieprzyjemny zapach, a Ty i Twoi pasażerowie otrzymujecie mnóstwo korzyści!

Co daje odgrzybianie klimatyzacji?

Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej to przede wszystkim:

  • Zdrowe i czyste powietrze
  • Przyjemny zapach
  • Brak zagrożeń dla dróg oddechowych
  • Bezpieczna i komfortowa podróż
  • Wykorzystanie pełnych możliwości klimatyzacji

Nie można przeciwdziałać namnażaniu się bakterii, ale można je z łatwością zwalczać. Wystarczy wiedzieć, w jaki sposób.

Jak odgrzybiać klimatyzację?

Przede wszystkim skutecznie.

Specjaliści oczyszczają klimatyzację samochodową w kilkanaście minut, które przekładają się na Twoje całoroczne bezpieczeństwo. Nie tylko tempo pracy skłania do skorzystania z usług serwisu klimatyzacji. Umiejętności fachowców pozwalają na dokładne oczyszczenie przewodów wentylacyjnych wraz z  parownikiem, na którym gromadzi się najwięcej bakterii.

Cena odgrzybiania klimatyzacji nie jest wysoka. Więcej kosztuje paliwo na stacji benzynowej, które regularnie kupujesz…

Najpopularniejsze metody czyszczenia kanałów wentylacyjnych to:

  • Odgrzybianie klimatyzacji ultradźwiękiem
  • Odgrzybianie klimatyzacji ozonem
  • Oczyszczanie techniką „Zrobię to lepiej”

Doświadczenie pokazuje, że technika i sprzęt również ma znaczenie. Na rynku dostępne są innowacyjne urządzanie, które ułatwiają i przyspieszają odgrzybianie klimatyzacji. Jednymi z nich jest sprzęt Bactakleen, który wykorzystujemy w naszych pracach.

Która z metod jest najlepsza? Jak odgrzybiać klimatyzację, żeby zapewnić sobie bezpieczeństwo?

klimatyzacja samochodowa

Odgrzybianie klimatyzacji ultradźwiękiem

Większość serwisów bazuje na rozpylaczu, który wpuszcza do kanałów klimatyzacyjnych substancję, niszczącą zadomowione tam bakterie. W zależności od wybranej opcji przez naszych klientów można:

  • Zdezynfekować klimatyzację.

Albo dodatkowo:

  • Zaimplementować środek, który usunie nieprzyjemny zapach.

Odgrzybianie klimatyzacji ultradźwiękiem to bezpieczna metoda, która wymaga wietrzenia pojazdu, co przekłada się na dłuższy czas oczyszczania. W Centrum Ogumienia w Lubinie wykorzystujemy innowacyjny sprzęt Bactakleen, który pozwala skrócić odgrzybianie klimatyzacji do zaledwie 15 minut – zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych.

Odgrzybianie klimatyzacji ozonem

Metoda, wykorzystująca ozon, nie wymaga stosowania środków chemicznych. Proces polega na działaniu promieniowania UV oraz ozonu, które razem zostają wtłoczone do kanałów wentylacyjnych. W efekcie niszczą kultury bakterii i oczyszczają przestrzeń oraz drogi oddechowe podróżujących.

Odgrzybianie klimatyzacji na „Zrobię to lepiej”.

Któż z nas nie zna Pana „Zrobię to lepiej”? Nieważne, czy chodzi o przykręcenie szafki, czy odgrzybianie klimatyzacji samochodowej… Takie osoby wszystko wiedzą lepiejm ale i dla nich jest rozwiązanie. Mniej specjalistycznej niż odgrzybiania klimatyzacji ozonem czy sprzętem Bactakleen, ale również może dać efekt.

Może…

Pianka dezynfekujące to podstawowe wyposażenie Pana „Zrobię to lepiej”. Zaopatrzony w oręż może śmiało wtłoczyć zawartość aerozolu do przewodów klimatyzacyjnych pojazdu, który w ten sposób zyska świeży zapach. Na jak długo? I co z pewnością dokładnego odgrzybienia?

Tego nie wiemy, bo w Centrum Ogumienia w Lubinie nie bawimy się w Pana „Zrobię to lepiej”.

odgrzybianie klimatyzacji

Kiedy odgrzybiać klimatyzację w samochodzie?

Proces oczyszczania kanałów wentylacyjnych należy przeprowadzać przynajmniej raz w roku. Najlepszym okresem jest wiosna, podczas której spada wilgotność powietrza po przejściu jesieni oraz zimy.

Przypominamy, że brak nieprzyjemnego zapachu nie oznacza, że Twoje auto jest zdrowe! Regularnie odgrzybiaj klimatyzację. Zaniedbanie jej przyczynia się do wywołania, chociażby: legionellozy – choroby, która przypomina grypę, powoduje trudności z oddychaniem i zabija do 10% leczonych przypadków.

Klimatyzacja – czy jest zdrowa?

Odgrzybiona klimatyzacja nie powoduje negatywnych konsekwencji dla Twojego zdrowia. Co więcej, sprawnie działający nawiew, pozwala odetchnąć rześkim powietrzem podczas upalnego lata. To ogromny komfort dla osób, które mają trudności z oddychaniem.

Jeśli jednak nie masz zamiaru oczyszczać klimatyzacji w samochodzie, proponujemy zmienić auto na rower.

Ulecz swoje auto!

Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej powinno być częścią wiosennych porządków. Pomijanie oczyszczania wentylacji wiąże się z poważnymi konsekwencjami, które prowadzą do zaburzeń funkcjonowania dróg oddechowych. Zainwestuj w świeże powietrze i pozwól sobie na głęboki oddech. Odgrzybianie klimatyzacji zajmuje zaledwie kilkanaście minut. Chyba na tyle możesz sobie pozwolić, prawda?

Do zobaczenia w Centrum Ogumienia w Lubinie!

odgrzybianie klimatyzacji w Centrum Ogumienia w Lublinie

Ranking opon według niemieckich ekspertów ADAC

W tym roku przetestowano opony zimowe o popularnych rozmiarach 175/65 R14 T oraz 205/55 R16 H. Testy wykonywane przez ADAC są jednymi z najbardziej renomowanych na świecie. Tak więc jeszcze bardziej cieszy fakt, iż znalazł się w nich polski akcent. Obecnie nasze przepisy wymagają, aby bieżnik w oponie nie był niższy niż 2 mm. Udowodniono jednak, że ogumienie powinno się zmieniać już w okolicach 4 mm. Mając na uwadze własne bezpieczeństwo, dobrze będzie sprawdzić stan swoich opon i ewentualnie zakupić nowe jeszcze przed co sezonowym szturmem na zakłady wulkanizacyjne.

Niemiecki automobilklub ADAC rozdał punkty w poszczególnych kategoriach: suchy asfalt, mokry asfalt, śnieg, lód, hałas, zużycie paliwa, nośność. Noty rozdawano za pomocą ocen liczbowych, im niższa tym lepiej.

Ranking Opon 175/65 R14 T

Ranking 2018/19 ADAC. Ranking opon 175/65 R14 T 205/55 R16 H. Niemiecki automobilklub ADAC rozdał punkty w 5 poszczególnych kategoriach.

www.centrumogumienia.pl

 

Ranking Opon 205/55 R16 H

Ranking 2018/19 ADAC. Ranking opon 175/65 R14 T 205/55 R16 H. Niemiecki automobilklub ADAC rozdał punkty w 5 poszczególnych kategoriach.

www.centrumogumienia.pl

 

Jak widać liderem w obu kategoriach została opona Continental Winter Contact, choć w pierwszej z nich była na równi z Dunlop Winter Response, a w drugiej z Goodyear UltraGrip 9. Każda z tych opon z pewnością zda egzamin w warunkach zimowych. Ważne jest, aby ogumienie kupować jedynie w renomowanych zakładach. Mamy wtedy pewność, iż są nowe i były składowane w odpowiednich warunkach.

Tylko pewne i markowe produkty od znanej i renomowanej firmy:

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

 

Większość z nas zrobi wszystko dla bezpieczeństwa swoich bliskich.

Ubezpieczenie, świadczenia medyczne, ochrona domu, monitoring. Wszystko musi być najlepsze i najbezpieczniejsze. Nieustannie myślimy jak poprawić bezpieczeństwo swojej rodziny. Takie mamy priorytety. Dlaczego więc tak często kupujemy używane opony do swoich samochodów?

Stosowanie używanych opon jest jak rosyjska ruletka

Dla zwykłego konsumenta bardzo trudne jest zauważenie oznak uszkodzeń zewnętrznych na oponie. W dodatku nawet przeszkolony ekspert w zakresie ogumienia może mieć trudności z dostrzeżeniem uszkodzeń wewnętrznych. Tak naprawdę nie mamy pewności, w jakim stanie są kupione przez nas opony, które zamierzamy założyć na koła samochodu.

Samochody używane, mają używane opony

To oczywiste, że kupując samochód z drugiej lub trzeciej ręki, kupujesz również jego używane opony. Nie masz gwarancji, że opony w takim samochodzie były prawidłowo konserwowane, a także. czy nie doszło do uszkodzeń wewnętrznych w wyniku wypadku drogowego lub kolizji. Nie będziesz oczywiście takich opon wyrzucać do śmieci, ale czasem warto jednak będzie podjechać do renomowanego zakładu wulkanizacji i sprawdzić ich stan.

Większość używanych opon jest sprzedawanych przez firmy, które pozyskują je z warsztatów samochodowych i nie posiadają historii ich uszkodzeń.

Jest bardzo mało firm, które przeprowadzają testy używanych opon, sprawdzają szczelność oraz wystawiają certyfikat zgodności. Weryfikują stan bieżnika oraz konserwują ogumienie.

Bardzo często opony używane poddawane są zabiegom maskującym uszkodzenia, polegającym np. na malowaniu na kolor czarny.

Do zakupu opon używanych zmusza konsumenta bardzo często sytuacja materialna oraz ograniczenia w domowym budżecie. Zwyczajnie pragniemy zaoszczędzić pieniądze w tych trudnych ekonomicznie czasach. Oczywiście należy oszczędzać tam, gdzie jest to możliwe, ale trzeba zachować we wszystkim odpowiedni balans.

Zanim jednak zastanowisz się nad zakupem opon używanych, zapoznaj się z ofertą nowych opon, które możesz kupić również online za pośrednictwem znanego i renomowanego sklepu internetowego. Różnica w cenie może być niewielka, gdyż ceny nowych opon znacznie spadły w przeciągu ostatnich kilku sezonów.

Wybór należy do Ciebie

Zdarza się, że ceny nowych opon ze średniej półki niewiele różnią się w porównaniu do używanych gum topowych producentów. Pomimo, że nie będziemy jeździć z logo na kole rodem z rajdów super samochodów, to będziemy mieć pewność, iż nie mają one ukrytych wad lub historii powypadkowej. Coś za coś i tu decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie.

Przy takim podejściu do sprawy zakup nawet tych tańszych, ale jednak nowych opon jest dla konsumentów bardziej racjonalnym i bezpiecznym rozwiązaniem, niż szukanie okazji na składowiskach z nie do końca jasnym źródłem zaopatrzenia magazynu oraz sposobu przechowywania produktów.

Szukasz  pewnych opon i felg najwyższej jakości z renomowanej firmy?

Zapraszamy na:

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

Letnie opony w zimie, zimowe opony w lato, czy wielosezonowe cały czas?

1 listopada to ważne święto dla wszystkich Polaków. W ten czas oddajemy się zadumie i czcimy pamięć naszych bliskich. Ta data kojarzy się jednak wszystkim kierowcom z jeszcze jedną istotną i często kłopotliwą czynnością. Mianowicie jest to dzień, w którym należy pochylić się nad kwestią ubrania kół w opony zimowe lub przejścia na tzw. wielosezonowe. W tym tekście postaramy się nie faworyzować żadnej z praktyk. Pokażemy jedynie plusy i minusy każdej strategii oraz obalimy lub potwierdzimy kilka przekonań.

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe?

Najpierw musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Jak dużo kilometrów robimy w roku i w jakich warunkach terenowych? Jeśli nasz samochód służy głównie do jazdy w mieście oraz robimy nim 10 tyś rocznie to oczywistym jest fakt, iż opony wielosezonowe będą dla nas lepszym wyjściem. Po pierwsze zaoszczędzimy paręset złotych na wymianach i magazynowaniu. Po drugie zwyczajnie nie zdążymy wykorzystać dwóch pakietów opon przy takim ich użytkowaniu i wyrzucimy je ze starości.

Jeśli jednak robimy tych kilometrów znacznie więcej. W dodatku auto służy nam do wyjazdów np. w góry i chcemy zadbać wtedy o własne bezpieczeństwo. Paradoksalnie może się okazać, że zmieniając koła na zimówki również zadbamy o własny portfel, bo czasem taka wymiana nam się bardziej opłaci w ogólnym rozrachunku.  Opony zimowe, letnie i wielosezonowe niewiele się różnią pod względem ceny. Należy jednak pamiętać, że jakby nie prezentowano nam właściwości jednych lub drugich, marketing to jednak marketing. Zawsze coś przystosowane specjalnie pod dane warunki będzie sprawniejsze niż przedmiot uniwersalny. Można to porównać do wyboru fryzjera. Ten damsko-męski też nas ostrzyże i głowy nam nie utnie, ale jednak ekspertem nazwiemy tego, który ma określoną ścisłą specjalizację.

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

Fakty, mity i gusta

W takim razie wiemy kiedy lepiej postawić na wymianę i odżałować te parę złotych u dobrego wulkanizatora na opony zimowe lub letnie. Wbrew pozorom może się to czasem okazać bardziej opłacalne niż “wielosezon”.  Gdy mamy dwa pakiety, starczą nam one na ładnych parę lat spokoju, a uniwersalne ścieramy cały rok. Nie popadajmy jednak w skrajności i nie wierzmy w mity pt. “nie pojedziesz za granicę na narty, bo tam jest wymagana opona zimowa”. Opony wielosezonowe posiadają potrzebne oznaczenia (3PMSF), które kwalifikują je do jazdy w warunkach zimowych również za granicą. Ta zagrywka marketingowa nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości i nie powinniśmy w nią wierzyć.

Ostatnia kwestia jest już bardzo indywidualna. Tak więc, czy chcemy jeździć na tych samych felgach cały rok? Czy może w lato wolimy wyposażyć nasz rydwan w bardziej efektowne szprychy, a na zimę mieć coś, czym nie będzie nam szkoda wjechać w kopalnie soli na drodze? Dodatkowo wielu kierowców ma inny rozmiar na zimę oraz na lato i chce przy tym pozostać. Są to już kwestie personalne każdego z nas.

Jeszcze jeden mit głosi, iż lepiej zainwestować w opony wielosezonowe droższe z tzw. klasy premium, niż kupić 2 komplety “średniaka”. Odpowiedź jest oczywista i całkowicie zgodna z tym co zostało już napisane w tym tekście. Nawet najdroższe Pirelli, czy Michelin’y nie spełnią swoich wymagań w momencie kiedy będą po 4 sezonach ciągłej jazdy, starte do zera. Wtedy nawet nowe opony zimowe Kormoran przebiją je jakością i funkcjonalnością na drodze podczas mrozu.

Podsumowując

Jak najbardziej oszczędzać należy, ale mądrze i nie robić tego kosztem własnego bezpieczeństwa. Nie przepłacajmy kiedy nie ma to sensu. Nie wymieniajmy opon w Toyocie Yaris służącej nam do jazdy po bułki na drugi koniec ulicy. Z drugiej strony nie montujmy opon wielosezonowych do auta, którym robimy kilkadziesiąt tysięcy kilometrów w różnych warunkach terenowych i pogodowych. Głupie oszczędzanie może nas czasem kosztować znacznie więcej, niż wizyta 2 razy do roku u wulkanizatora.

Szukasz opon i felg najwyższej jakości w najlepszej cenie z renomowanej firmy?

Zapraszamy na:

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

www.centrumogumienia.pl

 

#kolejne artykuły