Ranking Polskich Influencerów od See Bloggers | worldmaster.pl
#

See Bloggers Łódź razem z InfluTool opublikowało Ranking Polskich Influencerów. Kto w poprzednim roku podbił serca fanów swoją twórczością internetową?

Ranking opublikowany przez See Bloggers Łódź i InfluTool to analiza i zestawienie najbardziej wpływowych i angażujących osobowości internetowych w poprzednim roku. Jak podkreślają twórcy rankingu, świat influencerów stale się zmienia. Dynamiczne środowisko kreuje nowych twórców, którzy stale przedstawiają nowe formaty i tym samym trafiają do nowej grupy odbiorców.

– Kolejni autorzy wchodzą na scenę, pojawiają się nowe style i treści. Inaczej niż w poprzednich latach rozkładają się wagi pomiędzy poszczególnymi społecznościami i platformami. Obok blogerów, instagramerów czy youtuberów, których działania obserwowaliśmy w poprzednich edycjach Rankingu. Swoją obecność bardzo mocno zaznaczają gwiazdy sportu, czy mediów tradycyjnych – tłumaczą Hubert Wydrych i Łukasz Zdrodowski z InfluTool.

Nowości na scenie polskiej twórczości internetowej są widoczne w rankingu. Na pierwszym miejscu w kategorii Blogerzy znalazła się Maffashion. W kategorii Youtuberzy zdecydowaną przewagę nad konkurencją ma Friz. Z kolei Anna Lewandowska jest faworytką w kategorii Osoby Publiczne.

– Poprzednia edycja See Bloggers postawiła poprzeczkę bardzo wysoko, jeżeli chodzi o jakość przekazywanych treści, prelegentów i ilość partnerów. W tym roku mogę zapewnić, że nie zejdziemy z tego poziomu, wręcz postaramy się go przebić – mówi Jakub Zając, CEO See Bloggers Łódź.

– Działalność w Internecie nie polega na przypadkowym wrzucaniu zdjęć na Instagram, czy jednorazowym napisaniu posta blogowego. Potrzeba dużo mobilizacji, samodyscypliny i dobrego planowania, aby wszystkie treści były interesujące dla czytelnika, spójne oraz angażujące społeczność. Decydując się na działalność w Internecie na pełen etat, chcemy, aby tak jak w każdej innej pracy, nasze działania zostały zauważone i docenione – dodaje Anna Zając, Fashionable.com.pl.

Ranking Polskich Influenceró można pobrać TUTAJ.

W ramach See Bloggers Łódź, największego w Polsce festiwalu dla influencerów, organizowany jest również Plebiscyt #Hashtagi Roku. Jest to konkurs dla twórców internetowych, którzy wyróżniają się swoją działalnością, kreują oryginalne treści, a ich odbiorcy tworzą aktywną społeczność. W 2018 roku nagrody otrzymali: Fit Lovers (Influencer Roku), Blog Ojciec (Bloger Roku), Marzena Marideko (Instagramer Roku), Emce Kwadrat (Twórca Wideo Roku) oraz Doktor Ania (Odkrycie See Bloggers Łódź). Zostały przyznane również nagrody specjalne od Partnerów Plebiscytu, m. in. od Twojego Stylu, Meloradio, czy marki Apart. Ukoronowaniem Plebiscytu jest uroczysta Gala. W tym roku odbędzie się 8 czerwca. Współorganizatorem i Partnerem Głównym festiwalu po raz kolejny jest Miasto Łódź. Partnerem Strategicznym jest Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partnerem Platinum jest EC1 Łódź.

InfluTool

Źródło: See Bloggers

Świat polskich influencerów już szykuje się na czerwcowy festiwal See Bloggers Łódź. Merytoryczne warsztaty i prelekcje prowadzone przez topowych blogerów, youtuberów i instagramerów. To nie wszystko co będzie można zobaczyć 7-9 czerwca w EC1 Łódź – Miasto Kultury. Przed nami także Gala Plebiscytu #Hashtagi Roku 2019.

#Hashtagi Roku to plebiscyt dla twórców internetowych, którzy wyróżniają się swoją działalnością, kreują oryginalne treści, a ich odbiorcy tworzą aktywną społeczność. To wyjątkowe wydarzenie stworzone dla wyjątkowych twórców. Cały proces nominowania, obrad, wybierania i głosowania jest niezmiernie ekscytujący i wzbudza morze emocji. Podczas ubiegłorocznej edycji plebiscytu Jury wyróżniło kanały: Doktor Ania, jako #Odkrycie See Bloggers Łódź, Marzena Marideko, jako #Instagramer, Blog Ojciec w kategorii #Bloger, emce kwadrat jako #TwórcaWideo. Nagrodę dla #Influencera odebrał duet Fit Lovers. Galę #Hashtagi Roku zwieńczył koncert Kasi Nosowskiej.

Kto zdobędzie statuetkę?

W Plebiscycie, w kategorii #Odkrycie Roku może wziąć udział każdy, kto zarejestrował się na festiwal See Bloggers Łódź. Spośród zgłoszeń, finałową 10 wybiorą inni uczestnicy tegorocznej edycji S B Łódź. Jest to nagroda , którą Twórcy przyznają innym Twórcom przede wszystkim za oryginalność treści i przekazu. Laureatów w kategoriach #Bloger, #Twórca Wideo, #Instagramer i #Influencer typuje Jury wraz z portalem InfluTool na podstawie Rankingu Polskich Influencerów 2018. Co więcej, w tym roku wyróżnienia zostaną przyznane w trzech nowych kategoriach: #Influencer Odpowiedzialny Społecznie, #Osoba Publiczna oraz #Młode Pokolenie. Zwycięzców w każdej z kategorii poznamy podczas Gali #Hashtagi Roku 2019 See Bloggers Łódź.

W blasku fleszy

Wieczorowe kreacje, garnitury, smokingi, a także suknie z czerwonego dywanu oraz temat przewodni HollyŁódź. To wszystko podczas uroczystej Gali #Hashtagi Roku, podczas której poznamy zwycięzców plebiscytu. Odbędzie się ona 8 czerwca, spotkają się tam wszyscy Nominowani, Jury, Prelegenci oraz Uczestnicy tegorocznej edycji S B Łódź. Podczas tej imprezy zostaną także wręczone nagrody nagrody specjalne od Partnerów See Bloggers. Dodatkowo wyjątkową atrakcją imprezy wieczornej będzie koncert gwiazdy polskiej sceny muzycznej – Natalii Kukulskiej!

Współorganizatorem i Partnerem Głównym festiwalu po raz kolejny jest Miasto Łódź. Partnerem Strategicznym jest Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partnerem Platinum See Bloggers jest EC1 Łódź.

#Hashtagi Roku 2019, See Bloggers Łódź, Świat polskich influencerów

VII edycja See Bloggers Łódź

To już VII edycja See Bloggers Łódź. 7 – 9 czerwca, 2500 uczestników, eksperci z branży influencer marketingu i przedstawiciele marek, którzy aktywnie współpracują z twórcami internetowymi pojawią się w EC1 Łódź – Miasto Kultury na największym polskim festiwalu dla influencerów. Tematyczne warsztaty, prelekcje i panele dyskusyjne poprowadzą najpopularniejsi eksperci i topowi blogerzy, youtuberzy i instagramerzy. Współorganizatorem festiwalu po raz kolejny jest Łódź.

Trzy dni pełne kreatywności influencerów

Przez sześć edycji, See Bloggers udowodniło, że z roku na rok festiwal pobija swoje wyniki i zachwyca różnorodnością prelegentów oraz bogactwem tematów w agendzie. Nadchodząca, siódma edycja to szereg kreatywnych warsztatów, paneli dyskusyjnych, prelekcji, przestrzeni otwartych zagospodarowanych przez partnerów festiwalu. Wszystko podzielone na 13 stref tematycznych. Wystąpienia znanych prelegentów odbywać będą się na dwóch scenach. Dzięki temu każdy uczestnik znajdzie wartościową wiedzę w swoim obszarze, jak również zainspiruje się do nowych działań.

Kto wystąpi w tym roku? Te informacje organizatorzy powoli zdradzają w swoich mediach społecznościowych. Na ten moment swoją obecność potwierdził Filip Chajzer, chłopaki z duetu JelenieJaja, Fashionable.com.pl, a także Dorota Wellman z Martą Klepką. Zważając na rozmach dotychczasowych festiwali, na których gościli m.in. Jurek Owsiak, Katarzyna Nosowska, Michał Żebrowski, Fit Lovers, Urszula Dudziak, Sylwester Wardęga, Agnieszka Hyży, Martin Stankiewicz, Maciej Orłoś, Red Lipstick Monster, Jessica Mercedes, czy Pascal Brodnicki. Z pewnością można spodziewać się jeszcze wielu najlepszych i najaktywniejszych influencerów oraz nazwisk ze świata rozrywki! Dotąd uczestnicy przez dwa dni cieszyli się festiwalem. W tym roku organizatorzy zapewniają, że aktywności będzie dużo więcej. Rozpoczną się już w piątek, 7 czerwca, dlatego zapraszają do Łodzi dzień wcześniej niż zwykle!

Źródło: See Bloggers

Plebiscyt na Influencera Roku

W ramach See Bloggers Łódź organizowany jest również Plebiscyt #Hashtagi Roku. Jest to plebiscyt dla twórców internetowych, którzy wyróżniają się swoją działalnością, kreują oryginalne treści, a ich odbiorcy tworzą aktywną społeczność. W zeszłym roku nagrody otrzymali: Fit Lovers (Influencer Roku), Blog Ojciec (Bloger Roku), Marzena Marideko (Instagramer Roku), Emce Kwadrat (Twórca Wideo Roku) oraz Doktor Ania (Odkrycie See Bloggers Łódź). Zostały przyznane również nagrody specjalne od Partnerów Plebiscytu, m. in. od Twojego Stylu, Meloradio, czy marki Apart. Ukoronowaniem Plebiscytu jest uroczysta Gala, która odbędzie się w tym roku 8 czerwca (w II wieczór festiwalu). To właśnie podczas Gali zostaną nagrodzeni wszyscy laureaci. Galę uświetni koncert gwiazdy polskiej sceny muzycznej. W 2018 roku była to Nosowska.

Od bloga do Youtuba

Twórczość internetowa nie ogranicza się tylko do pisania bloga lub nagrywania vloga na YouTube. Obecnie influencerzy najczęściej posiadają aktywne profile na kilku kanałach. Dzięki temu zbierają wokół swojej działalności jeszcze większe społeczności. Podczas See Bloggers Łódź spotkają się osoby prowadzące popularne profile na Youtubie, Instagramie, Facebooku, Twitterze, Musical.ly czy TikTok. Również Influencerzy będą mieli szansę poznać wiele kanałów dotarcia do odbiorców, sposoby w jaki funkcjonują oraz są od siebie zależne i jak służą budowaniu społeczności. Organizatorzy i prelegenci podczas warsztatów i wykładów pokażą jaką wartość niesie za sobą różnicowanie treści, dodanie zdjęcia i włączenie video. Uczestnicy tym samym poszerzą wiedzę i odnajdą inspirację do wzmacniania swojej osobistej marki.

Współorganizatorem i Partnerem Głównym festiwalu po raz kolejny jest Miasto Łódź. Partnerem Strategicznym jest Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partnerem Platinum See Bloggers jest EC1 Łódź.

See Bloggers Łódź, Łódź - Miasto Kultury, Influencer

Źródło: See Bloggers

Wielka gwiazda z trzema fanami na koncercie

Trzy dni temu świat obiegła informacja, że mało znany zespół Threatin ze Stanów Zjednoczonych (żeby móc zagrać koncerty w Europie) zadbał o fałszywą popularność. Afera jest dosyć gruba, bo Theratin nie tylko kupił sobie fanów na Facebooku (obecnie ponad 39K), ponad milion wyświetleń na Youtube. Wykreował fake’ową wytwórnię płytową, agencję bookingową i własny fanklub. Sam również nagrał promocyjne klipy, chociaż akurat tego przy obecnych możliwościach sprzętowych nie uważam za zbytnie osiągnięcie (tym bardziej, że specyficzna jakość scenariusza tych klipów rzuca się w oczy).

W każdym razie te starania przyniosły zamierzony rezultat – europejskie kluby myśląc, że mają do czynienia z prawdziwą gwiazdą zgodziły się na koncerty. I tak na pierwszym z nich w Londynie miało być 300 osób. Zapewniał o tym rzekomy agent gwiazdy, a pojawiły się ….. trzy. Podobnie było w innych brytyjskich miastach. Ostatnie doniesienia mówią, że koncert w Belfaście został odwołany.

Co ciekawe za tym wszystkim stoi jeden człowiek – Jered Theratin. To on jest jedynym członkiem zespołu – liderem, wokalistą i gitarzystą. I obecnie twierdzi, że to wszystko odbywało się zgodnie z misternie obmyślonym planem eksperymentu. Miał on wykazać, że w dzisiejszym świecie niesłychanie łatwo stać się częścią iluzji.

 

“You are part of the illusion”

Niezależnie od tego czy Jered mówi prawdę, miał rację. Nie można mu też odmówić zarówno pomysłowości ale także determinacji – cała afera wymagała od niego nie tylko nie lada zachodu.  Wymagała również poniesienia kosztów (np. wszystkie zaliczki na wykupione bilety opłacił on). Poza tym wielu osobom podoba się jego wokal i gra na gitarze. Niemożna więc powiedzieć, że jest beztalenciem, który powinien zająć się czymś zupełnie innym niż muzyka. Oczywiście trudno pochwalić aspekt moralny takiego sposobu na zdobycie rozgłosu. W końcu Jered jest obecnie na ustach większej ilości ludzi niż ma polubień na Facebooku. Warto na sprawę spojrzeć obiektywnie.

Afera Theratina ukazuje smutną prawdę o naszych czasach, w tym o internecie, który stał się taką potęgą, że można powiedzieć, że niemal posiadł odrębną tożsamość. Z tym, że potęga ta wymknęła się nieco spod kontroli i jednym z tego aspektów jest właśnie możliwość łatwej manipulacji wieloma ludźmi naraz. Nie tylko przypadek Jereda to potwierdza.

informacja, świat obiegła informacja, Threatin, koncerty w Europie

 

Jestem popularny, bo mam tysiące followersów?

Ci, którzy prowadzą profile na portalach społecznościowych pewnie nie raz spotkali się z kontami. Konta te nie wiedzieć czemu mają mnóstwo obserwujących/ followersów/ inaczej zwanych, a co za tym idzie polubień, komentarzy i reakcji. Napisałam nie wiedzieć czemu, bo konta te nie zawierają praktycznie żadnych wartościowych treści, bo trudno takimi nazwać np. jedynie zdjęcia danej osoby w różnych pozach. Często te zdjęcia są bardzo podobne do siebie i całe ich serie ciągną się przez wiele miesięcy. Nie są to osoby naprawdę znane, których popularność byłaby rzeczą zrozumiałą i naturalną. Mimo to takim profilom wciąż przybywa obserwujących/followersów itd. – liczby “fanów” dochodzą do kilkudziesięciu tysięcy.

Na początku trudno było mi uwierzyć, że to wszystko może byc fake’m. Zaczęłam wchodzić na konta tych licznych obserwatorów i w bardzo wielu przypadkach są one delikatnie mówiąc dosyć dziwne. Albo mają po jednym lub kilka wpisów (znów nic konretnego), albo znowuż są bardzo podobne do profili, które obserwują. Czasem różnią się tylko zdjęciami a teksty pod spodem są stricte powieleniem. Wiadomo już, że nie Jered pierwszy wpadł na pomysł kupowania sławy.

 

Ściemniaj dopóki się da?

Co ciekawe stwarzanie iluzji może popłacać. Nie wiem jak jest w przypadku Facebooka i innych ale wiem, że Instagram płaci za tak dużą jak wspomniana popularność. Przy tym administratorzy raczej nie są w stanie udowodnić, że jest ona fałszywa – konta są pewnie tworzone z różnych IP. Może nawet przez prawdziwe osoby, a to z jakiego powodu (czyli tylko po to żeby udawać czyjegoś fana) i że za pieniądze nikt nie jest w stanie wykazać. Czasem tylko na jaw wychodzi prawda ale jest to kropla w całym morzu udawania.

Tak więc ci, którzy prowadzą swoje profile z pasją, wkładają serce w każdy wpis i zdobywają followersów naturalnie. Nieporównywalnie wolniej, muszą się chyba pogodzić z taką niesprawiedliwością. Trzeba wziąc na klatę, że wszystko w tym świecie ma swoje złe strony –  w przypadku internetu jest to możliwość mamienia całych społeczności. Pozostaje chyba jedynie satysfakcja, że działa się uczciwie i nie idzie się na łatwiznę, czego życzę wszystkim tak postępującym.

Jeśli chcecie przeczytać więcej o Jeredzie to tutaj jeden z artykułów.

 

Tym razem platforma #TheMuBa przygotowała wyjątkowy seans we współpracy z siecią kin Helios. Monodram Krystyny Jandy „Ucho, gardło, nóż” będzie transmitowany nie tylko w Internecie, ale także w 39 kinach Helios!

#TheMuBa (theatre-music-ballet) to spektakle teatralne, koncerty, przedstawienia baletowe, dostępne w wersji LIVE na nowoczesnej platformie internetowej, która stworzona została przez miłośników sztuki: Borysa Szyca, Jarosława Kuźniara oraz Marka Maślankę.

"Ucho, gardło, nóż", czyli monodram Krystyny Jandy. Transmisja odbędzie się na platformie #TheMuBa oraz w 39 kinach sieci Helios.

„Ucho, gardło, nóż” to kontrowersyjny monodram wyreżyserowany i zagrany przez wybitną Krystynę Jandę. Artystka jest także autorką adaptacji teatralnej książki Vedrany Rudan (o tym samym tytule), na której oparty jest spektakl. Główna bohaterka – Tonka Babić, to kobieta po pięćdziesiątce, która spędza bezsenną noc. Leży w łóżku przy włączonym bez dźwięku telewizorze i – pochłaniając kolejne tabliczki czekolady – opowiada swoje życie. Przeskakuje z miejsca na miejsce. Tragiczne wydarzenia przeplata komicznymi epizodami, rwie narrację, droczy się z ciekawskim czytelnikiem-podglądaczem. Jest szczera aż do bólu, nie oszczędza nikogo, ale przede wszystkim nie oszczędza samej siebie.

Transmisja w 39 lokalizacjach kin Helios w Polsce, a także na platformie #TheMuBa rozpocznie się punktualnie o 19:30, seans nie będzie poprzedzony blokiem reklamowym. Bilety do kina w cenie 27,50 zł można zakupić online i w kasach kin. Szczegóły dostępne są na stronie: www.helios.pl/themuba. Natomiast bilety na internetowy spektakl dostępny przez platformę #TheMuBA w cenie 24,90 zł można zakupić na stronie:  https://www.themuba.com/#/info/3

To Ty wybierasz, gdzie zobaczysz spektakl. Czekamy na Ciebie w kinie Helios i na platformie #TheMuBa.

 

#kolejne artykuły