Opony zimowe: ADAC Ranking 2018/19 | worldmaster.pl
#

Ranking opon według niemieckich ekspertów ADAC

W tym roku przetestowano opony zimowe o popularnych rozmiarach 175/65 R14 T oraz 205/55 R16 H. Testy wykonywane przez ADAC są jednymi z najbardziej renomowanych na świecie. Tak więc jeszcze bardziej cieszy fakt, iż znalazł się w nich polski akcent. Obecnie nasze przepisy wymagają, aby bieżnik w oponie nie był niższy niż 2 mm. Udowodniono jednak, że ogumienie powinno się zmieniać już w okolicach 4 mm. Mając na uwadze własne bezpieczeństwo, dobrze będzie sprawdzić stan swoich opon i ewentualnie zakupić nowe jeszcze przed co sezonowym szturmem na zakłady wulkanizacyjne.

Niemiecki automobilklub ADAC rozdał punkty w poszczególnych kategoriach: suchy asfalt, mokry asfalt, śnieg, lód, hałas, zużycie paliwa, nośność. Noty rozdawano za pomocą ocen liczbowych, im niższa tym lepiej.

Ranking Opon 175/65 R14 T

Ranking 2018/19 ADAC. Ranking opon 175/65 R14 T 205/55 R16 H. Niemiecki automobilklub ADAC rozdał punkty w 5 poszczególnych kategoriach.

www.centrumogumienia.pl

 

Ranking Opon 205/55 R16 H

Ranking 2018/19 ADAC. Ranking opon 175/65 R14 T 205/55 R16 H. Niemiecki automobilklub ADAC rozdał punkty w 5 poszczególnych kategoriach.

www.centrumogumienia.pl

 

Jak widać liderem w obu kategoriach została opona Continental Winter Contact, choć w pierwszej z nich była na równi z Dunlop Winter Response, a w drugiej z Goodyear UltraGrip 9. Każda z tych opon z pewnością zda egzamin w warunkach zimowych. Ważne jest, aby ogumienie kupować jedynie w renomowanych zakładach. Mamy wtedy pewność, iż są nowe i były składowane w odpowiednich warunkach.

Tylko pewne i markowe produkty od znanej i renomowanej firmy:

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

 

Większość z nas zrobi wszystko dla bezpieczeństwa swoich bliskich.

Ubezpieczenie, świadczenia medyczne, ochrona domu, monitoring. Wszystko musi być najlepsze i najbezpieczniejsze. Nieustannie myślimy jak poprawić bezpieczeństwo swojej rodziny. Takie mamy priorytety. Dlaczego więc tak często kupujemy używane opony do swoich samochodów?

Stosowanie używanych opon jest jak rosyjska ruletka

Dla zwykłego konsumenta bardzo trudne jest zauważenie oznak uszkodzeń zewnętrznych na oponie. W dodatku nawet przeszkolony ekspert w zakresie ogumienia może mieć trudności z dostrzeżeniem uszkodzeń wewnętrznych. Tak naprawdę nie mamy pewności, w jakim stanie są kupione przez nas opony, które zamierzamy założyć na koła samochodu.

Samochody używane, mają używane opony

To oczywiste, że kupując samochód z drugiej lub trzeciej ręki, kupujesz również jego używane opony. Nie masz gwarancji, że opony w takim samochodzie były prawidłowo konserwowane, a także. czy nie doszło do uszkodzeń wewnętrznych w wyniku wypadku drogowego lub kolizji. Nie będziesz oczywiście takich opon wyrzucać do śmieci, ale czasem warto jednak będzie podjechać do renomowanego zakładu wulkanizacji i sprawdzić ich stan.

Większość używanych opon jest sprzedawanych przez firmy, które pozyskują je z warsztatów samochodowych i nie posiadają historii ich uszkodzeń.

Jest bardzo mało firm, które przeprowadzają testy używanych opon, sprawdzają szczelność oraz wystawiają certyfikat zgodności. Weryfikują stan bieżnika oraz konserwują ogumienie.

Bardzo często opony używane poddawane są zabiegom maskującym uszkodzenia, polegającym np. na malowaniu na kolor czarny.

Do zakupu opon używanych zmusza konsumenta bardzo często sytuacja materialna oraz ograniczenia w domowym budżecie. Zwyczajnie pragniemy zaoszczędzić pieniądze w tych trudnych ekonomicznie czasach. Oczywiście należy oszczędzać tam, gdzie jest to możliwe, ale trzeba zachować we wszystkim odpowiedni balans.

Zanim jednak zastanowisz się nad zakupem opon używanych, zapoznaj się z ofertą nowych opon, które możesz kupić również online za pośrednictwem znanego i renomowanego sklepu internetowego. Różnica w cenie może być niewielka, gdyż ceny nowych opon znacznie spadły w przeciągu ostatnich kilku sezonów.

Wybór należy do Ciebie

Zdarza się, że ceny nowych opon ze średniej półki niewiele różnią się w porównaniu do używanych gum topowych producentów. Pomimo, że nie będziemy jeździć z logo na kole rodem z rajdów super samochodów, to będziemy mieć pewność, iż nie mają one ukrytych wad lub historii powypadkowej. Coś za coś i tu decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie.

Przy takim podejściu do sprawy zakup nawet tych tańszych, ale jednak nowych opon jest dla konsumentów bardziej racjonalnym i bezpiecznym rozwiązaniem, niż szukanie okazji na składowiskach z nie do końca jasnym źródłem zaopatrzenia magazynu oraz sposobu przechowywania produktów.

Szukasz  pewnych opon i felg najwyższej jakości z renomowanej firmy?

Zapraszamy na:

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

Letnie opony w zimie, zimowe opony w lato, czy wielosezonowe cały czas?

1 listopada to ważne święto dla wszystkich Polaków. W ten czas oddajemy się zadumie i czcimy pamięć naszych bliskich. Ta data kojarzy się jednak wszystkim kierowcom z jeszcze jedną istotną i często kłopotliwą czynnością. Mianowicie jest to dzień, w którym należy pochylić się nad kwestią ubrania kół w opony zimowe lub przejścia na tzw. wielosezonowe. W tym tekście postaramy się nie faworyzować żadnej z praktyk. Pokażemy jedynie plusy i minusy każdej strategii oraz obalimy lub potwierdzimy kilka przekonań.

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe?

Najpierw musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Jak dużo kilometrów robimy w roku i w jakich warunkach terenowych? Jeśli nasz samochód służy głównie do jazdy w mieście oraz robimy nim 10 tyś rocznie to oczywistym jest fakt, iż opony wielosezonowe będą dla nas lepszym wyjściem. Po pierwsze zaoszczędzimy paręset złotych na wymianach i magazynowaniu. Po drugie zwyczajnie nie zdążymy wykorzystać dwóch pakietów opon przy takim ich użytkowaniu i wyrzucimy je ze starości.

Jeśli jednak robimy tych kilometrów znacznie więcej. W dodatku auto służy nam do wyjazdów np. w góry i chcemy zadbać wtedy o własne bezpieczeństwo. Paradoksalnie może się okazać, że zmieniając koła na zimówki również zadbamy o własny portfel, bo czasem taka wymiana nam się bardziej opłaci w ogólnym rozrachunku.  Opony zimowe, letnie i wielosezonowe niewiele się różnią pod względem ceny. Należy jednak pamiętać, że jakby nie prezentowano nam właściwości jednych lub drugich, marketing to jednak marketing. Zawsze coś przystosowane specjalnie pod dane warunki będzie sprawniejsze niż przedmiot uniwersalny. Można to porównać do wyboru fryzjera. Ten damsko-męski też nas ostrzyże i głowy nam nie utnie, ale jednak ekspertem nazwiemy tego, który ma określoną ścisłą specjalizację.

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

Fakty, mity i gusta

W takim razie wiemy kiedy lepiej postawić na wymianę i odżałować te parę złotych u dobrego wulkanizatora na opony zimowe lub letnie. Wbrew pozorom może się to czasem okazać bardziej opłacalne niż “wielosezon”.  Gdy mamy dwa pakiety, starczą nam one na ładnych parę lat spokoju, a uniwersalne ścieramy cały rok. Nie popadajmy jednak w skrajności i nie wierzmy w mity pt. “nie pojedziesz za granicę na narty, bo tam jest wymagana opona zimowa”. Opony wielosezonowe posiadają potrzebne oznaczenia (3PMSF), które kwalifikują je do jazdy w warunkach zimowych również za granicą. Ta zagrywka marketingowa nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości i nie powinniśmy w nią wierzyć.

Ostatnia kwestia jest już bardzo indywidualna. Tak więc, czy chcemy jeździć na tych samych felgach cały rok? Czy może w lato wolimy wyposażyć nasz rydwan w bardziej efektowne szprychy, a na zimę mieć coś, czym nie będzie nam szkoda wjechać w kopalnie soli na drodze? Dodatkowo wielu kierowców ma inny rozmiar na zimę oraz na lato i chce przy tym pozostać. Są to już kwestie personalne każdego z nas.

Jeszcze jeden mit głosi, iż lepiej zainwestować w opony wielosezonowe droższe z tzw. klasy premium, niż kupić 2 komplety “średniaka”. Odpowiedź jest oczywista i całkowicie zgodna z tym co zostało już napisane w tym tekście. Nawet najdroższe Pirelli, czy Michelin’y nie spełnią swoich wymagań w momencie kiedy będą po 4 sezonach ciągłej jazdy, starte do zera. Wtedy nawet nowe opony zimowe Kormoran przebiją je jakością i funkcjonalnością na drodze podczas mrozu.

Podsumowując

Jak najbardziej oszczędzać należy, ale mądrze i nie robić tego kosztem własnego bezpieczeństwa. Nie przepłacajmy kiedy nie ma to sensu. Nie wymieniajmy opon w Toyocie Yaris służącej nam do jazdy po bułki na drugi koniec ulicy. Z drugiej strony nie montujmy opon wielosezonowych do auta, którym robimy kilkadziesiąt tysięcy kilometrów w różnych warunkach terenowych i pogodowych. Głupie oszczędzanie może nas czasem kosztować znacznie więcej, niż wizyta 2 razy do roku u wulkanizatora.

Szukasz opon i felg najwyższej jakości w najlepszej cenie z renomowanej firmy?

Zapraszamy na:

Opony zimowe i letnie, czy jednak wielosezonowe? Opony zimowe, czy opłaca się zakładać? Fakty i mity oraz kiedy warto, a kiedy nie.

www.centrumogumienia.pl

 

Coś co kiedyś było tylko i wyłącznie fantazją i gadżetem z filmu science fiction, małymi krokami staje się standardem w branży motoryzacyjnej. Ponadto inteligentne opony obniżają koszty utrzymania floty.

Korzystamy z inteligentnych urządzeń elektronicznych, mieszkamy w inteligentnych domach, nadeszła pora na smart opony. Tak, więc znany producent opon „Continental” uzupełnił gamę swoich produktów do pojazdów ciężarowych o inteligentne opony iTyre. Mają one fabrycznie zainstalowane czujniki ContiPressureCheck, do natychmiastowego pomiaru poziomu ciśnienia i temperatury w oponie.

iTyre są dostępne w 22 rozmiarach i można je już zamówić u renomowanych dostawców na rynku polskim.

Dzięki czujnikom ContiPressureCheck umieszczonym w oponach iTyre, zbierane są dane, które zostają na bieżąco przesyłane do centralnego odbiornika w kokpicie samochodu. Kierowca ma możliwość odczytu sygnałów na wyświetlaczu deski rozdzielczej. Informacje dostarczane przez czujniki pozwalają na bieżąco kontrolować stan ogumienia na wszystkich osiach pojazdu.

Inteligentne opony wspierają telematykę floty

System w oponach iTyre jest całkowicie kompatybilny z systemami telematycznymi. Pozwala to na przesyłanie danych do urządzeń zewnętrznych. Dzięki systemowi operator floty oraz pracodawca mają natychmiastowy dostęp do istotnych informacji na temat pojazdu i mogą sprawniej zarządzać ogumieniem.

Większa kontrola gwarantuje mniejsze zużycie paliwa

Dzięki zastosowaniu czujników ContiPressureCheck właściciel może stale kontrolować ciśnienie w swoich oponach. Zmniejszając opory toczenia obniża się zużycie paliwa w pojazdach floty. Stała kontrola poziomu ciśnienia w oponach dzięki zastosowaniu systemu iTyre zwiększa również żywotność opon.

Continental udostępnia również czujniki ContiPressureCheck do sprzedaży osobno, wówczas można je zainstalować w już eksploatowanych oponach. Producent zapewnia ponadto, że oferta na opony iTyre będzie konsekwentnie poszerzana.

Inteligentne opony iTyre od Continental z czujnikiem ContiPressureCheck znacznie obniżają koszty utrzymania floty. Nadeszła pora na smart opony

Inteligentne opony obniżają koszty utrzymania floty

Inteligentne opony sprawiają, że jazda samochodem jest bardziej bezpieczna. Mają również wpływ na mniejsze zużycie opon. Ograniczają spalanie pojazdu, a także pozytywnie przyczyniają się do wydajniejszej obsługi samochodu.

Co więcej, zastosowanie czujników w oponach pozwala operatorom flot utrzymywać wysoki poziom bezpieczeństwa oraz optymalizować koszty użytkowania opon w taborze firmy, co przekłada się na znaczne oszczędności.

Szukasz opon i felg najwyższej jakości w najlepszej cenie?

Zapraszamy na:

Inteligentne opony iTyre od Continental z czujnikiem ContiPressureCheck znacznie obniżają koszty utrzymania floty. Nadeszła pora na smart opony

www.centrumogumienia.pl

Samochód jest najlepszą wizytówką. Przemysł motoryzacyjny nie jest już tak “czarno-biały” jak kiedyś. W przeszłości istniały dwa podstawowe typy samochodów: osiągalne i nieosiągalne (nasze i zagraniczne) ale czasy się zmieniły. W ciągu ostatniej dekady nastąpił wzrost kategorii samochodów “premium”.

elementy-wyposazenia-wnetrz

 

Samochody luksusowe

Kategorie premium i luksusowe są podobne, ale istnieje kilka charakterystycznych cech obu typów pojazdów. Największe podobieństwa dotyczą technologii i zabezpieczeń między innymi opartych na GPS które nie są standardowe we wszystkich autach. Funkcje techniczne obejmują coraz większe ekrany dotykowe zastępujące tradycyjne zegary, technologię bezpieczeństwa oraz szereg kamer.

elementy-wyposazenia-wnetrz

Elementy wyposażenia wnętrza

Dodatkowo samochody luksusowe mają wysokiej klasy materiały wykorzystane do wykończenia samochodu. Elementy te obejmują skórzane siedzenia, owinięte skórą koło kierownicy, podgrzewane i wentylowane siedzenia oraz markowy sprzęt stereo. Zewnętrzne cechy obejmują na ogół: większe i lepszej jakości koła, markowe opony, okno dachowe panoramiczne oraz przyciemnione szyby.

Być może zastanawiasz się, jakie są różnice? Cóż, największą różnicą jest to, że wszystkie luksusowe marki, takie jak Bantley czy Rolls Royce, są standardowo wyposażone w luksusowe funkcje. Podczas gdy samochody premium, po prostu dają możliwość podwyższenia standardu do najwyższego poziomu  danego modelu.

samochody-premium

 

Kolejną ogromną różnicą jest wartość v. status. Samochody premium zazwyczaj nie są tak dobrze postrzegane, jeśli chodzi o status.

Dla niektórych użytkowników status marki jest najbardziej wartościowy. Podczas gdy inni chcą mieć te same funkcje w marce premium. Różnica to niekiedy nawet kilkadziesiąt tysięcy za te same funkcje wyposażenia. Wykreowany wizerunek firmy, bądź właściciela pojazdu musi być uwidoczniony.

 

samochody-luksusowe

Wypożyczalnie samochodów luksusowych

Posiadanie samochodu luksusowego to inwestycja w wizerunek. Samochód jest najlepszą wizytówką w dzisiejszych czasach.

Aby utrzymać lub osiągnąć odpowiedni status, warto rozważyć wypożyczenie takiego samochodu. Na rynku powstają wypożyczalnie samochodów luksusowych. Najczęściej wypożyczane są przez osoby ceniące komfort oraz prestiż. Firmy wynajmują samochody luksusowe jako reprezentacyjne, albo jako służbowe, przeznaczone dla kadry menedżerskiej. Samochody luksusowe odnotowują duży wzrost i jest to zauważalne w sektorze prywatnym jak i w biznesie.

Samochód jest najlepszą wizytówką

 

Źródło: DriversAutoMart

 

ZapiszZapisz

#kolejne artykuły