Misja Tajlandia - plany stały się faktem! | worldmaster.pl
#

Rok 2019 zaczęliśmy z przytupem, ponieważ już w pierwszym jego kwartale udało nam się odbyć 3 tygodniową podróż do Tajlandii.

Nie znaliśmy tego kraju, nie byliśmy nigdy w tej części Azji. Mimo to postanowiliśmy zorganizować ten wyjazd sami od deski do deski, a ponadto zaplanować go niemalże co do dnia! Muszę przyznać, że nie było to takie trudne.

W dzisiejszych czasach, mając pełny dostęp do internetu możemy przecież wyszukać wszystko! A nawet gdybyśmy nie znaleźli interesujących nas zagadnień, możemy posiłkować się wiedzą innych osób, które już były w tamtych rejonach, zadając pytania na tematycznych forach internetowych czy grupach na Facebook`u.

Nasza podróż trwała 21 dni i zaczęła się na dworcu autobusowym w Łodzi – uznaliśmy, że BUS będzie lepszym sposobem na dotarcie do Okęcia, niż jechać tam swoim samochodem i opłacać parking na tak długi termin. Wsiedliśmy do samolotu linii Qatar Airways – tak na marginesie, jest to już kolejny raz kiedy lecimy tymi liniami i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony z komfortu i obsługi, ale nie o tym miałem… 😉 Standardowo międzylądowanie w Doha – czyli stolicy Kataru, przywitanie z wielkim pluszakiem z wmontowaną lampką nocną w głowę i znowu lot, żeby dotrzeć do miejsca docelowego – BANGKOKU 🙂

Poniżej zostawiam kilka fotek, oraz 2 filmiki, które rozpoczynają naszą przygodę z Tajlandią 🙂

Możecie te filmy potraktować jako taki mały poradnik, który być może pomoże Wam zaplanować swoją podróż do tego kraju. Oczywiście gdybyście mieli jakieś bardziej szczegółowe pytanie – pozostaję do Waszej dyspozycji, możecie mnie znaleźć np na FB jako Mr.Włóczykij 😉

Tymczasem zapraszam do krótkiej relacji z pierwszych 2 dni tego niesamowitego wyjazdu! 🙂

Odcinek 1

qrf_vivid

sdr_vivid

bsh_vivid20

Nocleg w namiocie Beduińskim. Jazda na dachu Jeepa. To tylko namiastka tego, co możecie otrzymać na wycieczce po Pustyni Wadi Rum.

Przede wszystkim jest to największa dolina w Jordanii pełna granitów i piaskowców. Region Wadi Rum jest jednym z najpopularniejszych regionów turystycznych w Jordanii, także wśród zagranicznych turystów.

Nocleg w namiocie Beduińskim, jazda na dachu Jeepa to tylko namiastka tego, co możecie otrzymać na wycieczce po Pustyni Wadi Rum. Jest to największa dolina w Jordanii pełna granitów i piaskowców.

Typowa trasa turystyczna obejmuje kilkugodzinne lub całodniowe zwiedzanie samochodem z napędem na cztery koła głównych atrakcji turystycznych. Dodatkowo lunch oraz wieczorną imprezę z noclegiem w jednym z licznych obozów Beduinów.

Obszar ten był często wykorzystywanym tłem w filmach. Filmowcy najchętniej korzystali z niego w ujęciach rozgrywających się na powierzchni Marsa.

W związku z powyższym zapraszam na krótką wycieczkę po planecie Mars:

Kontynuując eksplorację Jordanii dotarliśmy do Petra – czyli jednego z siedmiu cudów świata! To co tam zobaczyliśmy przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji zobaczyć starożytnego Królestwa Nabatejczyków, pragnę Wam to umożliwić. To jedno z tych najbardziej niesamowitych miejsc do zobaczenia na świecie, w dodatku znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Tego nie można przegapić.

Petra, jednego z cudów świata, Kontynuując eksplorację Jordanii jednego z siedmiu cudów świata, Petra

Jako, że Ryanair od października obsługuje loty do Jordanii, postanowiłem skorzystać z okazji i zakupić bilety na weekendowy wyjazd. Wystarczyło to jednak, by najważniejsze atrakcje zostały “zaliczone”.

Jordania

Jordania. Nie byłem tam sam – polecieliśmy w 3 osoby, z którymi poznałem się dopiero na lotnisku. Zważywszy na to, szczegóły całego wyjazdu omawialiśmy przez messengera. Wszystko zapoczątkował post na jednej z grup na FB o poszukiwaniu towarzyszy podróży.

W krótkiej (czasowo) objazdówce pomogło nam wynajęcie samochodu. W związku z tym przemieszczaliśmy się szybko pomiędzy najważniejszymi punktami turystycznymi Jordanii.

Pierwszym punktem naszego wyjazdu było słone jezioro – potocznie nazywane Morzem Martwym, do którego dostęp ma Jordania, Palestyna, a także Izrael.

Pojechaliśmy tam zaraz po wylądowaniu i po przejściu krótkiej procedury związanej z wynajęciem auta. Jak przebiegała droga oraz finalne pływanie w Morzu Martwym? Zobaczycie to w krótkim filmie, który udało mi się dla Was zmontować z materiału, jaki tego dnia zarejestrowałem.

Odcinkiem tym rozpoczynam krótką serię filmików z wypadu do Jordanii.
Zapraszam do oglądania.

Mr. Włóczykij.

W tym odcinku zobaczycie najmniejszą stolicę świata jaką jest Male. Po 50 minutach podróży promem z Himmafushi dopłynęliśmy do Male. Zwiedziliśmy między innymi tamtejszy targ ze świeżymi owocami i warzywami, a także największy na wyspach targ ze świeżymi rybami. Oraz udaliśmy się do muzeum narodowego, aby dowiedzieć się co nieco o historii “rajskich wysepek”.