Sapiency to start-up, który szykuje prawdziwą rewolucję w tokenach personalnych.
Tokeny personalne – co to jest?
Tokeny personalne, czyli tokeny będące prywatnym projektem konkretnej osoby i sygnowane jej nazwiskiem, nie cieszą się jak do tej pory zbyt dużym poważaniem w środowisku.
Wynika to przede wszystkim z faktu, że emitent tokena najczęściej nie ma nic ciekawego do zaoferowania potencjalnym nabywcom, co wpływa na znikome zainteresowanie i zerową płynność aktywa.
RahimCoin, czyli jak zarobić na marce osobistej
Wśród polskich tokenów personalnych pozytywnie wyróżnia się RahimCoin będący projektem Rahima Blaka. Rahim Blak jako pierwszy nadał tokenowi personalnemu wymierną wartość obiecując posiadaczom RahimCoinów wypłatę dywidendy z jego osobistego dochodu. Pierwsza taka wypłata miała miejsce w połowie maja.
Po przetarciu szlaków przy pomocy RahimCoina, Rahim Blak postanowił wywrócić świat tokenów personalnych do góry nogami tworząc projekt Sapiency. Sapiency ma być w zamierzeniu całym ekosystemem dla tokenów personalnych. Głównym produktem Sapiency będzie aplikacja, w której każdy będzie mógł w prosty sposób stworzyć swój własny token. Aplikacja ma być jednak skierowana przede wszystkim do influencerów, od których zainteresowania uzależniony będzie jej sukces. Jak do tej pory możemy zdradzić, że zainteresowanie jest spore.
Sapiency – nowa jakość tokenizacji
Mechanizm ma zadziałać na zasadzie viralu. W celu promocji swoich tokenów twórca zachęca do ich zakupu poprzez swoje media społecznościowe. Siłą rzeczy reklamuje równocześnie aplikację. Zaś fani, aby wesprzeć swojego idola, zakładają w niej konta. W ten sposób poszerzany jest rynek zbytu dla innych influencerów korzystających z Sapiency, którzy także najpewniej zajmują się promocją swoich tokenów personalnych. Jaką wartość niesie aplikacja dla influencerów? Składają się na nią dwa czynniki: możliwość pozyskania środków na rozwój oraz aktywizacja fanów. Pierwszy z nich jest oczywisty – już teraz twórcy korzystają z rozmaitych platform crowdfundingowych nagradzając wspierające ich osoby symbolicznymi podarunkami. Dużo lepszym rozwiązaniem wydaje się być umożliwienie fanowi zakupu tokena personalnego. Takiemu tokenowi można nadać wymierną wartość, a kiedyś może i wymienić na giełdzie.
Jaką wartość aplikacja niesie Markom Osobistym?
Składają się na nią dwa czynniki: możliwości pozyskania środków na rozwój i aktywizację fanów. Pierwsza z nich jest oczywista – twórcy już teraz wykorzystują różne platformy crowdfundingowe. Dużo lepszym rozwiązaniem wydaje się być umożliwienie fanom zakupu osobistego tokenu, któremu można nadać wymierną wartość i który może później zostać wymieniony na giełdzie.
Z kolei jeśli chodzi o aktywizację fanów, jest to coś, z czym branża ma poważny problem z uwagi na niedobór narzędzi do tego służących. Posty na Facebooku czy zdjęcia na Instagramie nie gwarantują stałego zaangażowania obserwujących, a konkursy ciężko powtarzać w nieskończoność.
W celu sfinansowania projektu, Sapiency prowadzi ICO. Żetony SPCY można nabyć na giełdzie Kanga oraz za pośrednictwem strony internetowej emitenta sapiency. io, gdzie można również zapoznać się z White Paper projektu. Waluta SPCY będzie bramą pomiędzy żetonami osobistymi i innymi walutami. Dlatego też wartość waluty będzie skorelowana z wielkością sprzedaży tokenów osobistych – każda transakcja z użyciem tokenów osobistych automatycznie wygeneruje popyt na usługę Sapiency.