Facebook wycofuje styczniowy zakaz reklam kryptowalut
Pod koniec stycznia bieżacego roku, gdy kryptowaluty takie jak Bitcoin przeżywały rozkwit, Facebook zablokował wszelkie reklamy promujące kryptowaluty. Stało się tak, ponieważ były one “często kojarzone z wprowadzającymi w błąd lub zwodniczymi praktykami promocyjnymi”. Teraz platforma złagodziła swoją pozycję i pozwoli na reklamy zawierające treści dotyczące kryptowalut, ale tylko od reklamodawców, którzy zostali zatwierdzeni przez Facebooka po procesie weryfikacji. Firmy nadal nie mogą wyświetlać reklam promujących opcje binarne i ICO’s.

facebook.com
Formalności
Reklamodawcy muszą najpierw przesłać wniosek, w którym będą musieli podać link do domeny swojej witryny i dalsze informacje na temat swojej firmy, takie jak licencje regulacyjne, które posiadają oraz czy ich firma jest przedmiotem obrotu na publicznej giełdzie papierów wartościowych. Po wstępnej ocenie Facebook zadecyduje czy zatwierdzić daną reklamę czy też nie. Firma opublikowała również dodatek prawny określający zasady dotyczące reklam kryptowalutowych.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy przyjrzeliśmy się najlepszemu sposobowi udoskonalenia tych zasad – aby umożliwić wyświetlanie niektórych reklam, a jednocześnie pracowaliśmy nad zapewnieniem ich bezpieczeństwa, pisze Rob Leathern, dyrektor zarządzający produktami Facebook
Wszystkie reklamy polityczne opłacane przez zweryfikowanych reklamodawców są również dostępne dla każdego użytkownika w nowym politycznym centrum reklamowym Facebooka. Obecnie archiwum reklam politycznych jest dostępne tylko w USA, ale firma planuje wkrótce udostępnić je innym krajom.