Jak wyglądała wirtualna epidemia w grze? | worldmaster.pl
#

Przyglądając się temu, co dzieje się w czasie epidemii koronawirusa nie sposób przeoczyć zaskakujących ludzkich zachowań. Dlaczego koronawirus sprawia, że ludzie działają tak, a nie inaczej? Jak będzie wyglądać społeczna epidemia? W jaki sposób może się zakończyć?

W tym odcinku postaram się przybliżyć historię jednej wirtualnej pandemii, podczas której zauważono nieprzewidywalne wcześniej zachowania ludzkie. Chodzi oczywiście o incydent zepsutej krwi z World of Warcraft.

I tak, wiem że incydent, to nie to samo, co mamy teraz w przypadku koronawirusa, a także wiem, że na sieci jest cała masa artykułów i filmów omawiających to zjawisko bardziej szczegółowo, ale chciałem mimo to przekazać Wam mój punkt widzenia na sprawę. Bo moim zdaniem, możemy przyjrzeć się temu jak wyglądała epidemia w świecie wirtualnym, zwłaszcza jak zachowywali się ludzie wobec zarazy, by potem samemu móc wyciągnąć z tego lekcje i zachowywać się bardziej odpowiedzialnie.

Co by się nie działo, pamiętajcie o akcji #zostańwdomu

Możecie napisać mi w komentarzu jak Wy spędzacie ten czas kwarantanny? A jeśli nie macie pomysłu, to zapraszam do wzięcia udziału w Grarantannie: https://grarantanna.pl/ oraz w konkursie #edukatywni (14-19 lat) https://www.facebook.com/groups/edukatywni/

 

Ten film, to chyba najgorsza fryzura od dawna 😛

Moje TOP 5 teledysków, które wyglądają jak gry wideo, a jednocześnie są świetnym przykładem designu inspirowanego grami, znanego również jako Gameful Design. O tym własnie jest ten odcinek i mam nadzieję, że moje pogadanki pomiędzy wstawkami z teledysków będą dla Was na tyle ciekawe, że zaczniecie szukać na własną rękę informacji o gameful design, albo przynajmniej wykorzystacie gameful design w swoich projektach.

Bo jeśli ktoś z Was tworzy teledyski, to to jest super sposób, by uczynić je ciekawszymi 🙂

Tymczasem, mam też nadzieję, że użyte przeze mnie teledyski nikomu nie będą przeszkadzać 😉 Służą przede wszystkim zilustrowaniu pojęcia Gameful Design, a zatem celom edukacyjnym, no i przy okazji… nie ma co ukrywać… trochę je też promuję ;D

A zatem, całe TOP 5 teledysków, które zostały wykorzystane w filmie, a które zachęcam zobaczyć w całości:

Aerosmith – Amazing

Blur – Ong Ong

Hot Chip – Don’t Deny Your Heart

Red Hot Chilli Peppers – Californication

Sia – You’ve Changed 

A tak w ogóle, znacie jeszcze jakieś teledyski, które wyglądają jak gry? Jeśli tak, zapraszam do dzielenia się nimi w komentarzu!

Gry propagandowe to trudny temat, ale historycznie ważny i ciekawy z punktu widzenia ludologii (nauki o grach).

Zapraszam Was zatem do pełnego ucisku świata III Rzeszy oraz do zapoznania się z historią tego jak ideologia i kultura wpływają na rozrywkę i wykorzystują sztukę.

Oby się to nigdy nie powtórzyło. Chyba, że znacie jeszcze jakieś gry propagandowe?

Zapraszam do obejrzenia odcinka także z mojego vloga poświęconego grom, które można znaleźć w Biblii. To część serii o historii gier, tak więc wszystkich zainteresowanych odsyłam do playlisty tutaj (klik!)

Czy wiecie, że pierwszy przypadek wykorzystania gry jako narzędzia typowo szkoleniowego, to przypadek z Polski? Co więcej z XVI wieku!!! Tak, więc wszystko zawdzięczamy grom karcianym 🙂

grom karcianym, gry jako narzędzia

#kolejne artykuły