Sponsorowanie E-sport daje najwyższy dochód brutto na świecie, wnoszący 359,4 miliona USD w 2018 roku. W porównaniu do 234,6 miliona USD w 2017 roku.
Rosnące łączne roczne tempo wzrostu (CAGR) w okresie od 2016 do 2021 roku wynosi 49,8 procent, a prawa medialne to najszybciej rosnący strumień przychodów – przedstawia raport roczny przeprowadzony przez badacza rynku Newzoo.
Jak wynika z raportu, rywalizacja w grach komputerowych E-sport rozwija się i generuje zyski.
Branża E-sport
Branża E-sport zrzesza amatorów oraz profesjonalnych graczy. Rośnie liczba turniejów i użytkowników. E-sport wciąż zyskuje na popularności.
Inwestowanie w e-sport jest rentowne. Globalne przychody E-sportu wzrosną o 38% do 906 milionów USD w 2018 roku i do roku 2021 wzrosną do 1,65 miliarda USD.
Więcej inwestycji w startupy w kategorii e-sport
Gdy widzowie e-sport zaczną wydawać tyle co widzowie tradycyjnego sportu, reklamodawcy będą przeznaczać więcej pieniędzy na esport. Branża E-sport będzie nabierać rozpędu. Właśnie dlatego pojawia się tak wiele nowych inwestycji w startupy w kategorii e-sport.
Liczba entuzjastów e-sportu wzrośnie o 15,2% z 143 milionów w 2017 roku do 165 milionów w 2018 roku. Liczba przypadkowych widzów wzrośnie z 192 milionów w 2017 roku do 215 milionów w 2018 roku.
Do roku 2021 dochody z praw medialnych z e-sport, wzrosną ponad dwukrotnie w porównaniu do 2018 r.. Liczba osób, które świadome grają w e-sport na całym świecie, osiągnie w 2018 roku- 1,6 miliarda, w porównaniu z 1,3 miliarda w 2017 roku.
Newzoo określił nowe obszary ważne dla rozwoju esports.
Pierwszym obszarem jest franchising, na przykład tworzenie lig tj. League of Legends i Overwatch . Kolejnym obszarem zdobywanie serc lokalnych fanów poprzez regionalne zawody drużynowe.
Newzoo widzi także ważne możliwości skautingu, dzięki rozwojowi esports kolegialnych.
Gry na telefony komórkowe
Platformy typu battle royal
Badacze rynku chcą także, aby mobilne e-sports (gry na telefony komórkowe) tworzyły prawdziwą tożsamość. Przewidują wykorzystanie w tym celu technologi blockchain oraz krypto-waluty.
E-sport ma także szansę poszerzyć oglądalność poprzez nowe formaty i franczyzy, wprowadzając nowe platformy typu battle royal, spopularyzowane przez takie projekty, jak np. Battlegrounds PlayerUnknown.
Sponsorowanie E-sport daje najwyższy dochód
Raport Newzoo uświadamia nam jak ważna jest branża E-sport.
Ewolucja w E-sport odbywa się na naszych oczach. Patrząc na młode pokolenie można odnieść ważenie, że już się dokonała. Wykorzystują to inwestorzy i reklamodawcy. Cyfry w raporcie Newzoo “mówią same za siebie”.
W jakiej formie zaistniejemy w przyszłości w świecie E-sport? Twórcy, inwestora czy zwykłego “gamera”, zależy tylko od nas. Jedno jest pewne – nastała era E-sport.
Źródło: Venturebeat