Szukasz copywritera? Musisz poznać te 5 zasad! | worldmaster.pl
#

Szukasz copywritera? Musisz poznać te 5 zasad!

Kiedy przedstawiam się jako copywriter, bardzo często pada pytanie:

“Pracujesz w ksero?”

lub

“Przepisujesz teksty na komputerze?”

Nie pracuję w ksero, nie przepisuje tekstów, ja je tworzę. Projektuję treści sprzedażowe i użytkowe. Treści sprzedażowe, to wszelkie teksty, które mają wspierać sprzedaż produktu, usługi, ideii, np.:

  • treści na strony www,
  • opisy produktów i usług,
  • scenariusze do reklam, filmów promujących firmę,
  • ulotki,

Teksty użytkowe, to np.:

  • ulotki informacyjne,
  • instrukcje obsługi,
  • ogłoszenia,
  • notatki prasowe,

Dla tych, którzy nigdy o copywriterach nie słyszeli albo zastanawiają się czym się różni tekst copywritera, od tekstu napisanego przez panią Grażynkę z firmy, albo co gorsza stażystę czy studenta z łapanki, wyjaśniam – copywriter pisze językiem reklamy, zna zasady i metody zwiększające sprzedaż. W każdej agencji marketingowej, to od copywritera zaczyna się cały proces kreatywny, bo nawet najlepszy pomysł trzeba opowiedzieć SŁOWAMI. Nie prześlemy go telepatycznie do umysłów innych ludzi. Nawet biblia mówi, na początku było SŁOWO. Poza tym copywriter z doświadczeniem wie, które informacje będą istotne dla Twojego klienta. 

A teraz obiecane 5 zasad, które ułtawią Ci wybór i współpracę z copywriterem.
>>>Wersja video <<< 

  1. Zwróć uwagę na, to czy dobrze się z nim dogadujesz.

    Komunikacja, to podstawa. Jeśli od początku rozmowa się nie klei, to nie warto zaczynać współpracy. Rozejdźcie się w pokoju i szukajcie dalej. Ani Ty nie jesteś skazany, akurat na tego copy, ani on nie musi podejmować współpracy z każdym klientem.Ważne!
    Do pisania, tworzenia potrzeba skupienia. Jeśli musisz coś powiedzieć swojemu copy, to lepiej to napisz, w mailu. Rozmowy telefoniczne wybijają z rytmu i często niczego wartościowego nie wnoszą. Można rozmawiać trzy godziny i nic z tego nie wyniknie. Mail, to czarno na białym, co trzeba zrobić, jakie są wątpliwości. W każdej chwili można do niego zajrzeć. Kiedy piszesz skupiasz się na konkreatch, kiedy rozmawiasz przez telefon często mówisz skrótami myślowymi.

  2. Czy podoba mu się Twój produkt?

    Kiedy coś już kupisz, znajdziesz milion argumentów za tym, że to była dobra decyzja. Ale tak naprawdę, kupujesz, bo bardzo tego chciałeś. Jeśli copywriter nie zakocha się w Twoim produkcie, nie będzie potrafił rozkochać nim Twoich klientów. Kupujemy i sprzedajemy emocjami, obietnicami – sercem 🙂Ważne!
    Im więcej copy będzie wiedział o Twoim produckie tym lepiej. Ważne są zalety i wady. Wady będą istone przy zbijaniu obiekcji. Jak mówi Darek Puzyrkiewicz, klient zawsze będzie szukał sposobu, żeby nie kupić. Z mojego doświadczenia wynika, że klienci sami do końca nie znają zalet swojej oferty albo stawiają copy w sytuacji – tak wygląda mój produkt – sprzedaj go 🙂 W Agnecji Słowa Pisanego stosujemy brief, który ułatwia uzyskanie istotnych informacji, przekładających się potem na sprzedaż.

  3. Czy pisze konkretnie?

    Tekst ma przede wszystkim sprzedawać! Zabawa słowem, kwiecisty język, metafory mają wspierać cel, a nie być celem samym w sobie. Jeśli tekst Twojego copy się podoba, to źle. On ma przekonywać. Zdarza się, że nasi klienci naciskają na nas, żebyśmy pisali tak, jak oni chcą albo tak, jak gdzieś widzieli. Ufaj swojemu copy i oceniaj go dopiero po wzrostach sprzedaży! 🙂 Copywriter pisze nie dla Ciebie, tylko dla Twoich klientów. Skoro go zatrudniłeś, to Ciebie już przekonał.Ważne!
    Nie wyobrażam sobie, żeby dobry tekst sprzedażowy powstał w jeden dzień. Trzeba zrobić research, napisać tekst i pozwolić mu odpocząć, dojrzeć. Dajcie swojemu copy czas.

  4. Czy jest ambitny?

    Czy Twój copywriter chce być coraz lepszy? Doszkala się? Powołuje na autorytety czy polega jedynie na swoim doświadczeniu? Może ma sowjego bloga, stronę www? A kiedy skończy zlecenie odzywa się jeszcze z jakimiś poprawkami?

  5. Czy ma poczucie humoru?

David Ogilvy zaleca, żeby zaczynać proces twórczy od żartu na dany temat. Poczucie humoru uwalnia kreatywność. Człowiek z poczuciem humoru wie, jak dopasować przekaz do grupy docelowej. Żeby żart wywołał śmiech (reakcję), musi być prosty. Z reklamą jest podobnie. Musi być zrozumiała dla konkretnego odbiorcy i skłaniać do rekacji (zakupu).

Te zasady można śmiało zastosować w pozostałych branżach kreatywnych. Zastąp słowo copywriter, słowem grafik 🙂 Też będzie pasować. Jeśli uważasz, że ten wpis jest wartościowy, to podaj go dalej w świat!

Dzięki za poświęcony czas!

 

Twoja tablica na Facebooku też jest pełna znajomych, którzy startują w wyborach? To znaczy, że jesteśmy w podobnym wieku. To znaczy też, że mocniej niż kiedykolwiek, możemy mieć wpływ na to, co się ZMIENI w lokalnej społeczności. Na kogo głosować?

Pamiętam, że w poprzednich wyborach widziałam masę nieznanych twarzy i nic nie mówiących nazwisk, na kartach do głosowania. A teraz włączam Facebooka i widzę tylu znajomych “polityków”! Niektórych znam od pierwszych dni mojego życia! Najpierw mnie to trochę irytowało, ale po namyśle stwierdziłam, że:

w tegorocznych wyborach zagłosuję na tych, których znam najlepiej.

Bo jeśli uznam, że źle wykorzystali mój głos, to pójdę z nimi na piwo i powiem, że jest mi zwyczajnie, po ludzku przykro. Czego innego spodziewałam się po przyjacielu, którego znam od dziecka.

Bardzo długo myślałam, że polityka mnie nie dotyczy. Że i tak nie mam wpływu na polityków. Do tej pory znałam ich tylko z telewizji, a w przypadku wyborów samorządowych, coś tam słyszałam o kandydacie na wójta… 🙂

Twoja tablica na Facebooku też jest pełna znajomych, którzy startują w wyborach? To znaczy, że jesteśmy w podobnym wieku. Wybory na kogo głosować?

 

Na początku wspominałam, że prawdopodobnie jesteśmy w podobnym wieku. To istotna kwestia. Przed 30-tką wiele spraw z życia społecznego nie dotyczyło mnie bezpośrednio. Teraz się to zmienia. Zależy mi na tym, co dzieje się w mojej okolicy. Dotyka mnie to osobiście, chociażby ze względu na działalność biznesową. A w dodatku:

Uważam, że to ile mamy lat ma związek z tym, za co jesteśmy odpowiedzialni, a jesteśmy odpowiedzialni za to, na co mamy wpływ.

To pierwsza taka okazja, kiedy mam wpływ na ludzi, którzy będą służyć dla dobra mojego miejsca na Ziemi. Moja idealistyczna wizja świata zakłada, że warto mówić do ludzi nawet jeśli nie słuchają. Można “hejtować” anonimowo w necie albo zadzwonić do człowieka, z którym się wychowywaliśmy i przypomnieć mu kim jest. Jak myślisz, co będzie skuteczniejsze?

Myślę, że teraz, to jest właśnie nasza odpowiedzialność. 

Startujący – ufam Waszym dobrym serduszkom i trzymam kciuki, żebyśmy spotykali się po to, żeby świętować, a nie narzekać.

Wybierający – dbajcie o swoich przyjaciół!

Jak już wygrają, będą potrzebować nas bardziej niż teraz.

Chodźmy na wybory i zagłosujmy mądrze.

Czy Kler, to aby na pewno film o klerze?

W Polsce, zaraz po rodzinie, kolejną społecznością, do której trafiamy jest wspólnota kościoła. Jeśli w rodzinie jest coś nie w porządku, to ludzie szukają pocieszenia w kościele, a jeśli tam trafią na złych ludzi, to katastrofa jest murowana.

Kler, to film o anatomii zła. O nieprawidłowym wykorzystywaniu siły (każdej) uprzywilejowanej grupy ludzi. O przerażających konsekwencjach zamiatania problemów pod dywan.

Dlaczego kontekstem dla tematyki zła stał się kler? Bo kościół jest ważną częścią naszego społeczeństwa, tożsamości i kultury. A kościół, to między innymi kler, który czasem jako pierwszy, czasem nawet jako jedyny, przekazuje nam, jak mamy żyć.

„Dziękuję, że ksiądz mnie wysłuchał. Niby jesteśmy wspólnotą, a jak przychodzi co do czego, to nie ma z kim porozmawiać.”

To jest meeega zdanie! Bo każda grupa ludzi, która działa we wspólnym celu jest WSPÓLNOTĄ. To będzie rodzina, firma, stowarzyszenie, koło filatelistów, klub książki i kościół też.

Jeśli wspólnota będzie dbała tylko o dobry wizerunek na zewnątrz, a o swoich członków nie, to nic z tego nie będzie. Rozpadnie się. Wspólnota musi dbać o siebie nawzajem. Bezinteresownie.

„Myślałem, że sam poradzę sobie ze swoją raną, myliłem się”

To bardzo ważne zdanie, o ile nie najważniejsze w całym filmie. Póki będą wśród nas poranieni, a nie wyleczeni ludzie, musimy liczyć się z ofiarami.

Kardynał Tagle w jednym ze swoich wystąpień mówił, że jeśli nie wyleczymy swoich ran, to będziemy krzywdzić innych w ten sam sposób. Czyli będziemy traktować ludzi tak samo, jak my byliśmy traktowani. Ranny potrzebuje noszy albo silnych pleców, które zaniosą go w bezpieczne miejsce, gdzie lekarze go opatrzą.

W amerykańskim filmie Spotlight, była scena, w której ksiądz pedofil powiedział, że przecież on robił tylko to, co wcześniej robił jego proboszcz.

Gdzie byli rodzice?

Kukuła powiedział rodzicom o molestowaniu, ale oni zamiast mu pomóc, potępili go. Całe życie musiał czuć się gorszy, choć to on został skrzywdzony. Straszne.

Rodzice! Rozmawiajcie ze swoimi dzieci. Jeśli nie mówią Wam o problemach, to nie znaczy, że ich nie mają, tylko, że Wam nie ufają.

Ks. Lisiecki – szczwany lis, który za nic ma autorytety

Nie da się złapać na popełnieniu błędu. Perfekcyjny. Załatwi każdą sprawę. Jest zabezpieczony na każdą ewentualność. Wierzy, że pieniędzmi można wszystko załatwić. Dąży do celu po trupach.

Jego nieufność do świata i zamknięcie na drugiego człowieka, wzięło się nie tylko ze zła, które widział w dzieciństwie, ale również dlatego, że zobaczył, jak dorośli ludzie, którzy mieli być jego opiekunami, na to zło pozwalają!

W jednej chwili podjął decyzję, że nikomu nie można ufać. Nikt go nie obroni, a wręcz każdy chce go skrzywdzić. Sam przeciwko wszystkim. Nikt, ani nic nie jest w stanie go powstrzymać.

Tacy ludzie istnieją naprawdę i to my ich stworzyliśmy.

kler

„Jestem pasterzem, który ze wszystkich owiec jedną ukochał najbardziej”

Tak mówi Ks. Trybus, do swojej… gospodyni. Za to ona zapytała go kiedyś – dlaczego tyle pijesz?

Z samotności – odpowiedział. Nikt nie nadużywa alkoholu ze szczęścia!

Ostatecznie ona wyciągnęła go z nałogu. Dała mu obecność, lojalność, ale kiedy trzeba było, zmyła mu głowę zimnym prysznicem – dosłownie i w przenośni.

Mimo, że ich czyny były niemoralne, to w chwili próby pomogli sobie nawzajem.

Najpierw w kwestii aborcji – czy aborcji dokonuje tylko kobieta? NIE! Pomaga jej w tym facet, który jej na to pozwala. Trybus w porę się opamiętał.

Potem ona zaryzykowała i pozwoliła mu zachować się po męsku. Pozwoliła mu przyznać się do winy. Postawiła jego duszę nad swoją przyszłością.

„Na razie tyle, a jak znajdę pracę będzie więcej i lepiej”

Wreszcie ostatnia scena z nimi. Wcześniej słyszeliśmy, jak Hanka opowiada jakie mieszkanie by chciała. Upatrzyła już sobie kuchnię w katalogu.

Kiedy on wprowadza ją do starego, po PRL-owskiego mieszkania z meblościanką nie krzyczy na niego, nie robi scen. Nie mówi nic. Tylko czule go przytula.

To jest absolutnie GENIALNA scena! Dla mnie przekaz jest jasny. Tylko dobrem można zmienić człowieka. A tym dobrem jest miłość – chyba najtrudniejsza rzecz na świecie.

Film zrobił ogromne wrażenie nie tylko na mnie

W kinie była cisza, nawet przy scenach z co prawda czarnym, ale jednak humorem. Dlatego mam wrażenie, że Ci co go ze mną obejrzeli rozumieli, że Smarzowski pokazuje nam, że zło to coś śmiertelnie poważnego.

Dla mnie Kler jest inspiracją do tego, żeby pamiętać, że zło jest zstępujące. Ma swój początek i będzie toczyć się błędnym kołem póki miłość go nie rozerwie.

Kler to przestroga dla nas. Spotkanie z cieniem. Szansa do zastanowienia się, czy przypadkiem moje postępowanie, nie napędza błędnego koła zła?

Byłeś? Jakie masz przemyślenia?

Szkolenia firm oraz szkolenia personalne

Jarosław Rogowski

Trener instruktorów, który posiada 25 lat doświadczenia w sportach i systemach walki. Dodatkowo założyciel centrum treningu firmowego i personalnego The Place w Łodzi.
Specjalista walki nożem. Reprezentant i szef szkolenia izraelskiego systemu walki bronią, czyli  ACT – Armed Combat and Tactics w Polsce.

szkolenia dla firm , szkolenia prsonalne

Jeden z pierwszych Polaków, którzy mięli zaszczyt trenować w słynnym klasztorze Shaolin. Pasjonat walki, globtroter.

Jego pasją są przede wszystkim podróże i zdobywanie nowych umiejętności. W ciągu ostatnich lat miał okazję podróżować i szkolić m.in. w takich krajach jak: Chiny, Tajlandia, Kazachstan, Filipiny oraz większości krajów europejskich.

Od ponad 15 lat prowadzi i współtworzy programy treningowe dla firm, służb, instytucji, ale również dla osób prywatnych.

Dodatkowo jest uczestnikiem wielu programów tv m.in. współprowadzący program TVN razem z Kasią Olubińską.

Pomysłodawca projektu BAV – born against violence (urodzeni przeciwko przemocy).

Szkolenia firm oraz szkolenia personalne Jarosław Rogowski . Szkolenia dla firm oraz szkolenia personalne. Szkolenia dla firm . Jarosłąw Rogowski

Od lat zajmuje się optymalizacją reakcji, szkoli w zakresie negocjacji kryzysowej, jak również podejmowania racjonalnych decyzji w stresie.

Organizator eventów i zamkniętych szkoleń specjalistycznych.

Specjalista bezpieczeństwa osobistego.

Na co dzień współpracuje i prowadzi szkolenia m.in. z byłymi operatorami takich jednostek jak grom, a także boa biuro operacji antyterrorystycznych.

Trener gwiazd i sportowców.

Ostatnia współpracował m.in. z takimi osobowościami jak: Dorota Wellman, Agnieszka Szulim, Filip Chajzer, Gabi Drzewiecka, Maja Sablewska, Agnieszka Rylik, Piotr Rogucki, Hanna Konarowska, Katarzyna Olubińska, Anna Guzik, Piotr Kantor.

Szkolenia Firm

Jarosław Rogowski w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeszkolił również setki prywatnych firm oraz instytucji. Prowadził treningi, a także współpracował z jednostkami specjalnymi wojska oraz policji.

Projekty oraz warsztaty na całym świecie, dały mu możliwość zdobycia niezbędnej wiedzy jak również ogromnego doświadczenia.

Zapraszamy do współpracy przy organizacji szkoleń, eventów, wykładów. Współtworzymy i kompleksowo obsługujemy wydarzenia prywatne oraz firmowe.

Działamy w każdych warunkach! Nasi konsultanci to m.in. byli operatorzy jednostek GROM, BOA, a także BIURA OPERACJI ANTYTERRORYSTYCZNYCH.

Szkolenia firm oraz szkolenia personalne Jarosław Rogowski . Szkolenia dla firm oraz szkolenia personalne. Szkolenia dla firm . Jarosłąw Rogowski

Szkolenia Personalne

Szkolenia personalne to zaawansowana formuła treningowa, której celem jest uzyskanie maksymalnych efektów dopasowując indywidualnie program do klienta.

Korzystamy z nowoczesnych metod treningowych wychodząc poza standardy.

Podczas treningów proponujemy naszym klientom:

  • Trening fizyczny – najlepsze sprawdzone metody zwiększające siłę, dynamikę, elastyczność, szybkość, a także poprawę sylwetki,
  • Trening walki i samoobrony – praca na bazie takich systemów jak krav maga, mma, boks, ACT. Posiadamy również własne profesjonalne studio treningowe wyposażone absolutnie we wszystko niezbędne do treningu,
  • Trening mentalny – zwiększamy pewność siebie naszych klientów, a więc uczymy skalowania reakcji, negocjacji kryzysowej oraz podejmowania racjonalnych decyzji w stresie.

Szkolenia firm oraz szkolenia personalne Jarosław Rogowski . Szkolenia dla firm oraz szkolenia personalne. Szkolenia dla firm . Jarosłąw Rogowski

Kontakt:

kom. 513 210 270

mail kontakt @gkma.pl

www: jaroslawrogowski.pl

www.gkma.pl

Facebook: Jarosław Rogowski – Szkolenia | Jaroslaw Rogowski

Instagram

Youtube

Centrum Biznesowo-Szkoleniowe Chainers Group Elbląg oraz EKS Start nawiązali współpracę. Jak poinformował na swojej oficjalnej stronie EKS Start: ,,na mocy porozumienia (…) będziemy współpracować w zakresie promocji Startu oraz organizować wspólnie m. in. spotkania biznesowe.’’

Partnerem EKS Start zostało Centrum Biznesowo-Szkoleniowe Chainers Group. Centrum swoją działalność dzieli na cztery główne sektory. Są to: szkolenia (organizacja własnych oraz wynajem przestrzeni szkoleniowych), alternatywne inwestycje, technologia blockchain oraz marketing i promocja. I to przede wszystkim dzięki dwóm z nich (przestrzeni szkoleniowej oraz promocji i marketingowi) udało się nawiązać tę współpracę.

Od dnia dzisiejszego Chainers Group wspierać będzie EKS Start w jego promocji, a także organizować wspólnie z Klubem m. in. spotkania biznesowe. Dzięki tej współpracy Start Elbląg będzie miał doskonałe miejsce do spotkań z kibicami. Co więcej będzie to przestrzeń specjalnie przygotowana do organizacji warsztatów, szkoleń co-workingowych oraz spotkań biznesowych. Start dzięki tej współpracy zyska również dodatkowe, skuteczne źródła promocji.

O Klubie START:

Jest to polski klub piłki ręcznej kobiet założony w 1953. Zespół seniorek to wielokrotny uczestnik najwyższej klasy rozgrywek ligowych, a także medalista Mistrzostw Polski. Piłkarki Startu brały również udział w rozgrywkach Pucharu Polski oraz europejskich pucharach. 

Centrum Biznesowo-Szkoleniowe Chainers Group Elbląg oraz EKS Start nawiązali współpracę. Jak poinformował na swojej oficjalnej stronie EKS Start

expresselblag.pl/

Gratulujemy obu stronom! Życzymy owocnej współpracy i wspólnych sukcesów!

Więcej informacji o Chainers Group znajdziecie tutaj: http://chainers.net/

Więcej informacji o Elbląskim Klubie Sportowych Start znajdziecie tutaj: http://eksstart.pl/

#kolejne artykuły