Zachęć pracowników do zostania ambasadorami marki! | worldmaster.pl
#

1. Sam bądź ambasadorem. 🙂

Wszelkie inicjatywy biznesowe mają większą szansę powodzenia jeśli są poparte przez zespoły zarządzające. Mam tu na myśli, między innymi, dawanie najlepszego przykładu w temacie employer brandingu.

W końcu, dlaczego miałabyś egzekwować komentowanie sukcesów marki jeśli sama tego nie robisz?

Tak, jak na pewno są pracownicy, którzy chętnie zaangażowaliby się w program employee advocacy, tak również warto postawić na wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych poszczególnych managerów. Najlepiej tych, których marka osobista już jest silna a zaangażowanie w mediach wysokie.

Udostępniając treści polecane przez firmę swojej sieci kontaktów, możesz wskazać drogę pozostałym pracownikom.

Lead by example – przewodź, dając przykład. Pozwól ludziom patrzeć na siebie przez pryzmat: jeśli Ona może, to ja też!

Wszelkie inicjatywy biznesowe mają większą szansę powodzenia jeśli są poparte przez zespoły zarządzające. Mam tu na myśli, między innymi, dawanie najlepszego przykładu w temacie employer brandingu. W końcu, dlaczego miałabyś egzekwować komentowanie sukcesów marki jeśli sama tego nie robisz? Tak, jak na pewno są pracownicy, którzy chętnie zaangażowaliby się w program employee advocacy

2. Motywuj!

Nawet jeśli Twój zespół zrozumie pojęcie i wartość bycia ambasadorem marki, nadal będzie potrzebować Twojej motywacji i wsparcia. Prawdopodobnie, nie jest to ich główne zadanie w pracy. 😉

Warto przypominać im od czasu do czasu korzyści z wykorzystywania ich marki osobistej do wsparcia marki pracodawcy. To, że regularnie dzielą się adekwatnym dla platformy, jakościowym, skłaniającym do myślenia contentem może być wyłącznie pożytkiem dla nich samych.

  • Budują swoją markę osobistą, która jest walutą w dzisiejszym świecie;
  • Rozwijają sieć kontaktów, która może zauważyć ich kompetencje;
  • Wzmacniają markę pracodawcy, jednocześnie zwiększając jej świadomość i widoczność;
  • Wspierają, tym samym, działania rekrutacyjne firmy.

3. Wesprzyj ich!

Łatwo jest założyć, że Twoi pracownicy wymagają niewielkiej pomocy. Ale niewiele osób dotrzymuje kroku najlepszym praktykom optymalizacji zaangażowania w mediach społecznościowych.

Możesz pomóc swoim Ludziom osiągnąć lepsze wyniki z ich zaangażowania w media społecznościowe, regularnie dzieląc się wskazówkami:

  • Najlepsze dni i godziny dni na opublikowanie;
  • Przykuwające uwagę tytuły postów czy haki narracyjne;
  • Jak zoptymalizować profile w mediach społecznościowych;
  • Idealna mieszanka typów treści i tematów do udostępnienia;
  • Budowanie strategicznej sieci networkingowej.

4. Nie blokuj sieci społecznościowych w pracy.

Chcesz, aby Twoi pracownicy mogli swobodnie udostępniać treści, ale zniechęcasz do korzystania z mediów społecznościowych w godzinach pracy? To nie ma sensu.

Jeśli taka jest lub była kultura w Twojej organizacji, musisz wyjaśnić, że firma w pełni popiera ich udział i ufa im w korzystaniu z mediów społecznościowych. Prosta, ale precyzyjne opisanie polityki mediów społecznościowych może pomóc w przezwyciężeniu obaw.

LinkedIn już nie jest platformą wyłącznie do szukania pracy. Jest portalem biznesowym. Robimy na nim prasówkę, utrzymujemy kontakty, sprzedajemy. Wykorzystaj to i pozwól wykorzystywać jego zasób!

5. Zachęć do utrzymywania kontaktów online.

Zachęcanie pracowników do dodawania do kontaktów siebie nawzajem pozwala strategicznie powiększać sieć, gdzie jednocześnie Twoja firma służy jako podstawa wspólnej więzi. Połączenia te przynoszą również korzyści Twojej firmie, ponieważ ci pracownicy będą widzieć więcej adekwatnych treści. To dodatkowo zwiększa zasięg Twojej marki, jednocześnie pomagając w ciągłym budowaniu społeczności w organiczny sposób.

A może…

Choć nie jestem zwolenniczką nagradzania za coś, co wydaje mi się oczywiste, to wprowadzenie gamingu i rywalizacji do działań w mediach społecznościowych może być świetnym pomysłem na rozkręcenie przyzwyczajeń :). Liczba wpisów, najlepszy profil, najciekawiej opowiedziana historia w poście na 1300 znaków. Pomysłów może być mnóstwo!

Do dzieła!

Jest bardziej niż prawdopodobne, że Twoi pracownicy są już aktywni w mediach społecznościowych. Możesz pomóc im wzmocnić markę osobistą poprzez strategiczne wsparcie. Zapewniając pracownikom szkolenia, porady, ciągłą zachętę i inspirację dzięki tym pięciu wskazówkom, możesz wesprzeć ich działania zarówno na cele firmowe, jak i osobiste.

 

Więcej na www.dorisinsocialmedia.com

Poznajmy się też na LinkedIn: www.linkedin.com/in/dorisinsocialmedia 🙂

Co jeśli Twój pracownik ma więcej wpływu niż Twoje logo? Jeśli tracisz swoje szanse, nie inwestując w markę osobistą osób, które zatrudniasz? Co jeśli spala Cię niedorzeczna obawa, że jeśli promujesz ich, to odejdą?

Przeciętny pracownik, który używa LinkedIn ma 10x więcej kontaktów pierwszego stopnia niż firma i 62% więcej zaangażowania w posty i treści, którymi dzieli się na platformie niż wpisy udostępniane przez organizację. Ta sama osoba ma zazwyczaj o tyle samo razy więcej kontaktów, niż profil firmowy (Company Page) ma obserwatorów.

Zachęć pracowników do stania się adwokatami Twojej marki w mediach społecznościowych! Spraw, by chętnie dzielili się, angażowali w posty Twojej firmy. Dzięki temu firmowe wpisy staną się znacznie bardziej widoczne i popularne, tym samym przyciągając więcej potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że w firmie najważniejsi są ludzie, że to dzięki nim idziesz do przodu, rozwijasz się, pozwól im chwalić się swoimi sukcesami na zewnątrz, budować markę osobistą w oparciu o dumę z logo (czyt.: firmy, wartości tej organizacji, atmosfery…), pod którym pracują.

Twoja firma, niezależnie od jej wielkości, potrzebuje pełnego zaangażowania w sieci społecznościowe. “Twoja firma” czyli Twoi pracownicy oraz Ty sama. To już nie tylko obraz CEO ma znaczenie, ale cały zespół, który, zaangażowany w działania brandingowe, chętnie pokazuje funkcjonowanie organizacji.

Pięć powodów, dla których Twoi pracownicy powinni dbać o markę osobistą:

1. Marka organizacji w rękach pracowników

LinkedIn, jako profesjonalna sieć społecznościowa jest świetną platformą umożliwiającą pochwalenie się specjalistyczną wiedzą, skomplikowanymi projektami, sukcesami za którymi stoi nie anonimowe logo, ale zespoły kompetentnych, pracowitych ludzi.

LinkedIn - portal biznesowy

Klienci mogą dostrzec na bieżąco wpisy pracowników, którymi powinieneś chcieć się chwalić. Ich doświadczenie, umiejętności czy rekomendacje świadczą o Tobie! To oni będąc świadkami zmian, rozrostu firmy i reagując na bieżące potrzeby firmy, mogą wykorzystać swoją sieć kontaktów!

Dziś, marka osobista pracownika jest nie mniej ważna niż… boss brand! Zbiorowa obecność Twoich pracowników na LinkedIn sprawia, że ​​Twoja marka jest bardziej ludzka i autentyczna.

Ponadto pamiętaj, że, według Hootsuite, 72% społeczeństwa ufa treściom umieszczonym w mediach społecznościowych, przez znajomych i rodzinę. Oznacza to, że informacje opublikowane przez pracowników są postrzegane jako bardziej wiarygodnie niż te, udostępnia CEO, znane osobistości czy celebryci, nie wspominając o postach, do których przyczepione jest wyłącznie logo.

2. Niech Cię zobaczą!

Jednym z pierwszych kroków służących budowaniu marki firmy na LinkedIn jest aktualizacja profilu i podpięcie Company Page jako pracodawcy.

W sekcji “Doświadczenie” na profilu pracownik może wykorzystać podsunięte mu przez Ciebie (lub Twój dział marketingu), krótki opis firmy. Opisać swoje stanowisko w taki sposób by było spójne z obrazem marki, jaki chcesz budować w sieci. Nie wahaj się zasugerować podpięcia grafik czy linku do strony internetowej.

W sekcji “Informacje” pracownik również może zamieścić wzmiankę o organizacji, dla której pracuje wraz z adresem strony, czy nawet służbowymi danymi kontaktowymi.

Im wyżej, na profilu od części kojarzonej z CV, tym więcej możliwości identyfikacji: nagłówek z taglinem typowym dla organizacji, zdjęcie profilowe na charakterystycznym tle, odpowiednia okrągła ramka, zdjęcie w tle z logo lub danymi kontaktowymi etc.

Pracownicy mogą również śledzić stronę firmową, aby wyświetlała się w sekcji “Zainteresowania” na profilu.

Wszystkie te działania sprawią, że Twoja firma będzie bardziej widoczna, gdy ktoś wyląduje na profilu pracownika. Słowa kluczowe i informacje pomogą profilom pojawiać się wyżej w wyszukiwarce lub wynikach wyszukiwania LinkedIn.

Ponadto, ze względu na fakt, że Google indeksuje wyniki wyszukiwania LinkedIn, Twoja strona ma szansę pojawić się na jednej z pierwszych pozycji!

3. Potencjalni klienci i partnerzy biznesowi

LinkedIn jest dziś podstawową siecią społecznościową do nawiązywania profesjonalnych kontaktów i promowania marki osobistej. W rzeczywistości, 80% potencjalnych klientów B2B generowanych w mediach społecznościowych pochodzi właśnie stamtąd. Zarówno podczas wydarzeń networkingowych, konferencji czy szkoleń dodając się do kontaktów na LinkedIn możemy mieć szybki wgląd w Twoją markę online lub nawet to jak wygląda współpraca z Tobą (rekomendacje!). 

Rekomendacje na LinkedIn

Chętnie dowiadujemy się z kim będziemy pracować, zanim to tej współpracy dojdzie. LinkedIn jest więc sposobem dla potencjalnych klientów, by ocenić, czy uznają Twój zespół za kompetentny do obsługi ich firmy. Ponadto  potecjalna interakcja z Twoimi kontaktami pozwoli na bardziej spersonalizowane doświadczenie, które, z kolei buduje zaufanie. Nie ogranicza się to do silnego przywództwa. Gdy Twoi pracownicy są aktywni na LinkedIn i aktualizują swój profil zgodnie ze strategią marki, budują oni pozytywny i zaangażowany wizerunek publiczny dla Twojej organizacji.

4. Zasięgi

Budowanie silnego profilu marki opiera się, w dużej mierze, na regularnym udostępnianiu jakościowych treści. Ze wspomnianych już statystyk wynika, że liczba kontaktów poszczególnych pracowników zazwyczaj znacznie przewyższa liczbę obserwatorów samej marki. Oznacza to, że kiedy Oni stają się rzecznikami Twojej marki, udostępniają czy angażują się w posty, którymi Ty się dzielisz zdobywają one znacznie większe zasięgi.

Każdy dodatkowa reakcja na wpis czy dłuższy komentarz przeniesie go wyżej w mechanizmach wyszukiwania.

5. Zwiększenie ruchu na stronie.

LinkedIn fantastycznie generuje ruch na stronach internetowych firm czy wszelkiego rodzaju landing page’ach, kiedy aktualizacje firmy są regularnie udostępniane. Jesli Twoi pracownicy “podbijają” te wpisy, jednocześnie udostępniając swoje wartościowe treści, bez wątpienia przyciągnie to innych na Twój portal.

Bonus: Szukasz talentów

Kto lepiej niż Twoi pracownicy będzie papierkiem lakmusowym Twojej kultury organizacyjnej, atmosfery pracy, czy zespołu, do którego dołączy potencjalny kandydat? No właśnie! Kto lepiej zaprezentuje Twoje podejście do pracowników jeśli nie, od czasu do czasu, udostępnione “Kudos” czy rekomendacje pozostawione na profilach byłych zatrudnionych?

Kudos na LinkedIn

Silna marka organizacji w mediach społecznościowych to wysiłek zespołowy.

Brak spójnej obecności firmy na LinkedIn i strategicznie podejmowanych działań to utracone szanse dla organizacji. Nie wszyscy pracownicy muszą biegle poruszać się po platformie, jednak pracodawcy powinni zachęcać do aktualizowania profili, polubienia czy udostępniania treści.

To właśnie kadra kierownicza i managerska powinna dawać dobry przykład, umacniając własną markę osobistą na LinkedIn, angażując się na stronie firmy i zachęcając do podobnych działań.

Wielokrotnie słyszałam, że LinkedIn to platforma do pisania CV lub taka, która nadaje się wyłącznie do biznesu i środowisk korporacyjnych. A to nieprawda!

Jak artysta skorzysta z profesjonalnego profilu na LinkedIn?

„Przecież mam konto na Facebooku, Instagramie.” „Co powinnam udostępniać na LinkedIn?” „Ale powinienem tam robić to samo co w innych mediach społecznościowych?”

Każda platforma ma swój powód istnienia, swój cel i założenia. Każda z nich ma swoją publiczność i charakterystyczne dla niej zachowania, dlatego powtarzanie schematów z innych mediów nie będzie najlepszym pomysłem. Artysta nie powinien o LinkedIn myśleć jak o kolejnym portfolio, ale platformie do komunikacji.

Taka komunikacja nie musi, w tym wypadku, oznaczać sprzedaży prac, ale kontakt z innymi artystami, galeriami czy przedstawicielami galerii, kuratorami sztuki, z osobami, które pracują w marketingu i mogłyby wykorzystać projekty kreatywne. To o czym myślę, to wykorzystanie sztuki w biznesie, np. kastomizacja ubrań, wykorzystanie sztuki na otwarciu choćby nowego, prestiżowego sklepu meblowego itp. Na LinkedIn można znaleźć przedsiębiorców, którzy budując aplikacje, platformy czy rozwijając swoje przedsięwzięcia mogą z artystami współpracować!

Kroki do skutecznego profilu na LinkedIn

Zaktualizuj swój profil

Jak każdy inny profil na LinkedIn, Twój powinien być dopracowany! Od zdjęć, przez nagłówek, po bio, w którym możesz rozpisać Twoje ambicje, plany, przedstawić swoje projekty.

Wpis, który może Cię zainteresować: Podstawy LinkedIn.

Zdjęcie powinno przedstawiać Twoją sylwetkę od pasa w górę lub twarz (min 60% zdjęcia) na najlepiej jasnym tle. Oczywiście możesz zaprezentować się na tle własnych prac, ale niech nie będą one głównym elementem zdjęcia. LinkedIn tworzą ludzie i w przeciwieństwie do Instagrama, gdzie możesz zaprezentować swoje prace, na LinkedIn najlepiej bedzie zobaczyć Ciebie. Wykorzystaj zdjęcie w tle do dodania kontekstu czy nawet danych kontaktowych.

Wpis, który może Cię zainteresować: Zdjęcie w tle na LinkedIn.

Twój one-liner, nagłówek, to 120 znaków, który możesz wykorzystać do określenia tego, czym się zajmujesz, jaka jest Twoja branża.

Z kolei Podsumowaniu na LinkedIn możesz nadać bardziej osobisty charakter, opisać historię Twojej sztuki, inspiracje lub to, czego szukasz na platformie.

Uzupełnij profil o media: możesz dołączyć media różnych formatów od pdfów po wideo, a w ten sposób możesz dać zajawkę do swojego portfolio.

Nie zapomnij o opisaniu swojego doświadczenia czy wykształcenia na LinkedIn, co nada profilowi wiarygodności.

Nawiązuj znajomości

Personalizuj zaproszenia do kontaktu! To pierwszy moment, kiedy nawiązujesz relację, nie oczekuj od innych, że zgadną dlaczego zapraszasz ich do swojej sieci połączeń. Masz 300 znaków do wykorzystania, a krótka notatka:

Cześć, jestem rękodzielnikiem. Moje prace opierają się na wykorzystaniu materiałów pozostałych z uszycia skórzanych toreb innych twórców. Jeśli temat Cię zaintrygował zapraszam do odwiedzenia mojego portfolio na stronie: xyz.com Zapraszam też do pozostania w kontakcie na okazję przyszłych projektów.

Dzień dobry,

Widziałam na Pani profilu informację o wernisażu, w którym w przyszłości chętnie wzięłabym udział. Zapraszam do pozostania w kontakcie na LinkedIn, jednocześnie zachęcam do odwiedzenia strony z moim portfolio: www.yxz.com

Pozdrawiam,

Niepisana netykieta LinkedIn nie narzuca formy zwracania się do użytkowników, więc to od Twojego wyczucia zależy czy użyjesz formy „na Ty” czy „na pan/pani”.

Odpowiadaj na zaproszenia nawiązania nowych połączeń spersonalizowaną wiadomością. Nie kolekcjonuj połączeń, ale traktuj je relacyjnie!

Używaj rekomendowanych przez LinkedIn połączeń

W miarę częstszego używania LinkedIn, algorytm zacznie podpowiadać Ci osoby do kontaktu. Nie ignoruj tych podpowiedzi zwłaszcza na etapie rozwijania swojej sieci połączeń.

To prawdopodobnie ułatwi Ci dotarcie do osób pracujących w muzeach, galeriach sztuki, organizacjach, o których prawdopodobnie nie miałaś pojęcia. 🙂 Pamiętaj, żeby jednak nie dodawać tych połączeń automatycznie, ale przejrzeć ich profile i zaprosić do kontaktu tych, którzy mogą być użyteczną relacją.

Łącząc się z wartościowymi dla Ciebie profilami, LinkedIn będzie się uczył Twoich zachowań i podpowiadał coraz lepiej.

Udzielaj się

Zwłaszcza na etapie rozwijania swojego profilu sprawdzanie tego, co dzieje się na Twoim LinkedIn feed, czyli na stronie głównej może być super istotnym elementem Twoich działań.

Nie zapominaj o Tworzeniu własnych wpisów czy choćby komentowaniu postów swojej branży. Pamiętaj, że to nie Twoje polubienie zostanie zauważone, ale właśnie komentarz, który jest opatrzony Twoim imieniem i, co najważniejsze, nagłówkiem!

Wpis, który może Cię zainteresować: Pomysły na wpisy na LinkedIn

Możesz zaplanować serię swoich postów i na przykład w każdy poniedziałek dzielić się swoimi pracami – najlepiej na każdej ze swoich platform społecznościowych – dla spójności. Z kolei innego dnia, czy co dwa tygodnie możesz opisać przypadek, kiedy sztuka została wykorzystana w biznesie.

Dziel się wiedzą, inspiruj, intryguj i zachęcaj do kontaktu!

Pisz artykuły

Jeśli jesteś autorem bloga, bierzesz udział w wystawie, chcesz opowiedzieć jak tworzysz swoje prace – napisz artykuł na ten temat, zamieść go na LinkedIn i uzupełnij zdjęciami! Nic prostszego. Artykuł może budować Twoją ekspertyzę, świadczyć o profesjonalizmie, reklamować wydarzenie. Może być uzupełniony o linki, wideo czy zdjęcia.

Skorzystaj z tego!


Jak widzisz, LinkedIn nie musi być jedynie przestrzenią dla zawodów stricte korporacyjnych, ale może służyć jako platforma dla tych którzy zajmują się ulotną sztuką, która tez musi zarabiać. 😉

Z pewnością warto sprawdzić, co na LinkedIn robi Twoja branża:

platforma do pisania CV, LinkedIn platforma do pisania CV, LinkedIn platforma do pisania CV, LinkedIn

 

Oni juz tam są i korzystają, a Ty?

Kiedy sugeruję moim klientom większą aktywność na LinkedIn często komentowane jest to nieśmiałym pytaniem: „ale co ja mam tam pisać?” – stąd właśnie pomysł na ten wpis.

Musimy pamiętać, że LinkedIn to sieć łącząca profesjonalistów, więc wpisy podróżnicze czy te dotyczące naszej ostatniej wizyty w teatrze niekoniecznie powinny się znaleźć na “naszym wallu”. Wyjątkiem byłaby sytuacja gdyby jedno lub drugie wydarzenie było ściśle powiązane z naszą branżą: biuro podróży czy praca w ośrodku kultury! LinkedIn jest dla wszystkich, pamiętajmy!

1. Artykuły LinkedIn

Podobnie jak blogowanie, publikowanie oryginalnych treści na LinkedIn to świetny sposób na wyeksponowanie siebie i swojej firmy. Pisanie artykułów otwiera Cię na aktywną grupę odbiorców treści.

Jeśli uczestniczysz w konferencjach, prowadzisz ciekawe rozmowy i bywasz na szkoleniach – spisuj sobie listę pomysłów na artykuły LinkedIn. Będziesz miała mnóstwo opcji, gdy usiądziesz do pisania postu.

Korzyści

Pisząc na LinkedIn, dodajesz swój głos do sieci osób, które już słuchają. Dzięki temu masz szansę zostać zauważoną jako ekspertka w swojej dziedzinie i zwiększysz swoją reputację. Budowanie marki osobistej przez artykuły może zabrać czas i potrwa zanim Twoja społeczność zacznie się angażować, niewątpliwie jednak działanie będzie korzystne.

Buduj swoją pozycję eksperta.

2. Udostępniaj treści okołobranżowe

Jeśli jesteś specjalistką ds. pożyczek, to nie każda informacja będzie istotna dla wszystkich Twoich powiązań. Możemy szacować, że połowa Twoich kontaktów to byli klienci, a pozostali zajmują się branżą nieruchomości. Twórz treści, które nie będą nudne dla wiekszości Twoich obserwatorów,  wiele osób wciąż nie korzysta z pożyczek w chwili publikacji.

Kluczem jest konsekwentne udostępnianie informacji, które interesują Twoich klientów. Ta sąsiadująca z branżą treść daje możliwość zaprezentowania innych znanych Ci tematów, które mogą być pomocne dla klientów. Pisać na LinkedIn możesz o wszystkim – oby było użyteczne.

Korzyści

Ludzie pamiętają tych, którzy oferują rzetelną poradę. Specjalista ds. pożyczek nie jest kimś, kogo spotykasz regularnie, więc dzielenie się sąsiadującymi z nim treściami pomaga o Tobie pamiętać.

3. Wyszukaj najpopularniejsze tematy

Buzzsumo przeanalizowało 10 milionów nagłówków udostępnionych na LinkedIn: trendy w branży są jednym z najpopularniejszych rodzajów treści, które są najczęściej udostępniane.

Udostępniaj nowe posty z blogów specjalistycznych, teksty z czasopism branżowych lub cokolwiek, co znajdziesz w danym momencie, co dotyczy Twojej firmy, branży lub sieci kontaktów.

Korzyści

Dzielenie się trendami i pokazywanie, że jest się „na bieżąco” pomaga promować ciebie jako lidera w twojej własnej sieci. Pozycjonuje cię jako profesjonalistę, który zawsze się zna. Bez względu na to, czy ludzie się zgadzają, czy nie; każdy lubi czytać o tym, co myślą inni. Pomaga im to w formułowaniu własnych opinii.

4. Przyznaj się do porażki

Napisz o tym, czego żałujesz zawodowo lub błędzie, który popełniłaś. Nie musisz skupiać całej zawartości na samym potknięciu. Nie sprawiaj, by wszystko było negatywne. Wręcz przeciwnie, pokaż, dlaczego uważałaś, że była to właściwa decyzja w tamtej chwili. Napisz o tym, czego się dowiedziałaś i dlaczego sprawia, że jesteś lepszą osobą i / lub silniejszym partnerem biznesowym.

Korzyści

To pokazuje, że jesteś prawdziwą osobą z uczuciami i sumieniem oraz, że potrafisz wyciągnąć pozytywne strony z tego, co się wydarzyło.

5. Pochwal się

Twoja firma zorganizowała sesję jogi dla pracowników, Ty otrzymałaś wyróżnienie na konferencji – opisz to w znaczący sposób. Zastanów się, czy to może kogoś zmotywować, zainspirować do wzięcia przykładu…

Korzyści

Pozycjonowanie się jako atrakcyjna marka czy ekspertka z sukcesami może przynieść wiele korzyści. Gdy udostępniasz różne treści w ten sposób, stajesz się mniej podmiotem nastawionym na sprzedaż usług lub prezentowaniem swoich talentów, ale bardziej przyciągającą firmą / osobą, której zależy na rozwoju innych.

6. Dziel się „tips & tricks”, pokaż jak coś zrobić

Czytasz ten wpis, więc… powiniennaś wiedzieć o co chodzi. 😉 Dzielenie się swoją wiedzą lub podawanie rad w pigułce jest zawsze chętnie czytane na LinkedIn.

Korzyści

Treści należące do takiej kategorii często mają wysoki stopień zaangażowania. Udostępniaj informacje, które pomagają odbiorcom, niezależnie od tego, jaka jest wasza biznesowa relacja. To sposób na to, aby być postrzeganym jako ktoś bezinteresownie pomocny.

Oferuj swoją wiedzę i pomoc bezinteresownie, by zbudować swoją markę osobistą jako mentora.

7. FAQ

Jeśli po Twojej branży krążą tzw. frequently asked questions, czyli najczęściej zadawane pytania, to… odpowiedz na nie! A może Ty słyszysz powtarzające się wątpliwości ze strony Twoich klientów – ten tekst jest wynikiem takowych :).

Opublikuj dokument często zadawanych pytań na LinkedIn czy stwórz go na swojej stronie internetowej, do której będziesz mogła ich odsyłać.

Korzyści

Twoi klienci będą na bieżąco informowani. Zdobędziesz wiarygodność, wiedząc, czego potrzebują, aby lepiej zrozumieć dany temat. Dzialąc się taką bazą wiedzy odpowiadasz na pytania w trakcie zadawania ich!

8. Jak możesz pomóc?

Zapytaj obserwatorów. Wykorzystaj swoje najpotężniejsze źródło wiedzy: swoich odbiorców, aby dowiedzieć się, jak możesz im pomóc.

Jakie problemy napotykają? Czego chcą się od Ciebie nauczyć? Pamiętaj – okazuj uznanie tym, którzy poświęcają czas na odpowiedź na Twoje pytanie. I odpowiadaj radą lub wartością dodaną, aby wiedzieć, że Cię to obchodzi.

Korzyści

Zapewnisz sobie natychmiastową wiarygodność, a otrzymasz świetną listę tematów przyszłych treści.

9. Top 10

Listy top 10 są zawsze bardzo chętnie „klikane” w mediach społecznościowych – zwięzła forma zachęca do szybkiego zerknięcia. Lubimy też porównywać cudze top 10 z naszym, więc post może mieć duże zaangażowanie.

Na LinkedIn szczególnie dobrze zadziałąją top 10 z książkami „10  najlepszych tekstów z branży X” lub „Top 10 książek na urlop”. Jednocześnie możesz zaprezentować okładki, otagować autorów.

Korzyści

W zależności od treści posta możesz budować sobie status eksperta, motywatora, mentora. Łatwo możesz zaangażować obserwujących proponując wpisanie ich top 10 lub poprzestawianie Twojego.

10. Udostępniaj filmy i prezentacje

Wszelkie materiały wizualne są po prostu lepiej widoczne w sieciach społecznościowych. Znalazłaś ostatnio inspirujący TED Talk lub użyteczną grafikę? Przeglądałaś interesującą prezentacją na SlideShare? Opublikuj to! To wszystko nadaje się do zasilenia twojego „feedu” LinkedIn.

Mówiąc o SlideShare, LinkedIn jest właścicielem tej usługi i oferuje mnóstwo narzędzi, które pomogą Ci w pełni go wykorzystać. Skorzystaj z ich narzędzi i kursów, aby nauczyć się tworzyć własny pokaz slajdów.

Korzyści

Filmy i prezentacje są szczególnie przydatne w promowaniu swojej marki osobistej jako osoby wnikliwej. Wskazówka dla profesjonalistów: jeśli zdecydujesz się opublikować film, spróbuj dodać napisy. Badania wykazały, że 39% osób chętniej skończy film opatrzony tekstem.

11. Infografiki

Internet uwielbia infografiki, szczególnie takie, które zawierają użyteczne informacje i… są ładne. Jedną z moich ulubionych witryn z infografikami i ogólnie interesującymi artykułami jest Social Media Today. Może znajdziesz coś co przyda się Twojej branży?

Jeśli sama masz pomysł na infografikę nie ma nic prostszego jak stworzyć ją na przykład na stronie Canva. Opatrz ją nazwiskiem, czy firmowym logiem i zamieść na profilu.

Korzyści

Infogrfiki to przekazanie treści, liczb w formie edukacyjno-rozrywkowej. Dobrze pokazać się z tej strony swoim obserwatorom, a jednocześnie budować status mędrca.

12. Prognozuj

Takie prognozowanie to kolejny sposób na rozpoczęcie dyskusji. Znalazłaś treści, o których masz opinię? Podziel się nimi dodając prognozę na omawiany temat. Możesz też zadać pytanie do obserwatorów, by zachęcić ich do zaangażowania.

Korzyści

Zacznij pozycjonować się na lidera, a nie naśladowcę. Jeśli wszyscy dzielą się tymi samymi treściami, które napisali inni, nie dodając do tego własnych przemyśleń i opinii, udostępnienia szybko stają się nudne.

Odważ się być innym i zacznij budować własne treści.

13. Weź udział w dyskusjach

Nie oznacza to, że teraz powinnaś zostawić komentarz w każdej grupie branżowej, ale udzielić się tam, gdzie faktycznie masz coś do powiedzenia. Nigdy nie wiesz, jakie zawodowe korzyści mogą wynikać z twoich interakcji.

Korzyści

Pamiętaj, że dzięki LinkedIn możesz poprawić swój wizerunek oraz, jeśli chcesz, wizerunek firmy, ale nadal LinkedIn pozostaje serwisem społecznościowym opartym na komunikacji. Tylko zadbanie o interakcje zapewni Ci zasięgi.

14. Cytaty

Nie chodzi o cytaty Paulo Coelho, ale o zacytowanie fragmentu maila zadowolonego klienta, managera. Zamiast print screena znów możesz użyć Canva i stworzyć prostą grafikę. Upewnij się, że możesz oznaczyć autora w poście. Jeśli nie – posłuż się jedynie imieniem i branżą.

Korzyść

Każde umiejętne pochwalenie się buduje Twój status jako eksperta. Nie rób tego zbyt często ponieważ kolejny cytat spowszednieje, a Twoja praca wyda się błaha. Staraj się o dobrą opinię tych, którzy mają renomę.

15. Napisz o tym, w co wierzysz

Wskazując ten punkt pomyślałam o hasłach motywujących ubranych graficznie, ale to mogą być dłuższe treści, którymi się podzielisz z obserwatorami. Zatrzymaj się na chwilę i wypisz 20-25 rzeczy, które Twoim zdaniem są prawdziwe na temat świata / twojego życia / twojej marki. Wybierz najsilniejsze przekonania, aby stworzyć świetną treść.

Korzyści

Przyciągniesz do swojej marki ludzi o podobnych poglądach, z którymi zechcesz pracować lub którzy z chęcią będą pracować z Tobą.

16. Podziel się lekcją

Bez względu na wiek czy branżę, dzielenie się ważnymi lekcjami może zawsze przynieść korzyść komuś innemu. Niezależnie od tego, czy znajdziesz wpis na blogu o 10 najlepszych ruchach inwestycyjnych w latach 20-tych, czy piszesz oryginalny artykuł o wróceniu do formy po zwolnieniu, ktoś z twojej sieci będzie się z nim utożsamiał.

Przypomnij sobie biznesowe lekcje, jakie dostałaś od życia i dziel się nimi z innymi.

Korzyści

W najprostszej formie strategia ta sprawia, że jesteś trochę bardziej ludzka. Pomaga to ludziom postrzegać Cię jako mentora, a nie kogoś, kto przez cały dzień siedzi przy biurku ignorując wyzwania losu.

17. Ujęcia poza planem | backstage

Przygotowujesz nowy projekt? Pracujesz z większym klientem – nietypowym lub w nietypowy sposób? Pokaż tzw. backstage. Pięknie zobaczyć, że za końcowym etapem kryje się praca i mieć unikatowe uczucie poznania tajemnicy. Sama chętnie oglądam takie behind the scenes.

Korzyści

Wprowadzasz obserwatorów w projekt, możesz nawet zapytać ich ankieta o opinię, kolejny krok. Pokazanie tego, co dzieje się za kotarą jest zazwyczaj bardzo ciekawe, intrygujące. A intryga angażuje, buduje historię Twoją lub marki. Chcemy wiedzieć co będzie dalej, czy uda się, czy nie? Jak zachowa się główny bohater?… Itd.

18. Ogłoszenia pracy lub wsparcie poszukiwań

Czy dzielisz się ogłoszeniami własnej firmy czy kogoś wspierasz warto przypominać o biznesowym wsparciu rekrutacji – to również temat o którym warto pisać na LinkedIn.

Korzyści

Informacja o nowych stanowiskach w firmie odzwierciedla to wzrost. Kiedy jest to pgłoszenie innej firmy świadczy o dobrej woli i wsparciu. W każdej wersji to sytuacja wygrany-wygrany.

19. Humor

Nie mam na myśli wklejania memów, czy żartów z ostatnich stron czasopism – żeby było jasne. 🙂 Zapytanie o np. nietypowe pytania klientów w stylu The Brief czy tzw.”inside jokes” branży są ciekawym pomysłem na treści o ile wrzucone od czasu do czasu.

Korzyści

Poczucie humoru to świadectwo inteligencji. Humor, który nikogo nie uraża, nie jest wulgarny i taki, którego nie da się skwalifikowac jako sarkazm (można, ale ostrożnie!!!) zbliża ludzi i… uczłowiecza autora.


Jak widzisz temat zawsze się znajdzie jeśli tylko otworzysz oczy! Zacznij od tego: następnym razem zamiast zachować ciekawy artykuł tylko dla siebie kliknij przycisk „udostępnij” i opatrz własnym komentarzem.

A może masz dodatkowe pomysły na to co udostępniać lub o czym pisać na LinkedIn, albo pytania co do nich? Napisz poniżej!

P.S. Jeśli masz założony profil własnej marki na LinkedIn przyjrzyj się zakładce „Content suggestions”:

aktywność na LinkedIn

Możesz wybrać z puli tematów sugerowanych przez algorytmy LinkedIn po wybraniu kategorii, które Cię interesują:

co ja mam tam pisać, stąd właśnie pomysł, sugeruję moim klientom

Więcej o stronach firmowych w kolejnym wpisie…

Tekst w oryginale ukazał się na blogu Doris in Social Media

Posiadasz profil na LinkedIn? Czy dbasz o każdy, każdy jego element? Upewnij się. Zauważyłam, że zdjęcie w tle na LinkedIn jest zdecydowanie nie wystarczająco doceniane. Jak każde inne zdjęcie również to może opowiadać historię, uzupełnić profil na platformie społecznościowej o dodatkowe, użyteczne informacje.

We wpisie o trzech typach zdjęć na LinkedIn już podjęłam ten temat. Jednakże chcę mieć pewność, że podaję Ci zestaw narzędzi, które pomogą szybko uporać się z zadaniem zakrycia niebieskiej przestrzeni na Twoim profilu.

Pod tym linkiem znajdziesz wspomniany wpis: klik, a poniżej znajdziesz także listę (lub link do list) narzędzi, które pomogą Ci wydźwigniować potencjał Twojego zdjęcia w tle na LinkedIn.

Banki zdjęć

Unsplash

Jedyny minus Unsplash jest taki, że jeśli używasz go dużo, to zauważasz, że inni też go używają. Bardzo często w komunikacji poznaję zdjęcia brodatego mężczyzny i kobiety z wyraźną biżuterią.

Pexels

doris in social media zdjecie-w-tle abayomi-dminika-zakrzewska, profil na LinkedIn

Pixabay

To głównie z tych trzech banków korzystam, kiedy potrzebuję stockowych, biznesowych zdjęć natomiast takich stron jest pełno. Na tych powyższych znajdziesz nie tylko zdjęcia bardzo generyczne, ale i branżowe.

BBH Singapore

Programy do obróbki

Canva

Używam jej od dawna i bardzo często, pod grafiki prywatne, służbowe, a także klienckie. Od niedawna jest sprzężona z Unsplash, co jeszcze bardziej ułatwia sprawę. Canva ma dwie wady. 1. nie ma możliwość justowania tekstu i choć ich Twitter huczy, to Canva cały czas nie zastosowała tego usprawnienia. 2. Przy ściąganiu projektów na telefon nie ma możliwości wyboru tylko jednej strony.

Można wypróbować jeszcze:

Snappa lub Piktochart

Ale znów należy dodać, że takich programów są niesamowite ilości.

Przykłady LinkedIn “cover photo”

Zdjęcie w tle na LinkedIn

Pamiętaj, że obraz może wyrazić więcej niż tysiąc słów, ale to słowa mogą szybko przekazać informację. Dominika zaprasza do kontaktu:

doris in social media zdjecie-w-tle abayomi-dminika-zakrzewska, profil na LinkedIn

Grzegorz podaje gdzie można go znaleźć:

doris in social media zdjecie-w-tle grzegorz-miecznikowski

Kasia daje natychmiast znać czym się zajmuje:

doris in social media zdjecie-w-tle kasia-borowicz

Karolina przedstawia swoją firmę:

doris in social media zdjecie-w-tle hr-embassy

Natalia buduje status przedstawiając marki, które Jej zaufały:

doris in social media think natalia zdjecie-w-tle

Tomasz wyjaśnia czym się zajmuje:

doris in social media zdjecie-w-tle tomasz-maciejewski-tam-gdzie-chce

Ola sugeruje swoją profesję:

Monika wspiera markę pracodawcy:

doris-in-social-media zdjęcie-w-tle convatec kornferry

Maja – minimalistycznie odsyła do bloga 🙂

maja gojtowska zdjecie w tle dorisinsocialmedia doris

Ewelinę szybko zidentyfikujemy jako pracownika ING:

ing dorisinsocialmedia zdjecie w tle

David promuje hashtag typowy dla swojej marki osobistej:

Szymon wymienia swoje specjalizacje:

A może znasz kogoś, kogo zdjęcie w tle jest warte dostrzeżenia? Podsyłaj!

Tekst w oryginale pojawił się na www.dorisinsocialmedia.com

Zdjęcie główne: Photo by picjumbo.com from Pexels

 

#kolejne artykuły